Gå til innhold

Topp 4 i PL 17/18

VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har rett og slett ikke peiling. Det er slutt på tiden der det er fire klubber som har "monopol" på topp fire plassene.

Jeg antar at det blir de samme seks lagene som sist sesong som kommer til å kjempe om de nevnte fire øverste plassene.

Jeg tror at Chelsea nok er et av de fire (jeg er ikke Chelseasupporter), de fem andre aktuelle kandidatene (United, City, Pool, Tottene og Arsenal) var noe ujevne sist sesong og det å tippe hvor de plasserer seg over en måned før overgangsvinduet stenger er vanskelig, hvis man prøver å tippe med hjernen og ikke hjertet.

I tillegg så er det ikke fullstendig umulig med et overrraskelseslag som kan kjempe om et plass blant de fire.

Lenke til kommentar

Blir mye gjengangere her, men regner med å treffe på minst tre av disse fire:

Manchester United, Manchester City, Chelskij og Tottenham.

Er litt usikker på Tottenham siden de skal spille på Wembley, så da kan det jo hende Arsenal karer til seg en plass i topp 4.

Lenke til kommentar

Manchesterklubbene er sikte. Chelsea er også sikre. Så da er det siste plassen. Spurs ser selvsagt sterkest ut av utfordrerne. Dog blir ny stadion er potensiell utfordring. Liverpool blir skumle også hvis de holder Mane skadefri.

Arsenal tror jeg vil være et stykke bak disse. Tar for få poeng mot topp 6 lagene og midtbanen er for dårlig. Vil igjen starte sesongen uten å ha klar førstevalgene og i de første kampene for sesongen er svært mange av førstevalgene på stopperplass ute med skader, ferie og karantene. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Vil igjen starte sesongen uten å ha klar førstevalgene og i de første kampene for sesongen er svært mange av førstevalgene på stopperplass ute med skader, ferie og karantene. 

Hvem? Koscielny mister Leicester og Stoke. Gabriel er vel forventet tilbake i slutten av måneden, og er dessuten ikke et førstevalg. Mustafi, Holding og Chambers er tilbake i trening kommende uke. Mertesacker og Monreal er friske og raske, og i tillegg har vi Bielik og Kolasinac som kan spille der. Går nok fint.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Så langt er jo Manchester klubbene vinnerne på overgangsmarkedet. Chelsea har gjort gode forsterkninger. Tottenham er så langt taper på overgangsmarkedet, og verre kan det bli om det ligger noe i overgangsryktene som svirrer.

Liverpool er avhengige av et par overganger til for å kunne se seg fornøyd med sommeren. Arsenal har gjort ett bra kjøp, men mye tvil henger rundt laget og de mangler viktige forsterkninger som de er avhengige av. Såvidt jeg husker hadde de vel omtrent samme behov som Liverpool etter forrige sesong.

Selv om United scoret stort ved å hente Lukaku er de vel avhengige av en eller to solide signeringer til.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

1. Chelsea

2. City

3. Liverpool

4. Arsenal

5. Spurs

6. United

Arsenal og Spurs kommer til å ligge rundt toppen helt frem til de siste månedene og så dette dem nedover. United trenger et par kvalitetsspillere for å hevde seg.

Chelsea og City er det vel ingen som klarer å komme forbi når sesongen er over. Tenker Chelsea drar i fra etter nyttår.

Hvor Liverpool vil tape et par kamper og havne på 3 plass.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Litt merkelig at så mange ikke tror at Tottenham kommer på topp 4. Er etter min mening laget som har spilt best fotball i PL de siste to sesongene. De har kanskje ikke brakt inn forsterkninger, men det trenger de ikke heller. De har PL's yngste lag, og kommer bare til å bli bedre. Tror heller ikke det er så forbanna viktig om de spiller på WHL eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt merkelig at så mange ikke tror at Tottenham kommer på topp 4. Er etter min mening laget som har spilt best fotball i PL de siste to sesongene. De har kanskje ikke brakt inn forsterkninger, men det trenger de ikke heller. De har PL's yngste lag, og kommer bare til å bli bedre. Tror heller ikke det er så forbanna viktig om de spiller på WHL eller ikke. 

WHL er den nest minste banen i PL, mens Wembley er blant de største. Det blir helt klart en omstilling, se på Spurs i CL i fjor og ditto West Ham. Nå har riktignok Spurs en fordel i og med at de spilte på Wembley i noen kamper i fjor også. 

I Spurs sitt spill er høyt press og dekke mye rom svært viktig. I og med at Wembley er en del større enn WHL så vil hver spiller måtte dekke mer rom enn før. Det kan bli en utfordring. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...