Gå til innhold

Trygt å kjøpe PL-billett?

VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hva du mener med langt frem i tid.

Jeg tror du trygt kan kjøpe billetter til kamper som er inntil fire til seks uker (i perioder inntil åtte uker).

Etter en rask kikk på kampoppsettet med søndagskamper så virker det som at alle kamper frem t.o.m. 1. oktober er fastlagt. Deretter vil det "regelmessig" bli flyttet kamper fra lørdag til søndag, eventuelt fra normaltid lørdag til tidlig eller sent tidspunkt samme dag. Enkelte kamper kan også bli flyttet til andre ukedager.

Jeg ville vært forsiktig med å planlegge lenger enn fire til seks uker fremover hvis du ikke har mulighet til å være på kampstedet både lørdag og søndag.

Jeg ville uansett sjekket nettet om kamper er flyttet den aktuelle helgen, og hvis det er satt opp tv-kamper på søndager (med fastsatt klokkeslett) så tror jeg du trygt kan gå ut fra at det ikke blir flyttet flere kamper den helgen.

Endret av polljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du trygt kan kjøpe billetter til kamper som er inntil to måneder frem i tid.

Takk!

Altså trygt å kjøpe billetter for kamper i midten av november om jeg bestiller midt i september?

Tja. Ikke ta mine tidsområder for 100% sikre. Men sjekk kampoppsettene for den aktuelle helgen og se etter om det er kamper som er satt opp som tv-kamper den aktuelle helgen. Hvis det er satt opp tv-kamper på lørdag/søndag så tror jeg du kan være trygg på at det ikke blir flere kamper som flyttes. Hvis det derimot ikke er satt opp tv-kamper på søndag/lørdag så skal du være mer skeptisk.

TV-selskapene/Premier League plasserer vel tv-kamper sånn omtrentlig hver annen måned (tror jeg) så siden det nå er satt opp kamper t.o.m. 1. oktober så er det ikke usannsynlig at kamper fra andre helg i oktober til og med det meste av november blir fastlagt senest i løpet av de første ukene av september.

Endret av polljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er vel at de fleste kampene er utsolgt mange måneder i forveien, så kanskje man rett og slett bare må ta sjansen?

Ut i fra ditt svar så antar jeg at du kanskje kjøper billett/reise gjennom ett eller annet byrå, og da er vel kanskje det et begrenset utvalg av billetter. Hvis du også har planlagt en kamp det ditt lag spiller mot en av de beste lagene i ligaen så er det nok også mer rift om billettene.

Jeg har aldri selv prøvd billetter/reiser gjennom byrå, siden jeg har vært så heldig å få tak i billett enten gjennom norsk supporterklubb eller direkte fra klubben gjennom et medlemskap jeg har der (og da kommer billettene i salg nøyaktig en måned før kamp).

Nå vet jeg selvsagt ikke hvilket lag du heier på (eller hvilken by det er i), men jeg har noen teorier om hvilke kamper som blir flyttet.

Kamper der begge lagene er såkalte "topplag" blir nesten alltid flyttet. Mange av de blir flyttet til søndagen, men noen av de spilles enten tidlig eller sent på lørdagen.

Hvis laget du ønsker å se ikke er blant de såkalte "topplagene", men møter ett "topplag" i den kampen du vil se, så er det en rimelig brukbar sjanse for at kampen blir flyttet til et av de tidspunktene jeg nevnte over.

Hvis laget ditt ikke er i kategorien topplag og motstander heller ikke er i kategorien topplag , da er sjanse stor for at kampen spilles til normaltid (15:00 lokaltid - 16:00 norsk tid).

Men det beste tipset når du skal på kamp  England, er det som Herr Brun kom med i svaret rett over, bestill returbillett slik at du tåler en flytting av kamptidspunkt.

Hvis du kjøper både kampbillett og reise gjennom et byrå så burde dette byrået ha et visst ansvar hvis det blir endringer som medfører at man ikke får leverte hele varen, men dessverre så er vel sjansen stor for at det står ett eller annet i liten skrift som legger alt ansvar over på kunden (antar jeg).

Jeg skal forresten over på kamp (forhåpentligvis) til serieåpningen. Fly og hotell er bestilt, men kampbilletten kommer ikke i salg (for min gruppe medlemskap) før 1. august, så det er bare for meg å ha troen på at billetten ordner seg (det har det alltid gjort så langt på mine turer til England)  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...