Gå til innhold

Hvorfor eksisterer det ikke BULK skjermkort?

SineTwo

Anbefalte innlegg

Er så utrolig lei av å høre at skjermkort kommer med tombraider og alt mulig annet faenskap man virkelig ikke trenger (bl.a. drivere (som man SELVFØLGELIG henter de nyeste fra på nettet osv)).

Finens det ingen produsenter som fører 9800pro bulk? Vil unødig betale for det lille ekstra møkket som følger med... :D

Ellers er jeg vel som andre flest her på forumet... venter på 9800pro og 160gigger til :xmas: tilbudet ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, matrox kan gå og henge seg mildt sagt... Ikke bare satser de nesten kun på 2d markedet - men de som liker 2d velger heller ikke matrox :p

Eneste som kan være aktuelt for enkelte brukere er jo parhelia, men selv det er jo ikke gamer kort...

Lenke til kommentar

Hmm, tror kort produsentene konkurrerer mer om hvem som kan lage fetest pakke enn hvem som kan ha best innhold (vifte etc.).

Powercolor er jo visstnok billig, men det er og vifta... Får håpe på at Sapphire 9800pro holder mål når den går ned i pris, for 3000 kroner er jeg ikke villig til å betale for nytt gfx kort - men ser ut til at jeg må bite i det sure eplet snart... :(

Lenke til kommentar
Hmm, matrox kan gå og henge seg mildt sagt... Ikke bare satser de nesten kun på 2d markedet - men de som liker 2d velger heller ikke matrox :p

Eneste som kan være aktuelt for enkelte brukere er jo parhelia, men selv det er jo ikke gamer kort...

Hvorfor i all verden skal de gå og henge seg fordi om folk ikke kjøper det?

Og det er mange mange som bruker Matrox takk.

Bedre 2D ytelse/kvalitet får du ikke :)

Lenke til kommentar
Er så utrolig lei av å høre at skjermkort kommer med tombraider og alt mulig annet faenskap man virkelig ikke trenger (bl.a. drivere (som man SELVFØLGELIG henter de nyeste fra på nettet osv)).

Finens det ingen produsenter som fører 9800pro bulk? Vil unødig betale for det lille ekstra møkket som følger med... :D

Ellers er jeg vel som andre flest her på forumet... venter på 9800pro og 160gigger til :xmas: tilbudet ;)

Pssst... ikke lov å oppfordre til nedlastning av warez. (Ble tatt for det selv)

Ja det burde være bulk versjoner av skjermkort, syns det er rart at de har tatt de bort.

Lenke til kommentar

Finens det ingen produsenter som fører 9800pro bulk? Vil unødig betale for det lille ekstra møkket som følger med...  :D

Ellers er jeg vel som andre flest her på forumet... venter på 9800pro og 160gigger til  :xmas: tilbudet ;)

Ja det burde være bulk versjoner av skjermkort, syns det er rart at de har tatt de bort.

Sist jeg sjekket så var ikke drivere warez...

Lenke til kommentar

Finens det ingen produsenter som fører 9800pro bulk? Vil unødig betale for det lille ekstra møkket som følger med...  :D

Ellers er jeg vel som andre flest her på forumet... venter på 9800pro og 160gigger til  :xmas: tilbudet ;)

Det å laste ned drivere som produsenten legger ut for fri nedlasting fra sin egen hjemmeside har da ikke noe som helst med warez å gjøre.

Poenget var å slippe bl.a. bundlede spill som man enten ikke er interessert i å ha, eller enda verre, allerede har kjøpt til full pris. (Greit å være lovlig, men jeg trenger faktisk ikke mer enn ett eksemplar av samme spill)

Lenke til kommentar

Eh, jeg aner ikke hvordan du oppfatta det som warez.

Vil du si at hvis man fikk komplett pc med windows og Microsoft Frontpage installert - og ville ha vekk frontpage... Ville det ha blitt sett ann på som warez?

Det er enkelte ting man klarer seg fett uten - og det er bl.a. en digital puppedame som ikke kan skyte hoppe eller løpe uten å gi fra seg stønnelyder. Meningsløst spill spør du meg, men det er da grunnen til at jeg vil ha bulk :D

Ellers har vi jo andre som faktisk vil ha med spillet...

Personlig vil jeg slippe å betale for akkruatt dèt spillet, for det er andre spill jeg har lyst på istedet - Prince of Persia o.l. :thumbs:

Lenke til kommentar

Beklager, dobbel postering... ehh, ser ut som HW.no forumet har seriøse problemer...

Beklager igjen, men det var ikke min feil :cry:

Uheldigvis lå kortet på samme prisniva (bulk og ikke bulk) - så jeg får håpe at Sapphire 9800pro 128mb går ned til rundt 2700 eller liknende - da slår jeg til som de fleste andre her som venter på juletilbud...

Takk for tipset!

Endret av SineTwo
Lenke til kommentar

Hadde ikke vært så dumt nei. Når jeg kjøpte mitt Hercules 9800pro kort så kostet det vel noe sånn som 4100 eller 4400 husker ikke helt nå.

Og det som fulgte med var et par kabler, PowerDVD, Rainbow Six 3 - Raven Shield

PowerDVD hadde jeg fra før av og Rainbow Six 3 bruker jeg nesten ikke. De siste driverne lastet jeg jo ned. Så bulk hadde kanskje vært tingen, fått prisen ned i 3500 eller noe.

Kortet koster vel noe sånn som 3600 nå for tiden og fått et Hercules 9800pro til under 3000 hadde jo ikke vært så dumt nei?

Lenke til kommentar

Nesten alle produsenter leverer bulk skjermkort. Men, det er lite hensiktsmessig å kjøpe det som regel (både for web-butikkene og kunden), da det ofte er versjoner med sirup minne (downgradede kort) og prisene er også som regel kun marginalt bedre enn retail-kortene. Årsaken til at de leveres med kjipt minne er at kortene lages til store PC-produsenter som Dell, HP etc. som er MYE mer opptatt av prisen enn ytelsen, det viktige for de er å kunne skryte av at de leverer PC med 9800Pro el.l. Asus hadde en periode mye "fullversjonskort" i bulk, men tror de også leverer downgradede kort som bulk nå. M.a.o. mener jeg det er tryggest å styre unna, i hvertfall sjekke godt at minnet på kortet er samme som retail-versjonen.

Lenke til kommentar

:laugh:

Jaja, da tror jeg 99% av alle pc brukere driver med noe ulovlig. Hva gjør DU når du skal ha en ny driver? Kjøper den på eBay?

Lenke til kommentar

Ellers er jeg vel som andre flest her på forumet... venter på 9800pro og 160gigger til   :xmas: tilbudet ;)

:laugh:

Jaja, da tror jeg 99% av alle pc brukere driver med noe ulovlig. Hva gjør DU når du skal ha en ny driver? Kjøper den på eBay?

Men så har det da aldri vært ulovlig å laste ned drivere da.

Lenke til kommentar
Nesten alle produsenter leverer bulk skjermkort. Men, det er lite hensiktsmessig å kjøpe det som regel (både for web-butikkene og kunden), da det ofte er versjoner med sirup minne (downgradede kort) og prisene er også som regel kun marginalt bedre enn retail-kortene. Årsaken til at de leveres med kjipt minne er at kortene lages til store PC-produsenter som Dell, HP etc. som er MYE mer opptatt av prisen enn ytelsen, det viktige for de er å kunne skryte av at de leverer PC med 9800Pro el.l. Asus hadde en periode mye "fullversjonskort" i bulk, men tror de også leverer downgradede kort som bulk nå. M.a.o. mener jeg det er tryggest å styre unna, i hvertfall sjekke godt at minnet på kortet er samme som retail-versjonen.

Hmm, sikkert mange som har spurt før da. Men når jeg en vakker dag i fremtiden får mitt 9800pro (da skal jeg prøve carmageddon 2, se om det faktisk går smooth eller om det seriøst en enginen til spillet :D) - er det mulighet til å teste minnet til kortet for å se om alt er i orden? :dontgetit:

Thanks! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...