Art Vandaley Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Heisann! Skal kjøpe meg eit SONY DCR-TRV33, og planen vidare er å redigere gamle og nye opptak på PC'en. Resultatet av dette skal brennast på CD og spelast av på ein standard DVD-spelar... Eller? Går dette an? Eller må eg ha DVD-brennar, samt DVD-spelar til 2000,- utvikla av NASA med mpeg2-dekodar, clinomyn, polynam, blablabla? Kor enkelt og billeg kan det gjerast? mvh Knut Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Du må nesten sjekke i specs hva den spilleren kan ta. Vet at du f.eks kan brenne VCD/SVCD i Nero e.l., noe som de aller fleste DVD-spillere takler. Men det blir vel ikke _helt_ samme kvaliteten. Skal du ha i vanlig DVD format må du ha en DVD-brenner ja, og kjøpe egne dvdr plater til å brenne på. Sikkert mange som har mye bedre peiling en meg... Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 De aller fleste DVD spillere for stuebruk som selges i dag støtter skrivbare DVD plater DVD-R/RW og DVD+R/RW. Men det kan fremdeles være litt forskjell på om de støtter alle formater like bra. Har du en spiller eller vurderer å kjøpe en er dette en glimrende plass å sjekke hva spilleren takler: http://www.dvdrhelp.com Kikk litt ned i menyen til venstre og klikk på "DVD Players" og skriv inn fabrikant og evt type i søkefeltet som dukker opp. Så trenger du en DVD -brenner men disse får du ned rundt 1000,- f.eks for en NEC 1300A. Så er det bare å skaffe seg et videoredigieringsprogram og et DVD authoring program og evt et DVD brenner program.... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Skjekk om spilleren takler SVCD og XSVCD. Har du XSVCD blir kvaliteten ganske bra. Men du får ikke mer en 5-10 min film på en CD-R. Ikke testet dette selv. Men tror jeg skal prøve dette når jeg får tid. SVCD kan vel ikke ta mer enn 3000KB/s. Men stort sett så er jo SVCD blitt bra kvalitet om det ikke er raske sener. www.dvdrhelp.com og www.doom9.org har masse info. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 utvikla av NASA med mpeg2-dekodar, clinomyn, polynam, blablabla? Denne posten kommer ikke til å være så altfor nødvendig, men jeg må bare si to ting: 1: Haha, veldig morsomt det jeg quoter. Akkurat passe humor som trengs om morgenen. 2: GENIALT nick. Dro tilbake mange gode minner. Det letteste er å kjøpe en DVD-brenner fordi da er du sikret at du kan lage filmer med høy kvalitet og likevel lang spilletid. Men husk å finn ut om DVD spilleren din støtter brenneplater som beskrevet i posten over. Lenke til kommentar
Art Vandaley Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Tusen takk for svar, grabbar! Ser ut som eg må ut med eit par ekstra tusenlapper før kortfilmproduksjonen tek heilt av. ELLER...benytte avbetaling og sende innkassovarslane til Norsk Filmfond?!? Uansett, grønningen har sett lyset! Juhu! Når det gjeld nicket mitt så vurderte eg ei stund å kalle meg Art Core Velay, men: "Art Corvelay...?? It sounds made up!" Er forøvrig arkitekt (i godt selskap). mvh Knut Lenke til kommentar
Lars66 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Som nevnt tidligere så kjøp en DVD-brenner og standarden DVD+R er nok den sikreste til til DVD-Video spiller, se http://www.dvdrw.com/ . De skriver bla: Because DVD+RW uses only one mode for recording and editing, every recording you make is DVD-Video compatible. There is no need for a player explicitly to support DVD+RW or to indicate compatibility with DVD+RW on the front of the player by means of a logo... In contrast, even if a player is not indicated explicitly as being DVD+RW compatible, it is very likely it will still play the disc because we use the standardized DVD-Video format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå