*F* Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Da jeg har handlet med Nissan Leaf trenger jeg ikke lenger den gamle bilen. Den skal slges, men hvordan og til hvilken pris burde jeg legge den ut for? Honda Civic 2001, 1.6l, 110HK, Bensin Neste EU: 31.10.2017 Kjørt 239655km Kjente feil: - ABS Lampa lyser - AC virker ikke pga defekt radiator til AV (varme virker) - En av kalipperene er ganske dårlig - Kosmetiske skader og det du ser på bildene, inkl en knust baklykt - Veldig dårlgie sommerdekk (kanskje til og med ulovlige). Har ganske nye vinterdekk, men usikker på om de lønner seg å selge utenom. Merk at jeg så klart kan vaske og rydde bilen, bildene er bare tatt i farta. Stereo-boksen er u-original, men har originalen liggende som jeg tenker sette inn, det ser bedre ut. Lenke til kommentar
Kris1900 Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Ser ut som du er i en lignende situasjon som meg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1780562 Selv vurderer jeg å vrake den for 3000kr og selge dekk og lignende for en tusenlapp eller to til. Det er hvertfall et alternativ, hva du kan forvente å selge bilen for kan jeg ikke uttale meg så mye om. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2017 Det er faktisk en utrolig god bil som har tjent meg godt i mange år, men jeg ser jo at den både er gammel og med en del kostmetikkproblematikk. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Så lenge den består EU, så finnes det interesserte. Om noen bare vil ha en pendlerbil til og fra toget f.eks, eller en bil de kan bruke om vinteren. At dekkene er såpass dårlige er jo et minus, og hvis det er problemer med kalipperne, kan jo det føre til problemer på EU. Vil si et sted mellom 3 og 8000. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2017 Nettopp. Vurderer kanskje leie ut på nabobil tjenesten noen måneder. Kan det være lønnsomt? Kristiansand Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Tviler noen vil låne noe som skriker risiko for å si det sånn. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Ville aldri leid (ut) en bil med de feila. Hvis rusten er så ille som det ser ut som er bilen søppel pga kostnadene med å få den gjennom en eu-kontroll. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Om du har tro på å få den gjennom EU (at kanalene ikke er rustet vil være avgjørende), så ville jeg betalt de 3-400 kronene nå og fått den EU godkjent før du legger den ut for salg, ellers tror jeg du vil slite med salget. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 EU er nok helt avgjørende, ja. Det skal godt gjøres å finne noen som vil kjøpe den med usikkerheten for å oppdage flere feil før visning om et 3 måneder. Kjør den på en sjekk, få mangellappen. Da kan du evt. avertere den med mangellapp slik at andre kan vurdere påkostning. Blir den underkjent på rust i kanalene er det nok delebil. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Får du den gjennom EU får du vel en 10-15 for den. Ikke EU får du kansje 5000. En ganske _kjedelig_ bil som er temmelig oppbrukt er det lite interesse for. ABS er sikkert defekt pga konbtaktfeil i ledninger til en sensor i ett hjul. Ofte enkelt å fikse. Calipter er heller ikke den vanskeligste jobben men en calipter koster gjerne en tusenlapp + Endret 28. juli 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Om den går gjennom neste EU godkjenning og ellers er i grei (Mekanisk) stand så kan du kanskje få 10.000 om du er heldig. Det finnes alltid en student eller polakk som trenger noe billig og kjøre fram og tilbake til toget/butikken/byen med.. Jeg hadde lagt den ut for 10-12.000 kroner og senket prisen etterhvert. Selv gjorde jeg dette med en båt nylig. trudde jeg skulle få 4-5.000 kroner om jeg var heldig men jeg la den først ut for 8.500 kr så fikk jeg noen tilbud på 5 og 6.000 kroner. Endte opp med og selge den til 7.000 kroner. Det viser seg at det er en god del folk som kjøper på impuls og har lett for og åpne lommeboka.. Men igjen så er det ikke så strenge regler med båt som det er med bil med tanke på EU godkjenning osv. Lykke til ! Endret 28. juli 2017 av Eriksendrul Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Legger meg på det som Eriksendrul sier her jeg også:Naboen hadde en lignende sak for en stund siden, en bulket gammel VW Caddy. Ba ham legge den ut til 10k og "selges som den står" i stedet for å skrote den. Kom en fyr å plukka den opp samme dag med 7 000,- i hånda, og bilen forsvant. Win-win.Mange som er ute etter billige biler som kan fikses litt på, dette tipper du får til 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Du kommer neppe gjennom EU med den rusten. Plukk den for deler eller skrot den. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Nettopp. Vurderer kanskje leie ut på nabobil tjenesten noen måneder. Kan det være lønnsomt? Kristiansand Er det i det hele tatt lov å leie ut en bil med disse feilene? Sett at dette ikke er et krav, stiller nabobil krav ved både alder og kjørelengde (henholdsvis 15 år og < 200.000 km) Edit. Er du veldig i tvil om bilen er verdt bryet kan du alltids ta en NAF test. https://www.naf.no/tjenester/naf-test-ved-kjop/ Endret 28. juli 2017 av Woods Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Nettopp. Vurderer kanskje leie ut på nabobil tjenesten noen måneder. Kan det være lønnsomt? Kristiansand Er det i det hele tatt lov å leie ut en bil med disse feilene? Sett at dette ikke er et krav, stiller nabobil krav ved både alder og kjørelengde (henholdsvis 15 år og < 200.000 km) Edit. Er du veldig i tvil om bilen er verdt bryet kan du alltids ta en NAF test. https://www.naf.no/tjenester/naf-test-ved-kjop/ Nåja, det er jo en fare for at NAF-testen vil være 50% av bilens verdi ^^ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 Det er jo akkurat det, ... Lenke til kommentar
Woods Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Da er jo valget enkelt. Lag ølbokser av den! 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Kan du ikke det minste bare prøve å legge den ut for 8-10k? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå