Gå til innhold

Toppateist får ikke tale på Berkeley


  

25 stemmer

  1. 1. Er det verre å kritisere islam enn kristendommen?

    • Ja, islamkritikk er mer sårbart
      2
    • Nei, man bør kunne kritisere begge
      23


Anbefalte innlegg

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

Hele delstaten er jo helt rar, som kan stemme inn noe sånn som Schwarzenegger  :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

Jeg mener det beviser at SJWere egentlig ikke bryr seg om transeksuelle og homofile.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

 

Å sitte å forsvare religion i 2017 er ganske tåpelig. Vi er kommet såpass langt at vi kan utelukke at det sitter en nisse oppe i skyene som styrer alt. Vi har nok med nizzen her på forumet :p

 

 

Det er en forskjell på å forsvare religionen, og å forsvare folks rett til å tro på religionen. Guden som jøder, kristne og muslimer tilber. Er en patetisk sjalu liten idiot som ikke klarer å pusse tennene sine engang uten et menneskeoffer eller minst 10 lovsanger om hvor fantastisk han er. Han er gudenes svar på Donald Trump. Så nei, religionen demmes får ingen respekt eller forsvar fra meg. Kun deres rett til å tro akkurat hva faen de vil.

 

Pew research center utførte en undersøkelse for et par år siden som viste at muslimer i gjennomsnitt er mer fredelige enn kristne. Så å komme med slike tåpelige generaliseringer om hvor fæle "muslimer" er. Er ikke bare tåpelig, det er rett og slett feil..

 

Jeg forsvarer ingen religion, men har man sett på nyheter i det siste så kommer ikke de muslimske så godt ut.Hadde de vært så fredelige som du skal ha det til, så hadde det ikke vært krig heller.

Endret av TheKims
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

 

Å sitte å forsvare religion i 2017 er ganske tåpelig. Vi er kommet såpass langt at vi kan utelukke at det sitter en nisse oppe i skyene som styrer alt. Vi har nok med nizzen her på forumet :p

 

 

Det er en forskjell på å forsvare religionen, og å forsvare folks rett til å tro på religionen. Guden som jøder, kristne og muslimer tilber. Er en patetisk sjalu liten idiot som ikke klarer å pusse tennene sine engang uten et menneskeoffer eller minst 10 lovsanger om hvor fantastisk han er. Han er gudenes svar på Donald Trump. Så nei, religionen demmes får ingen respekt eller forsvar fra meg. Kun deres rett til å tro akkurat hva faen de vil.

 

Pew research center utførte en undersøkelse for et par år siden som viste at muslimer i gjennomsnitt er mer fredelige enn kristne. Så å komme med slike tåpelige generaliseringer om hvor fæle "muslimer" er. Er ikke bare tåpelig, det er rett og slett feil..

 

Deres rett til å tro, forsvinner så fort når de prakker det på andre. Da er det ikke snakk om å tro lengere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dawkins fikk meg til å bli ateist, men etter hvert har jeg sett hvor svake argumentene hans egentlig er. Jeg vurderer nå å gå tilbake til kristendommen, ikke minst siden den er viktig for norsk kultur.

Har du et par eksempler på svake argumenter?

 

Vurderer å gå tilbake til kristendommen?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

Hele delstaten er jo helt rar, som kan stemme inn noe sånn som Schwarzenegger  :rofl:

 

Trumph. Trenger vel ikke si noe mere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Richard driver mest med å underholde sitt publikum, og derfor oppfattes han som en lite seriøs kritiker

Richard oppfattes som både seriøs og underholdende av sitt publikum, og derfor oppfattes han som lite seriøs hos hans motstandere.

 

 

Han har ingen seriøse motstandere, fordi de som virkelig har peiling aldri vil sitte å prate om sånne saker for å underholde noen som helst

 

Hvem er de? Siden du henviser til dem, så vet du sikkert hvem de er.

Lenke til kommentar

Det ondes problem og "the hiddenness of God" mener jeg har noe for seg som kristendomskritikk, men det kommer også litt an på formen av kritikken. Blir det for åpenbart at det egentlig ikke er logikk, men heller følelser som trigger kritikken, så er det mindre interessant.

 

Vel, hvis du først bare skulle velge to punkt, så er ikke det der dårlige valg.

 

Stilig svar fra Dawkins  :)

 

Jau. Dawkins kommer bedre ut av det når han får plass til å ordlegge seg enn når han må presse det inn i 140 tegn.

 

Dawkins fikk meg til å bli ateist, men etter hvert har jeg sett hvor svake argumentene hans egentlig er. Jeg vurderer nå å gå tilbake til kristendommen, ikke minst siden den er viktig for norsk kultur.

 

Enig. Vi trenger tross alt noen til å tape alle verdikampene i samfunnet, og det er en jobb kristendommen har gjennomført med stil.

 

Jeg forsvarer ingen religion, men har man sett på nyheter i det siste så kommer ikke de muslimske så godt ut.Hadde de vært så fredelige som du skal ha det til, så hadde det ikke vært krig heller.

Er du klar over hvor mange muslimer det finnes i verden? Sammenligner man det med antallet som gjennomfører aggressive og voldelige handlinger så er det en relativt liten andel.

 

Math-Meme-Math.jpg

 

 

Jeg lurer alltid på hvem alle disse personene folk snakker om er når man bruker SJW som du gjør ovenfor her, Buffy.

De som protesterer mot at Dawkins får komme dit?

 

De som protesterer mot at Dawkins skal komme til Berkeley SJW pr. denne definisjonen fra Wikipedia, og har "tatt over" Berkeley?

 

"Social justice warrior" (commonly abbreviated SJW) is a pejorative term for an individual promoting socially progressive views,[1] including feminism,[1][2] civil rights,[1] multiculturalism,[1] and identity politics.[3] The accusation of being an SJW carries implications of pursuing personal validation rather than any deep-seated conviction,[4] and being engaged in disingenuous social justice arguments or activism to raise personal reputation, also known as virtue signalling.[5]

Jeg stiller meg tvilende. Hele den begrepsbruken slår meg som en vindmølle av strå. Men det virker å fungere aldeles utmerket for å redusere graden av reell kommunikasjon og forståelse på tvers av meninger, så det er jo noe, hvis man liker slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Richard driver mest med å underholde sitt publikum, og derfor oppfattes han som en lite seriøs kritiker

Richard oppfattes som både seriøs og underholdende av sitt publikum, og derfor oppfattes han som lite seriøs hos hans motstandere.

 

 

Han har ingen seriøse motstandere, fordi de som virkelig har peiling aldri vil sitte å prate om sånne saker for å underholde noen som helst

 

Hvem er de? Siden du henviser til dem, så vet du sikkert hvem de er.

 

 

Hva hjelper det å gi deg navn på disse, og hva får deg til å tro at det ikke allerede har blitt gjort opp til flere ganger?

 

Hvordan skal eks du gjenkjenne en virkelig vis person hvis du ikke vet hva visdom er??

Lenke til kommentar

 

 

Det er en forskjell på å forsvare religionen, og å forsvare folks rett til å tro på religionen. Guden som jøder, kristne og muslimer tilber. Er en patetisk sjalu liten idiot som ikke klarer å pusse tennene sine engang uten et menneskeoffer eller minst 10 lovsanger om hvor fantastisk han er. Han er gudenes svar på Donald Trump. Så nei, religionen demmes får ingen respekt eller forsvar fra meg. Kun deres rett til å tro akkurat hva faen de vil.

 

Pew research center utførte en undersøkelse for et par år siden som viste at muslimer i gjennomsnitt er mer fredelige enn kristne. Så å komme med slike tåpelige generaliseringer om hvor fæle "muslimer" er. Er ikke bare tåpelig, det er rett og slett feil..

 

Jeg forsvarer ingen religion, men har man sett på nyheter i det siste så kommer ikke de muslimske så godt ut.Hadde de vært så fredelige som du skal ha det til, så hadde det ikke vært krig heller.

 

 

Jeg sa ikke at de var fredelige, jeg sa mer fredelige enn kristne. Krig i midtøsten er det på grunn av kristne, både direkte og indirekte. Og det er klart, når Amerika dreper over en million sivile i midtøsten. Så er det fler enn bare muslimer som hadde blitt bittelitt irritert..

Lenke til kommentar

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

 

Stygg måte å debattere på det der, har du ikke noe annet å komme med enn å kaste skitt på siden du er uenig med så har jeg heller liten interesse av å innlede en dypere samtale med deg for å være ærlig, men for diskusjonens skyld så kan jeg jo nevne at jeg er født i ett muslimsk land, så du skal passe på hva du påstår jeg ikke vet om muslimer da jeg har bokstavelig talt vokst opp med en stor familie av dem og utallige familievenner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

 

Stygg måte å debattere på det der, har du ikke noe annet å komme med enn å kaste skitt på siden du er uenig med så har jeg heller liten interesse av å innlede en dypere samtale med deg for å være ærlig, men for diskusjonens skyld så kan jeg jo nevne at jeg er født i ett muslimsk land, så du skal passe på hva du påstår jeg ikke vet om muslimer da jeg har bokstavelig talt vokst opp med en stor familie av dem og utallige familievenner. 

 

 

Jeg er redd det eneste som står i veien for en dypere samtale her. Er enten deg selv, og din manglende evne til å gjøre deg selv forstått. Eller din manglende evne til å ikke kutte alle over en kam..

 

Å bli født i et muslimsk land gir åpenbart ikke den kvalifikasjon du ser ut til å tro. Eller er det din påstand at alle dine muslimske familiemedlemmer, og familievenner vil være "de første som hadde drept transseksuelle og homofile" om de får anledningen?

 

Og vel, selv om det var tilfelle. Så ville jeg heller stilt spørsmål ved din oppvekst, enn muslimer generelt. Jeg har som sagt blitt kjent med flere av dem selv. Og jeg tror mer på en statistisk undersøkelse utført av Pew Research Center enn muslimfiendtlige forum medlemmer med anekdotiske "bevis"..

Lenke til kommentar

 

 

Krig i midtøsten er det på grunn av kristne

Biased much?

Prøver også å finne den Pew Research rapporten du henviser til uten hell. 

Foreløpig virker det mer som tallene dine er snekret sammen i garasjen. 

 

Edit:

In 2012, there were six civil wars worldwide. All took place within Muslim countries: Afghanistan, Pakistan, Sudan, Somalia, Syria and Yemen. Of the nine rebel groups in these conflicts, seven had an Islamist ideology. https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2016/05/16/are-muslim-countries-more-violent/?utm_term=.cb331e0b0cf6

Endret av blinc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...