Nians Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei Plages med en vindusvisker som har en del slakk i seg. Hvis jeg bruker vindusviskeren på en tørr rute så kan det hende at den henger igjen delvis på ruta. Hvis jeg bruker den på en våtrute så slår den til i panseret (Slik at det blir en "dunk" lyd). Har prøvd å flytte posisjon av viskeren ved å skru opp bolten under dekslet på viskeren. (Er ingen bilperson så kan hende at dette ikke ble gjort riktig) Det kom en ulyd plutselig når jeg var å kjørte til fjellet for 1mnd siden. Var en intens skrape lyd muligens metallisk lyd? Den har oppstått en gang tidligere når jeg kjørte på en litt lengre tur (Muligens 2mnd mellomrom mellom begge gangene). Lyden er intens men går bort som regel etter noen km. Har ikke hørt lyden på ca 1mnd. Merket at den ble borte når jeg bremset lett eventuelt tiltet ratte litt til venstre. Håper dette var forståelig. Takk for alt av svar. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Gamle og tørre vindusviskere kan henge igjen på ruta, lenge siden du byttet dem? Ang metallisk lyd tenker jeg i første omgang stein mellom bremseskjold og skive...? Lenke til kommentar
Nians Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 Gamle og tørre vindusviskere kan henge igjen på ruta, lenge siden du byttet dem? Ang metallisk lyd tenker jeg i første omgang stein mellom bremseskjold og skive...? Vindusviskerne er ny de. Det er ikke bare at høyre side holder igjen på ruta men når ruta er fuktig så slår den ganske hardt ned mot panseret / nederste del av ruta. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Stor slark i overføringsmekanismen mellom motoren og viskerarmene. Bytt ut hele greia. Litt avhengig av hvilken bil det er da. Lenke til kommentar
Nians Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 Stor slark i overføringsmekanismen mellom motoren og viskerarmene. Bytt ut hele greia. Litt avhengig av hvilken bil det er da. Subaru Legacy 2004 modell. Er dette dyre deler og hvor mange verkstedtimer tar dette? Eventuelt er dette noe man kan gjøre på egenhånd? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 http://www.ebay.com/itm/New-Windshield-Wiper-Linkage-For-Subaru-Legacy-Outback-2000-2004-/371347250181 Den skal se sånn ut. Jeg kan ikke garantere at den delen der er riktig. Rundt 1,5 time på verksted kan jeg tenke meg at det koster. En slik del originalt fra Subaru koster sikkert 3-4-5 tusen da jeg vet de har sinnssyke delepriser Ikke samme bil, men det er samme prinsippet. Lenke til kommentar
PeppaGris Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Er det grusvei på vei til hytta? Kan komme noe småstein mellom bremsene og skiva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå