Gå til innhold

JBOD Recovery

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i en del år hatt 4 disker satt sammen som et JBOD (gjennom Windows diskverktøy) til lagring av ikke så veldig kritisk data. En eller annen gang i løpet av våren, har vannkjølingen i pcen mens den har vært avslått, begynt å lekke. PCen i seg selv er fra 2011 og er ikke av verdi for meg, men dataene vil jeg fortsatt ha, hvis mulig.

Jeg vet at skjermkortet er ødelagt, men jeg har ikke nok komponenter til å feilsøke hver enkelt del, for å bygge opp igjen systemet. Jeg vet også at harddiskene ikke har vært utsatt for noe som helst væske, og burde være i orden.

Det jeg tenker å gjøre, hvis mulig, er å bare ta alle diskene i JBOD, og putte de inn i en annen pc jeg har tilgjengelig, for å få tilgang til dem og kopiere de inn på et annet medium. Vil dette fungere som ren plug-and-play, eller må jeg gjøre en slags recovery på disksystemet, siden det er flere disker satt sammen JBOD?

Edit: Jeg har tidligere gjort recovery på et JBOD-array med fire disker, der en disk tok kvelden. Jeg fikk ut de fleste filene (som ikke var på den disken som røk antar jeg), selv om dette var mer komplisert enn jeg håper det er nå, når jeg vet at alle diskene fungerer som normalt.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...