Gå til innhold

Toppateist får ikke tale på Berkeley


  

25 stemmer

  1. 1. Er det verre å kritisere islam enn kristendommen?

    • Ja, islamkritikk er mer sårbart
      2
    • Nei, man bør kunne kritisere begge
      23


Anbefalte innlegg

Arrangement med den britiske toppateisten Richard Dawkins avlyses etter at arrangørene fant ut at han er svært kritisk til islam. Dawkins stiller seg uforstående til avgjørelsen.

 

“I am known as a frequent critic of Christianity and have never been de-platformed for that,” the statement reads. “Why do you give Islam a free pass? Why is it fine to criticize Christianity but not Islam?”

 

https://milo.yiannopoulos.net/2017/07/richard-dawkins-berkeley/

Endret av VR-katten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Richard driver mest med å underholde sitt publikum, og derfor oppfattes han som en lite seriøs kritiker

Richard oppfattes som både seriøs og underholdende av sitt publikum, og derfor oppfattes han som lite seriøs hos hans motstandere.

 

 

Han har ingen seriøse motstandere, fordi de som virkelig har peiling aldri vil sitte å prate om sånne saker for å underholde noen som helst

Lenke til kommentar

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

Muslimer gir da faen i hvem de dreper, så lenge de dreper noen å får sine ferdig pulte jomfruer i himmelen :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

Lenke til kommentar

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

 

Å sitte å forsvare religion i 2017 er ganske tåpelig. Vi er kommet såpass langt at vi kan utelukke at det sitter en nisse oppe i skyene som styrer alt. Vi har nok med nizzen her på forumet :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at jeg mener Dawkins har noe særlig god kritikk å komme med når det gjelder religion, men dette er bare tåpelig. Full støtte til Dawkins og hans ytringsfrihet.

Er det noen du mener at har noe god kritikk å komme med når det gjelder religion, eller mer spesifikt kristendommen?

Lenke til kommentar

Er det noen du mener at har noe god kritikk å komme med når det gjelder religion, eller mer spesifikt kristendommen?

 

 

Det ondes problem og "the hiddenness of God" mener jeg har noe for seg som kristendomskritikk, men det kommer også litt an på formen av kritikken. Blir det for åpenbart at det egentlig ikke er logikk, men heller følelser som trigger kritikken, så er det mindre interessant.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Debatter slik som eks Dawkins stiller opp på, er slik de fremstår mer av en konkurranse mellom 2 eller flere sterke egoet, og hvor poenget er hvem som har den "sterkeste pappaen", selv om deltakerne gjerne er rett så kompetente til å pakke meningen inn i pene ord og det som kan fremstå som god fornuft for et utrent øre

 

I foraer hvor samme typen problemstillinger tas opp uten at meningen er å vinne eller underholde noen spesielt, kommer det ofte mye mer nyttige refleksjoner frem som faktisk kan være opplysende.

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke dette en av skolene som er nesten blitt overtatt av SJW studentene? SJWere elsker islam og å forsvare den, noe som er hysterisk morsomt da muslimer er de første som hadde drept transeksuelle og homofile. 

 

En annen ting som er "hysterisk morsomt", er når folk ikke evner å skille mellom muslimer og ekstreme islamister..

 

Jeg kjenner flere muslimer, og ikke en av dem hadde vært "den første" til å drepe hverken transseksuelle eller homofile..

 

Jeg har derimot blitt "kjent" med en del fremragende muslim motstandere her på forumet. Felles for dem alle er at de er milevis mindre hyggelige.. Litt rart det i grunnen.. At de vi skal passe oss for er så hyggelige.. Mens de som står først i køen for å advare mot dem, er så usympatiske..

 

Å sitte å forsvare religion i 2017 er ganske tåpelig. Vi er kommet såpass langt at vi kan utelukke at det sitter en nisse oppe i skyene som styrer alt. Vi har nok med nizzen her på forumet :p

 

 

Det er en forskjell på å forsvare religionen, og å forsvare folks rett til å tro på religionen. Guden som jøder, kristne og muslimer tilber. Er en patetisk sjalu liten idiot som ikke klarer å pusse tennene sine engang uten et menneskeoffer eller minst 10 lovsanger om hvor fantastisk han er. Han er gudenes svar på Donald Trump. Så nei, religionen demmes får ingen respekt eller forsvar fra meg. Kun deres rett til å tro akkurat hva faen de vil.

 

Pew research center utførte en undersøkelse for et par år siden som viste at muslimer i gjennomsnitt er mer fredelige enn kristne. Så å komme med slike tåpelige generaliseringer om hvor fæle "muslimer" er. Er ikke bare tåpelig, det er rett og slett feil..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...