Oddingen Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 (endret) For lenge siden hadde jeg en Tempo Corvette. Den hadde 16" og suverene veieegenskaper, spesielt på vinterføre. Etter den har jeg hatt scootere med 10"-12" hjul. Dette har jeg ikke vært fornøyd med. Jeg har lett på nettet etter forhandlere som fører den gamle typen moped fordi jeg sliter med hofteproblemer som gjør at jeg ikke kan svinge meg opp i sal som er for høy. Jeg må altså ha lavt innsteg. Det eneste jeg har funnet er en forhandler i Sverige som også selger til Norge. Problemet er at motoren er så liten. Den har kun 1,7 kW, altså 2,3 HK, noe jeg synes virker litt lite. Scootere har vel ofte 4,5 HK? Spørsmålet mitt er altså; finnes det forhandler(e) i Norge som selger mopeder med 16" hjul og lavt innsteg? PS Jeg er ikke interessert i brukt. Vil ha en ny som jeg ikke trenger mekke på. Endret 22. juli 2017 av Oddingen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 2,4HK er det de gamle hadde. Og de gikk typisk 55km/t originalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå