Gå til innhold

Trenger rask kreditt, tips?

*F*

Anbefalte innlegg

Okey.

Her er saken:

- Har kjøpt bil til 160k, den får jeg ikke før den er betalt

- Har fått innvilget søknad om refinansiering  av boliglån til å inkludere bil, men det krever at jeg må signere noen pappirer og sende inn, posten går tidligst mandag og jeg får vel ikke pengene før i midten av kommende uke, så må man regne enda et døgn for overføring til selger.

Har liggende 60k i egenkapital, har også 35k på en annen konto jeg hadde glemt bort, så har jeg et kredittkort med maks-grense 30k.

Mangler altså 35k

Noen tips til hvordan jeg kan ordne denne siste biten helst med 0 rente "på dagen"? For dersom det blir kostbart venter jeg heller litt med å hente bilen.

Men Tirsdag hadde vært veldig praktisk å hente den.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Hehe... Men du får vel kreditten innvilget på minuttet? Bare å gå inn i nettbank og overføre fra kreditten til bankkonto? men da blir det jo gebyr og renter fra dag 1...?

Lenke til kommentar

Spør du om du kan betale lån på hus og bil med å ta opp flere dyre kredittlån? Jeg håper du vet hva du driver med, fordi ved første øyekast så høres det ut som du lager deg en gjeldsbombe.

Har du ikke muligheten til å ta et privat lån fra noen som stoler på deg?

Lenke til kommentar

Du har helt rett akila.

Det er snakk om kreditt over noen få dager, maks en uke.

Låne av familie eller noe hadde jo vært enkelt og greit, men føler ikke helt for å spør om det om det ikke er absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Så lenge du betaler dem tilbake er det vel ikke noe i veien for å låne fra familien.

Men spørs om de vil gå med på det da eller om de har mer vett enn meg.

Lenke til kommentar

Får du lånet utbetalt til din konto eller krever banken å betale det inn på selgers konto? Greit å vite, for hvis sistnevnte kan det være problematisk om du allerede har betalt bilen. 

Hvorfor sånn hastverk?

Siden han ikke tar opp billån, men refinansierer boliglån, så tror jeg ikke dette blir noe problem. Men det ville vært svært viktig om han tok opp billån, da aksepterer vanligvis ikke banken å betale til noen andre enn selger (for da får du ikke pant i bilen). Du får derfor vanligvis ikke refinansiert eksisterende lån med et billån, om ikke lånet er sikret med pant i bilen (i praksis selgers lån). Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...