WhiskeyJack Skrevet 29. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2017 Aha er det samme modell du har også? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Takk Er vanskelig dette med bil ja. Den ene dagen går vi fra å ha lyst på en Volvo, og så blir det Mercedes, og så tilbake til Mazda x5. Mye bra info vi får av denne tråden. Skoda har vi litt ymse tanker om, hovedsaklig pga flere har sagt at Møller i Trondheim er noen ****(ikke vet jeg, har aldri handla der). Har ikke mye erfaring med møller i trondheim, men så langt ingen negative.Kjøper du vag bil kan du bruke Autosenteret Vikhammer. Veldig flinke folk som har spesialiert seg på vag og til helt andre priser enn Møller. Endret 30. juli 2017 av BigBadAde Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Vi kjøpte Peugeot 508 stasjonsvogn fordi vi måtte får plass til hundebur, og er SÅ fornøyd! Super plass i bagasjerommet, massivt baksete, super komfort i førermiljø. Vi ga 150k for en 2012-modell, riktignok manuell giring. Ingen problemer, alt fungerer supert, vi er helt sikre på at neste bil blir Peugeot også. Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Se på Dacia Duster, nyere bil med kun nødvendig utstyr. Mindre som kan bli ødelagt. Les tester. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99762956 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Du kan nå sjekke ut Insignia. Feks denne: https://www.finn.no/100175013 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Uten å virke alt for fordomsfull så kan de fleste bilmerkene deles i 3. Premiummerker som er veldig gode å kjøre, tighte og stille med mye ekstrautstyr= Svindyrt å reparere og gjerne med mye feil Da tenker jeg da på Audi, Bmw, Volvo og Mercedes i hovedsak. Middelklassen hvor du da finner: Opel, Skoda,Ford, VW, Peugeot, Renault, Mazda o.l. Mye bil for pengene og gjerne et høyt verditap som gjør at du kan få en 3-4 år gammel bil med mye utstyr for pluss minus 200 tusen. Da har du en veldig grei bil, men som da ikke er en luksusbil samtidig som du kan ende opp med dyre reparasjoner før eller senere. De dørgelig kjedelige bilene. Eldre Toyota, eldre Mazda, Eldre Ford,Hyundai, Suzuki osv. Ganske holdbare biler om du tenker på 50 tusen kroners klassen. Enklere sammensatte biler hvor man kan fikse det meste selv. Da har du en bil med gørrkjedelig interiør, høyt støynivå og som føles slarkete å kjøre. Da mest for de som kun bryr seg om å komme seg fra A-Å uten noen som helst interesse for bil. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Jeg synes dere skal starte med å prøvekjøre litt ymse.. Start for eksempel med å teste BMW 5-serie mot Mercedes E-klasse og Audi A6.. Så tester dere BMW 3-serie mot Mercedes C-klasse og Audi A4 Deretter tester dere ymse andre biler, som Passat, Octavia, Avensis osv.. Dette vil hjelpe dere til å danne et bilde av hva dere faktisk ønsker. Og sedaner mener jeg dere bare kan droppe, å prøvekjøre en sedan blir heller ikke riktig hvis det er en stasjonsvogn dere skal kjøpe (det støyer mer i stasjonsvogner enn sedaner) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Vi kjøpte Peugeot 508 stasjonsvogn fordi vi måtte får plass til hundebur, og er SÅ fornøyd! Super plass i bagasjerommet, massivt baksete, super komfort i førermiljø. Vi ga 150k for en 2012-modell, riktignok manuell giring. Ingen problemer, alt fungerer supert, vi er helt sikre på at neste bil blir Peugeot også. Kan du fortelle litt mer om hvordan baksetet oppleves som "massivt"? For barn, voksne? Evt bilder? Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 (endret) Vi kjøpte Peugeot 508 stasjonsvogn fordi vi måtte får plass til hundebur, og er SÅ fornøyd! Super plass i bagasjerommet, massivt baksete, super komfort i førermiljø. Vi ga 150k for en 2012-modell, riktignok manuell giring. Ingen problemer, alt fungerer supert, vi er helt sikre på at neste bil blir Peugeot også. Kan du fortelle litt mer om hvordan baksetet oppleves som "massivt"? For barn, voksne? Evt bilder? Vi har ikke barn så vi kan ikke si noe om barneseter osv, men det synes at det har stått to bakovervendte barneseter i bilen hos forrige eier(merker i ryggen på forsetene). To voksne menn (1.90 høye, 90-110 kg tunge) har nok både benplass og armslag til å bli imponert. Vi har handla på IKEA og kjørt flatpakker hjem, både på tvers i baksetet og på langs i halve bagasjerommet og nedlagt halve baksetet. Vi har reist på ferie med stæsj til to voksne pluss hund, hundeburet tar mye av bagasjerommet så bagasje og kjølebag lå i baksetet. Og jeg er notorisk på å pakke med meg ALT for mye stæsj! Jeg er 1.60 og ca 70 kg, altså ganske brei, og jeg føler meg som en liten unge når jeg sitter der selv. Panoramaglasstaket gjør også at det føles større. TS, jeg ville sett på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92657478 Innenfor budsjett også. Endret 31. juli 2017 av Pixie Lenke til kommentar
Minus Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Vi kjøpte Peugeot 508 stasjonsvogn fordi vi måtte får plass til hundebur, og er SÅ fornøyd! Super plass i bagasjerommet, massivt baksete, super komfort i førermiljø. Vi ga 150k for en 2012-modell, riktignok manuell giring. Ingen problemer, alt fungerer supert, vi er helt sikre på at neste bil blir Peugeot også.Kan du fortelle litt mer om hvordan baksetet oppleves som "massivt"? For barn, voksne? Evt bilder? Vi har ikke barn så vi kan ikke si noe om barneseter osv, men det synes at det har stått to bakovervendte barneseter i bilen hos forrige eier(merker i ryggen på forsetene). To voksne menn (1.90 høye, 90-110 kg tunge) har nok både benplass og armslag til å bli imponert. Vi har handla på IKEA og kjørt flatpakker hjem, både på tvers i baksetet og på langs i halve bagasjerommet og nedlagt halve baksetet. Vi har reist på ferie med stæsj til to voksne pluss hund, hundeburet tar mye av bagasjerommet så bagasje og kjølebag lå i baksetet. Og jeg er notorisk på å pakke med meg ALT for mye stæsj! Jeg er 1.60 og ca 70 kg, altså ganske brei, og jeg føler meg som en liten unge når jeg sitter der selv. Panoramaglasstaket gjør også at det føles større. TS, jeg ville sett på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92657478 Innenfor budsjett også. Takk for godt svar! Var det 1.6HDi du hadde? Har selv 307sw med den motoren, men min bil er jo en del mindre, og også mest sannsynlig lettere. Men igjen, mye kan ha blitt optimalisert fra 2007 til 2012, så samme volum kanskje føles annerledes. Har du erfaring med Peugeot sine automat-kasser? :-) Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Nå er det ingen garanti for at man ikke får en mandagsbil, men vi har nesten ikke hatt utgifter på vår 2012-modell utover det man uansett betaler for service. Kosta på den nye sommerdekk nå, støyer veldig lite. Hadde storservice nå nettopp og betalte 7000 (dieselbil). Vi vil bytte reg-reim til høsten, utelukkende fordi vi ikke stoler på at den ble bytta hos forhandleren vi kjøpte av i fjor sånn som de sier. De sa nemlig at de hadde bytta bremseklosser og skiver både foran og bak, men vi måtte bytte bremseklosser bak nå nylig så det kan de ikke ha gjort. Den er drivstoffgjerrig og komfortabel. Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Vi kjøpte Peugeot 508 stasjonsvogn fordi vi måtte får plass til hundebur, og er SÅ fornøyd! Super plass i bagasjerommet, massivt baksete, super komfort i førermiljø. Vi ga 150k for en 2012-modell, riktignok manuell giring. Ingen problemer, alt fungerer supert, vi er helt sikre på at neste bil blir Peugeot også.Kan du fortelle litt mer om hvordan baksetet oppleves som "massivt"? For barn, voksne? Evt bilder? Vi har ikke barn så vi kan ikke si noe om barneseter osv, men det synes at det har stått to bakovervendte barneseter i bilen hos forrige eier(merker i ryggen på forsetene). To voksne menn (1.90 høye, 90-110 kg tunge) har nok både benplass og armslag til å bli imponert. Vi har handla på IKEA og kjørt flatpakker hjem, både på tvers i baksetet og på langs i halve bagasjerommet og nedlagt halve baksetet. Vi har reist på ferie med stæsj til to voksne pluss hund, hundeburet tar mye av bagasjerommet så bagasje og kjølebag lå i baksetet. Og jeg er notorisk på å pakke med meg ALT for mye stæsj! Jeg er 1.60 og ca 70 kg, altså ganske brei, og jeg føler meg som en liten unge når jeg sitter der selv. Panoramaglasstaket gjør også at det føles større. TS, jeg ville sett på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92657478 Innenfor budsjett også. Takk for godt svar! Var det 1.6HDi du hadde? Har selv 307sw med den motoren, men min bil er jo en del mindre, og også mest sannsynlig lettere. Men igjen, mye kan ha blitt optimalisert fra 2007 til 2012, så samme volum kanskje føles annerledes. Har du erfaring med Peugeot sine automat-kasser? :-) 1.6HDi ja, motoren er helt grei men vi vurderer å chippe den. Kan ikke si vi har følt at det mangler kraft, har bare lyst på det lille ekstra. Ingen erfaring med automatkassene dessverre! Lenke til kommentar
toffo Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Takk for godt svar! Var det 1.6HDi du hadde? Har selv 307sw med den motoren, men min bil er jo en del mindre, og også mest sannsynlig lettere. Men igjen, mye kan ha blitt optimalisert fra 2007 til 2012, så samme volum kanskje føles annerledes. Har du erfaring med Peugeot sine automat-kasser? :-) 1.6HDi ja, motoren er helt grei men vi vurderer å chippe den. Kan ikke si vi har følt at det mangler kraft, har bare lyst på det lille ekstra. Ingen erfaring med automatkassene dessverre! Sidenote: 307SW og 508SW veier omtrent på kiloen like mye. Det har skjedd litt med vektoptimalisering de siste årene. :-) Lenke til kommentar
WhiskeyJack Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 takker for alle de gode rådene. Vi testet en Volvo XC70 nylig. Denne : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100163589 Kona likte den godt, jeg synes den var grei, men både alderen og selgeren gav meg litt "mixed feelings". Synes den var litt dyr til være så gammel. Jeg lurer fortsatt litt på om vi skal gå for bilen til svigerfar 5 serie BMW 520 Sport Touring, men vi har lite peiling på hvor mye vi bør gi den. Såvidt vi vet er det ikke noe rust på bilen. Det er selvfølgelig litt steinsprutskader her og der, men man må vel forvente det av en 2010 modell. Den hadde gått 107000km, og denne er samme modell : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=9888778 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Hadde det ikke vært for prisen hadde jo ikke den Volvoen vært så ille, men enig, jeg synes den var høyt priset. Kjenner ikke markedet for slike halvsuver, men Volvo virker å ha blitt dyrt. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 Den Volvoen var nå noe over oppgitt budsjett.? Stol på dine mixed ferlings i dette tilfellet. Bmw linken er slettet. Men jeg tenker nå at en fordel med å kjøpe bilen til din svigerfar er at dere vet historikken på bilen. Lenke til kommentar
WhiskeyJack Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Hei igjen Ja vi har økt budsjettet litt Ja vi vet at han har behandla den veldig bra, og det er det lett å se på både interiør og ytre. Vi skal ha han over på middag søndag for å høre litt mer om prisen og hva som har blitt gjort med bilen. Han sa idag at han ser for seg 230k, vi er jo usikre da det ligger priser på finn.no som er både over det og under. Endret 3. august 2017 av WhiskeyJack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå