LureLars Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Hei, hadde tre halvlitere med tuborg igjen fra forrige fest og måtte gjemme de ved et tre i skogen ved siden av huset da foreldrene mine ikke er meget begeistret for alkohol. Spørsmålet mitt er om denne ølen vil smake like godt etter en månede i skogen. Kommer selvfølgelig til å sette den i kjøleskapet før jeg drikker ølet igjen Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Om boksene er like hele og temperatur har vært jevn og ikke for høy er det mest sannsynlig ikke noe forringet smak. Lenke til kommentar
LureLars Skrevet 22. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2017 Har sikkert vært fra 10 grader til 25 grader Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Er jo bare å smake,smaker de ikke godt så heller du bare ut ølen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kakeshoma Skrevet 23. juli 2017 Populært innlegg Del Skrevet 23. juli 2017 Tuborg smaker ikke godt uansett, så der er du veldig safe. 10 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Burde kanskje grave de ned litt. 1) Noen kan enkelt finne dem om de ligger åpent. 2) De vil bli utsatt for temperaturforandringer, noe som jeg mener å ha lest ikke er heldig (regn = nedkjøling, sterk sol = høy varme). Legg dem i en butikkpose (tjukk plast), ta med en liten hagespade, og grav dem 10 cm ned i bakken. Har tenkt tanken når jeg har gått ute i skogen, det er sikkert mange kriminelle som gjemmer narkoet sitt på den måten. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Hold boksene unna sollys. Gjør deg selv en tjeneste og dropp alkohol, så slipper du å finne ut om 20 år at ikke noe godt kom ut av å innta alkohol. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Gjør deg selv en tjeneste og dropp alkohol, så slipper du å finne ut om 20 år at ikke noe godt kom ut av å innta alkohol. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Antageligvis så smaker ølet heilt greit. Så lenge boksene er uåpna så vil det ikkje være farlig å drikke dei. Men eg ville kanskje ha vaska boksene sånn for sikkerheits skuld. Om ølet har vært utsatt for direkte sollys og varme, så er det verste som skjer at ølet blir mørkare og får ein litt jordaktig bismak. Grunnen til at bryggeriet anbefaler kald og mørk lagring, samt stempler boksene med best før dato er at det er einaste måten dei kan garantere at den boksa du henter frå kjøleskapet skal smake nøyaktig det samme som den boksa som kom rett frå butikkhylla. Det er ikkje optimalt å berre hive frå seg ølboksane i skogen i ein månad, men dei blir nok ikkje udrikkelege av det. 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Om det er snakk om Tuborg øl så er det vell det samme, smaker litt mer dritt en vanlig. Men lengre lagring så bør du grave det ned, eventuelt putte det under en rot/trestubbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå