Gå til innhold

Toppateist får ikke tale på Berkeley


  

25 stemmer

  1. 1. Er det verre å kritisere islam enn kristendommen?

    • Ja, islamkritikk er mer sårbart
      2
    • Nei, man bør kunne kritisere begge
      23


Anbefalte innlegg

Jeg sa ikke at de var fredelige, jeg sa mer fredelige enn kristne. Krig i midtøsten er det på grunn av kristne, både direkte og indirekte. Og det er klart, når Amerika dreper over en million sivile i midtøsten. Så er det fler enn bare muslimer som hadde blitt bittelitt irritert..

 

 

USA har ikke drept en million sivile. Antall sivile som har dødd ifra amerikanske angrep i Midtøsten regnes i titusener. Ikke hundretusener eller millioner. Og har lite eller ingenting med kristendom å gjøre.

 

De må ha orkestrert verdens dårligste etnisk motiverte folkemord.

 

 

post-388664-0-75188700-1500788276_thumb.jpg

 

 

Samme resultater på andre metrikker. Økonomisk vekst, jobber, utdanning, forventet levealder. Rett til værs.

 

Disse landene var så kjipe og dårlig organiserte at de hadde GODT av en invasjon og okkupasjon. Tygg litt på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var kanskje litt dumt av meg å legge "skylden" på "kristne" når jeg nettopp klandret Buffy for å kutte alle muslimer over en kam. Ironi kommer ikke alltid frem så tydelig som man kanskje skulle ønsket på forum. Og enkelte skjønner det jo aldri.

 

Men det var altså det som var poenget. At man forhåpentligvis ser at verden er litt mer enn svart/hvit. Poenget er at om vi i vesten kan referere til "muslimer" i slike brede vendinger, så må nesten det samme være greit motsatt. At muslimer eller folk fra midtøsten opplever seg som angrepet og forfulgt av kristne. Men det er klart jeg kan ta feil. Kanskje de ser på krigshandlingene mot seg som så ukristelige at de ikke kopler det slik? Jesus er tross alt muslimenes viktigste profet etter Muhammed..

 

Antallet drepte sivile vil det alltid være diskusjoner rundt hvordan man skal beregne. Og vi har vel sett en del vel kreative metoder for å få ned tallene i enkelte undersøkelser. Men når USAs egen general rapporterte antallet sivile dødsfall til over 50 000 etter første 1-3 måneder i Afghanistan (han fikk vel sparken for akkurat det om jeg ikke husker helt feil), så tenker jeg det er lett å forestille seg adskillig større tall totalt for regionen siden 2001. Jeg regner 1 million som et ganske beskjedent anslag. Men nettopp for å ikke trenge å krangle om absolutt alt har jeg valgt å referer til det. Men så mye for den planen.. Du er vel ikke tilfeldigvis en holocaust fornekter også?

 

Om man i tillegg til dødsfall direkte knyttet til krigshandlinger, også legger til dødsfall som følge av sekundære og tertiære konsekvenser av vestens krigshandlinger. Så blir tallene atskillig høyere. Men de regnes kanskje ikke?

 

Ellers vet jeg ikke med deg, men om valget stod mellom økonomisk vekst, og livet til familien min. Vel kan de være kjipe, men jeg hadde nok valgt familien likevel.. Men om du tenker at å få landet ditt invadert og å få drept familien din er et GODE, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har konvertert og reist ned?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Topp ateist? Hvem er bunn ateist egentlig og hvordan finner man ut hvem som er hvem? :D

 

 

Og meta har rett, Dawkins ville selvfølgelig ikke møtt de "riktige" å diskutere med, da de riktige, i likhet med Meta, ikke har noen substans på hva de besitter, det er bare en grøt med fantasier og synsing og som alle vet blir det ingen "diskusjon" av det, kun fantasier.... 

Problemet er at gud kan være hva som helt hos troende, det har ingen substans eller noe man kan peke på håndfast og det blir derfor bare den troendes fantasier..

At denne radio stasjonen nektet Dawkins sier bare sitt om hvor langt denne ikke kritikken av islam har kommet. Til slutt er det ingen som tørr å motsi eller snakke om islam og i likhet med kristendom i dens glansdager er det akkurat det de vil, de vil at sludderet skal stå uimotsagt, for forsvar for sludderet finnes ikke og/eller de forstår ikke at sludderet må forsvares . 

 

Men synd å se at ikke-muslimer er med på den sensuren også... Men de lider vel av oppfatningen om at ytringsfrihet er noe de kan bruke til å kneble andre med, som så alt for mange i vesten tror.. Ytringer de ikke liker krever de sensurert, uten å forstå at deres egne meninger før eller senere også vil avkreves sensurert om vi skal fortsette å følge den modellen de så fint kaller "free spaces"... Og hva vi sitter igjen med til slutt er det visst ingen av dem som tenker på.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

 

Stygg måte å debattere på det der, har du ikke noe annet å komme med enn å kaste skitt på siden du er uenig med så har jeg heller liten interesse av å innlede en dypere samtale med deg for å være ærlig, men for diskusjonens skyld så kan jeg jo nevne at jeg er født i ett muslimsk land, så du skal passe på hva du påstår jeg ikke vet om muslimer da jeg har bokstavelig talt vokst opp med en stor familie av dem og utallige familievenner. 

 

 

Jeg er redd det eneste som står i veien for en dypere samtale her. Er enten deg selv, og din manglende evne til å gjøre deg selv forstått. Eller din manglende evne til å ikke kutte alle over en kam..

 

Å bli født i et muslimsk land gir åpenbart ikke den kvalifikasjon du ser ut til å tro. Eller er det din påstand at alle dine muslimske familiemedlemmer, og familievenner vil være "de første som hadde drept transseksuelle og homofile" om de får anledningen?

 

Og vel, selv om det var tilfelle. Så ville jeg heller stilt spørsmål ved din oppvekst, enn muslimer generelt. Jeg har som sagt blitt kjent med flere av dem selv. Og jeg tror mer på en statistisk undersøkelse utført av Pew Research Center enn muslimfiendtlige forum medlemmer med anekdotiske "bevis"..

 

Muslimer er VELDIG OFTE sterkt imot begge deler, det er ingenting å legge skjul på engang da de blir steinet den dag i dag pga deres hellige bok og all annen bullshit. Skal du virkelig prøve å påstå at det ikke er ett problem? Det er ikke ett problem at homofile menn blir tvunget til å skifte kjønn? Det er ikke ett problem at de blir kastet av tak til deres død? Skal du virkelig prøve å påstå at islam har null problemer med homofile og transseksuelle og at det ikke er på tide vi gjør noe med det? Virkelig?

 

Personangrep kan du dra lengere til viddene med baby  De får ingen respons.

 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

USA har ikke drept en million sivile. Antall sivile som har dødd ifra amerikanske angrep i Midtøsten regnes i titusener. Ikke hundretusener eller millioner. Og har lite eller ingenting med kristendom å gjøre.

De som dreper desidert flest muslimer i MØ er... andre muslimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Legg merke til spørsmålet og måten det er stilt på. Muslimer er imot selvmordsbombing, fordi det hovedsakelig rammer muslimer.

Hvis du spør om det er greit å angripe vesten så hopper prosentandelen ifra et snitt på kanskje 20 og til et snitt på 56%.

 

Selv unge muslimer i vestlige land mener at angrep i deres egne land er rettferdige. F.eks 31% i Storbritannia og 42% i Frankrike.

I Norge er tallet 25%. Èn av fire unge muslimer i Norge ønsker altså å drepe oss.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...