ALI Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg leter etter noe som kan erstatte skjermkortets vifte, på grunn av støy. Jeg har et Sapphire Raedon 9600 pro fireblade. Har dere også tips om hvordan jeg kan kjøle ned mitt Skyhawk miditower mer? Cpuen blir ofte for varm og noen ganger må jeg også kjøre på 2300 istedenfor det originale 2800. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hva med denne som kjøler på skjermkortet ditt?? Den har fått mye skryt for lavt støynivå og meget bra kjøling, faktisk bedre enn Zalman Heatpipe kjølerne. Ang. kjøling av kabinettet (eller dvs mere kald luft på CPU) så kan du jo kikke på denne og evt. montere inn. Da får du kald luft utenfra og rett på CPU. Problem solved. Lenke til kommentar
ALI Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Ang. kjøling av kabinettet (eller dvs mere kald luft på CPU) så kan du jo kikke på denne og evt. montere inn. Da får du kald luft utenfra og rett på CPU. Problem solved. Er det slik at røret monteres en vifte som suger luft inn fra utsiden av kabinettet? Endret 7. desember 2003 av ALI Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Du kan rive ut det displayet du kanskje har i fronten og putte en vifte der. Skjære hull i toppen av kabinettet og sette en vifte der.. Og du kan sette en vifte bak i kabinettet som drar luft ut. For å senke CPU temp kan du prøve å bytte kjølepasta, med mindre du ikke har gjort det da. Eller kjøpe en ny kjøler til den. En billig løsning er i alle fall å ta av alle deksler og sette PC'en i vinduet Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ang. kjøling av kabinettet (eller dvs mere kald luft på CPU) så kan du jo kikke på denne og evt. montere inn. Da får du kald luft utenfra og rett på CPU. Problem solved. Er det slik at røret monteres en vifte som suger luft inn fra utsiden av kabinettet? Jupp. Du setter røret på en 80mm kabinettvifte som du har som suger luft fra utsiden av kabinettet. Så tar du andre enden og fester til spu kjøleren. Da har du en luftsjakt med frisk luft rett ned på cpu kjøleren. Lenke til kommentar
ALI Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Du kan rive ut det displayet du kanskje har i fronten og putte en vifte der. Skjære hull i toppen av kabinettet og sette en vifte der.. Og du kan sette en vifte bak i kabinettet som drar luft ut. For å senke CPU temp kan du prøve å bytte kjølepasta, med mindre du ikke har gjort det da. Eller kjøpe en ny kjøler til den. En billig løsning er i alle fall å ta av alle deksler og sette PC'en i vinduet Jeg vil ikke rive ut displayet men har tenkt å sette vifter i toppen. Men faren min mener at kabinettet er dyrt og vil finne andre måter. Går det med bunnen? Hjelper det å bytte kjølepasta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå