Henrikenn Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Hei! Har drevet med litt online blackjack spilling i det siste. Har kommet ganske greit ut av det, har ca hatt 5 uttak med 7000kr pr uttak. Må dette beskattes? Jeg klarer ikke se "reglene" helt klart. Spillingen har foregått via Maria.com. Takk for svar! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Man skal skatte for gevinst fra utlandet, ja. Reglene er ganske klare på dette området. Lenke til kommentar
Propanduf Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei! Har drevet med litt online blackjack spilling i det siste. Har kommet ganske greit ut av det, har ca hatt 5 uttak med 7000kr pr uttak. Må dette beskattes? Jeg klarer ikke se "reglene" helt klart. Spillingen har foregått via Maria.com. Takk for svar! Du skal kun betale skatt på enkeltgevinster over 10000. så hvis du f.eks. har vunnet 5 x 7000, så skal det ikke beskattes. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Hva hvis man har vunnet 9x7000, skal det skattes da i og med at grensen er 55 000? Hva er det jeg blander? Endret 24. juli 2017 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Propanduf Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva hvis man har vunnet 9x7000, skal det skattes da i og med at grensen er 55 000? Hva er det jeg blander? Nei, det er vel kun enkeltgevinster over 10000 som skal beskattes. Vinner du 10 x 9999 skal det ikke beskattes. Det er ihvertfall det jeg har forholdt meg til, har aldri opplevd problemer i etterkant av uttak. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva hvis man har vunnet 9x7000, skal det skattes da i og med at grensen er 55 000? Hva er det jeg blander? Nei, det er vel kun enkeltgevinster over 10000 som skal beskattes. Vinner du 10 x 9999 skal det ikke beskattes. Det er ihvertfall det jeg har forholdt meg til, har aldri opplevd problemer i etterkant av uttak. Tviler på at dette stemmer, da er det bare til å sørge for å holde seg under 10 000 pr hånd og tjene "milliarder" uten å skatte for det. I tillegg er det vell tilnærmet umulig å bevise at alle gevinstene var på under 10 000. Lenke til kommentar
Propanduf Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva hvis man har vunnet 9x7000, skal det skattes da i og med at grensen er 55 000? Hva er det jeg blander? Nei, det er vel kun enkeltgevinster over 10000 som skal beskattes. Vinner du 10 x 9999 skal det ikke beskattes. Det er ihvertfall det jeg har forholdt meg til, har aldri opplevd problemer i etterkant av uttak. Tviler på at dette stemmer, da er det bare til å sørge for å holde seg under 10 000 pr hånd og tjene "milliarder" uten å skatte for det. I tillegg er det vell tilnærmet umulig å bevise at alle gevinstene var på under 10 000. Etter skatteloven § 5-50 første ledd regnes «tilfeldige gevinster», herunder gevinster ved konkurranse, spill, lotteri og lignende som skattepliktig inntekt når verdien overstiger kr. 10 000. For cashgames i poker har skattemyndighetene fastslått at beløpsgrensen på 10.000 kroner gjelder i forhold til hver enkelt pott. For pokerturneringer gjelder grensen for utbetalte gevinster per turnering. Buy-in (innsatsen for å bli med) trekkes fra i beregningen. For enkeltgevinster over 10.000 kroner i turneringer eller cashgames skal hele dette beløpet skattes som «tilfeldig inntekt», med skattesats 27 prosent. 10.000-grensen gjelder ikke dersom skattemyndighetene mener at pokerspillingen din er å anse som næringsvirksomhet. Da må du skatte opptil 50,4 prosent av samlet nettoinntekt. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei! Har drevet med litt online blackjack spilling i det siste. Har kommet ganske greit ut av det, har ca hatt 5 uttak med 7000kr pr uttak. Må dette beskattes? Jeg klarer ikke se "reglene" helt klart. Spillingen har foregått via Maria.com. Takk for svar! Nei, EØS-avtalen gjør at dette er skattefritt. Lenke til kommentar
Propanduf Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hva hvis man har vunnet 9x7000, skal det skattes da i og med at grensen er 55 000? Hva er det jeg blander? Nei, det er vel kun enkeltgevinster over 10000 som skal beskattes. Vinner du 10 x 9999 skal det ikke beskattes. Det er ihvertfall det jeg har forholdt meg til, har aldri opplevd problemer i etterkant av uttak. Tviler på at dette stemmer, da er det bare til å sørge for å holde seg under 10 000 pr hånd og tjene "milliarder" uten å skatte for det. I tillegg er det vell tilnærmet umulig å bevise at alle gevinstene var på under 10 000. Dette gjelder dog kun hobbyspillere, hvis du spiller såpass mye at det blir sett på som næringsvirksomhet, så blir du beskattet som selvstendig næringsdrivende. da får du også fradrag for innkjøp ved tap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå