morgan_kane Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Noen som har anbefaling å komme med? Skal brukes til gaming og hovedsak CS GO. Har allerede OC til 4.1 Gh med stock kjøler men tenker opp til 4,6-4,8 Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 (endret) der smak og behag, og kommer ann på mange andre ting som feks kabinett osv. Begge deler har pros og cons, og begge deler burde klare 4.6-4.8 fint. Om du har plass til en stor luftkjøler som nh14/nh15 så bråker som oftest mindre under idle men mer under max load. En vannkjøler(ihvertfall AIO) bråker mer under idle (pga pumpelyd) men som oftest litt mindre under typisk max load. Luftkjølere blir varmere forte, men kjøles ned fortere, AIO/vann bruker lengre tid på å bli varm , men forblir varm lengre. Det er et diffust svar men det er vanskelig å svare på da meningene stortsett er veldig subjektive. Jeg personlig foretrekker luft. Har hatt 240mm AIO men syntes pumpelydene ble plagsomme når jeg bare skulle se film/sove osv og det ikke var noen grunn til at pcen skulle trenge å lage lyd. Bruker en Cryorig universial R1 (https://www.komplett.no/product/890610/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-luftkjoeling/cryorig-r1-universal-cpu-kjoeler#) Er ca samme som NH14 i ytelse. Endret 23. juli 2017 av Blåbjørn Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 23. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2017 Har Fractal Design Define R5. Er vell plass til stor kjøler i den? Burde jeg få for noe mere kjøling i kabinettet? Har bare stock kjøling i den. Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 (endret) Har Fractal Design Define R5. Er vell plass til stor kjøler i den? Burde jeg få for noe mere kjøling i kabinettet? Har bare stock kjøling i den. Du har plass til alle normale kjølere, både luft og aio i det kabinettet, så det blir egentlig hva du foretrekker av de fordelene vs ulempene. Endret 23. juli 2017 av Blåbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå