Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Syntes Javascript var grusomt å bruke - laget sitt eget språk (Ekstra) Lenke til kommentar
0laf Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Har dette blitt den nye trenden, at alle som ikke klarer å lære seg et enkelt språk som JavaScript skal skrive sitt eget i stedet? Hver mann sitt språk, på toppen av sin egen tue. Det er jo ikke slik at nettlesere forstår dette språket, det må jo uansett oversettes til JavaScript, forskjellen er at denne nissen nå kan skrive i en salig blanding av Ruby, Python og React, som ikke ligner ræva på en gris, å er fullstendig ubrukelig for alle andre enn han selv. Man undres jo hvorfor fyren ikke brukte et av de eksisterende mange, mange alternativene som allerede finnes, dersom JavaScript var så grusomt. Det finnes en rekke muligheter for å kompilere Ruby, Python, C, C++ eller nesten hvilket som annet språk til JavaScript, i stedet for å lage sitt eget makkverk som er hverken fugl eller fisk. 2 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Har dette blitt den nye trenden, at alle som ikke klarer å lære seg et enkelt språk som JavaScript skal skrive sitt eget i stedet? Hver mann sitt språk, på toppen av sin egen tue. Det er jo ikke slik at nettlesere forstår dette språket, det må jo uansett oversettes til JavaScript, forskjellen er at denne nissen nå kan skrive i en salig blanding av Ruby, Python og React, som ikke ligner ræva på en gris, å er fullstendig ubrukelig for alle andre enn han selv. Man undres jo hvorfor fyren ikke brukte et av de eksisterende mange, mange alternativene som allerede finnes, dersom JavaScript var så grusomt. Det finnes en rekke muligheter for å kompilere Ruby, Python, C, C++ eller nesten hvilket som annet språk til JavaScript, i stedet for å lage sitt eget makkverk som er hverken fugl eller fisk. Utviklingen går videre fordi noen vil noe mer, noen blir store andre forsvinner av seg selv. Knallbra at noen vil prøve slik som Sindre Aarsæther her. Har du prøvd lmba dette og funnet feil ved det? 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 (endret) Utviklingen går videre fordi noen vil noe mer, noen blir store andre forsvinner av seg selv. Knallbra at noen vil prøve slik som Sindre Aarsæther her. Du misforstår, at utviklingen går videre er helt topp. Hadde han laget et nytt språk som var bedre eller enklere så hadde det vært knallbra. Jeg har ikke prøvd Imba i særlig stor grad, men ser av syntaksen at det for meg ser ut som en helt horribel blanding av andre språk. Nå har ikke jeg noe problem med å skrive JavaScript, så jeg holder meg nok til det, så kan Sindre skrive gibberish i Imba. At det er ti ganger raskere enn React tar jeg også med en klype salt. Jeg tviler ikke på påstanden, men det er nok i spesielle eksempler, samt at en så stor økning i hastighet garantert har andre ulemper. Min personlig mening er at Sindre burde benyttet JavaScript i stedet for å skrive sitt eget språk, det er helt poengløst at alle skal skrive nye språk som ikke kan brukes til noe. Hadde han skrevet et nytt språk som kompilerte til maskinkode, så greit nok, men det kompilerer jo til JavaScript, eller noe som ser ut som middelmådig JavaScript i beste fall, å da man like gjerne skrive ... JavaScript. Dog, for min del kan han gjøre som han vil, jeg kommenterer kun nyheten om at han har laget et nytt språk. Endret 25. juli 2017 av adeneo 1 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Hadde han laget et nytt språk som var bedre eller enklere så hadde det vært knallbra. Vet ikke hva du legger i "bedre", men betydelig ytelsesforbedring er generelt ikke å forakte... Ellers er jo vanligvis systemet ganske enkelt her - er det betydelig bedre på noen områder, vil det bli brukt - hvis det ikke er det, vil det heller ikke bli brukt, og det vil dø en stille død... Det meste av utvikling handler om å prøve ut nye ideer, som vanligvis er varianter av ting som allerede eksisterer - men som gjør noe _litt_ annerledes. Det aller meste av slike forsøk feiler jo, men noen ganger kommer det geniale ting ut, som snur opp ned på fremtiden. Hadde alle vist den samme holdningen du viser her, hadde vi fremdeles flydd rundt og jaktet med bare nevene. Kanskje er det nettopp blandingen av andre språk som gjør at dette fungerer på en måte som gir helt andre resultater? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå