Gå til innhold

Actionkamera; tips til rimelig nybegynnersetup

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av actionkamera for å filme litt når jeg er på farten.

Siden det er mest av nysgjerrighet og for testing søker jeg en rimelig "nybegynnerpakke".

Ser at Xiaomi Yi har fått en del positiv kritikk, men begynner kanskje å bli utdatert..?

Andre modeller som gir mye bang/buck?

Hva med gopro session 5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alldeles IKKE sikker på det er et actioncam jeg trenger, men ser for meg det gir meg flere muligheter. F.eks feste det på sykkel, barnevogn, longboard, hjelm etc, samtidig som jeg kan ha det på en "selfiestang" og filme "vanlig".

Edit:

Finner du ut at du vil kjøpe deg noe bedre etter å ha prøvd deg frem litt, så er alle festene som følger med GoPro kompatible.

Ser ut som et greit kjøp for å teste, ja. Dog litt irriterende at prisen akkurat trigger moms. Er det forresten mye falske versjoner ute og går av disse?
Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Alldeles IKKE sikker på det er et actioncam jeg trenger, men ser for meg det gir meg flere muligheter. F.eks feste det på sykkel, barnevogn, longboard, hjelm etc, samtidig som jeg kan ha det på en "selfiestang" og filme "vanlig".

Det kan godt være du vil like det. Jeg brukte det imidlertid på akkurat samme måte i begynnelsen, men klarte aldri å fange noe som var verdt å vise andre.

Nå filmer jeg heller mer planlagte ting med større utstyr, og om det spontant dukker opp noe jeg må få med meg drar jeg frem mobilen. Har du en telefon som er god på video, er det ikke sikkert du vil få bedre kvalitet med et mellomklasse actionkamera.

Når det er sagt, så er det jo svært populært med actionkamera, så de har jo helt klart sin plass. Jeg bare tror at mange (inkludert meg) kjøper et actionkamera uten å egentlig trenger det.

Lenke til kommentar

Det var enkelte kopier ute og gikk, men kjøper du på GearBest eller BangGood er du trygg. Jeg tviler på at du må fortolle. Da skal du være veldig uheldig. Jeg har kjøpt et stort antall varer over tollgrensen uten at de har blitt stoppet.

Er du usikker, så kan du prøve dette http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_650622.html

Glem alt over 1080P. Jeg tror det er samme innmat som jeg har på et av mine. Det er i hvert fall godt nok til å finne ut om det er actioncam du skal ha.

Edit:

Teknikmagasinet har et ganske greit kamera på tilbud https://www.teknikmagasinet.no/produkter/foto-o-video/actionkameraer/denver-act-8030w

Jeg tror det er det samme som Eken H9R, som koster ca kr 580 fra Kina.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...