skover Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Har en vitara JLX 16v 96mod.. Under kjøring kolapset tenning fullstendig. Ingen gnist. Mistenkte fordeler, skiftet lokk og rotor. Ingen bedring. Mistenker tennspole/ coil. Under sjekk av sikringer oppdager jeg at sikring 7 i motorrom, bensininnsprøytningssystem går umiddelbart når jeg vrir startnøkkel. Tror det er en sammenheng. Har slitt med å vri om startnøkkel, må lirke mekanisk problem. Er det noen som ser en sammenheng og hva er feil? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Det første jeg ville ha prøvd er å ta av kontakta på coilen for eksempel også setter du i ny sikring. Litt usikker på akkurat hvordan det er bygget opp på den bilen, men som regel så kommer tenningsstrømmen til coilen via tenningsbryteren. Det kan jo og hende at om du har dårlig tenningslås, så kan tenningsbryteren være dårlig også evt kortsluttet. Blir mye gjetting, men da har du hvert fall litt du kan prøve først. Lenke til kommentar
skover Skrevet 25. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2017 Det første jeg ville ha prøvd er å ta av kontakta på coilen for eksempel også setter du i ny sikring. Litt usikker på akkurat hvordan det er bygget opp på den bilen, men som regel så kommer tenningsstrømmen til coilen via tenningsbryteren. Det kan jo og hende at om du har dårlig tenningslås, så kan tenningsbryteren være dårlig også evt kortsluttet. Blir mye gjetting, men da har du hvert fall litt du kan prøve først. Takk, jeg vil prøve dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg tror ikke det hjelper å koble fra coilen når det er sikringen til bensinpumpe og/eller dyser som ryker. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Starter med det enkleste først. Så kan man da evt ta av kontakt på bensinpumpe ol. Lenke til kommentar
skover Skrevet 1. august 2017 Forfatter Del Skrevet 1. august 2017 Har vært på fjellet. Er ikke så avansert at jeg har smarttelefon. Bilen er ikke her men jeg drar dit på torsdag. Ved starnøkkelfeil og annen blokkering av tyvkopplingssystm, skal "check engine" blinke-det gjorde det ikke. Jeg får prøve det fremlagte med hensyn til drivstoff og tenning. På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå