Gå til innhold

Bombemål i Skandinavia.

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Rett på sak: vil en mulig angriper fra øst bombe Apple og Facebooks datasentre i Danmark, i en innledende fase av fjerde verdenskrig?

Edit: jeg glemte å nevne de tre topphemmelige norske anleggene på Fet, Økern og Lørenskog.

Edit: disse anleggene eksisterer ikke.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett på sak: vil en mulig angriper fra øst bombe Apple og Facebooks datasentre i Danmark, i en innledende fase av fjerde verdenskrig?

Edit: jeg glemte å nevne de tre topphemmelige norske anleggene på Fet, Økern og Lørenskog.

Hvorfor mener du at dette er de viktigste strategiske målene i Europa? Hvilken effekt får man hvis man klarte å ta ut disse?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du stopper kommunikasjon. Når det er kuppforsøk i ugga-bugga-land er det høyt prioritert å ta kontroll over radio og tv.

Lenke til kommentar

Hvis man ser bort i fra at både Apple og Facebook har redundante systemer, dvs at selv om man tar ut et datasenter så stopper ingen ting opp, så er ikke akkurat disse avgjørende for å kunne sende ut informasjon. TV/radio, etc etc vil ikke være påvirket og man har da tilnærmet ingen effekt av å ta de ut.

Forresten: Hva ser du for deg at du kan stoppe ved å ta ut Apple sitt datasenter? Nedlasting/oppdatering av apper? Facetime og annen Apple spesifikk kommunikasjon? Eller noe mer snasent?

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. :D Hva er det EGENTLIG Apple og FB lagrer?

Mye mer enn du skulle tro - hva tror du f.eks vg lagrer om deg når du titter innom der og leser noen artikler? Jeg gjetter på at det er ganske mye.

Litt off topic men; Man kan vel henvende seg til ethvert sted som har lagret personinfo om deg og be om å få det utlevert? Det hadde jo vært litt artig å gjøre det både til FB, Apple og andre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det tror jeg du har rett til, og jeg har sett folk som har fått tilsendt kilovis med data. Det skumle er ikke hva de har lagret, men hva de kan finne ut ved å analysere dine og andres data og sette dem sammen. De kunne muligens ha stoppet ABB...

Lenke til kommentar

Kanskje, avhengig av ressurser til å slå ut slike knytepunkt og sikringstiltaka på anlegga.

Det vil nok ikkje ha veldig høg prioritet å slå ut spesifikke systemer, men om ein har kapasiteten og anlegga er sårbare så er det ingen grunn til å ikkje slå ut slike system.

Men skal ein fyrst angripe elektronisk kommunikasjon (og det er ikkje gitt at det er nødvendig ved ein eventuell invasjon), så hadde eg trudd at det ville være meir hensiktsmessig å slå ut overordna system knytta til straumnettet eller meir generelle kommunikasjonsbasar.

Lenke til kommentar

Du stopper kommunikasjon. Når det er kuppforsøk i ugga-bugga-land er det høyt prioritert å ta kontroll over radio og tv.

Som The Avatar nevner så er det lagt mer effektivt å slå ut strømproduksjonen/nettet, da setter man mye infrastruktur ut av spill på en gang. En annen vesentlig forskjell på ett kuppforsøk i ugga-bugga-land og en verdenskrig er at ett kupp ønsker å overta landet mest mulig intakt og å kontrollere informasjonen, mens i en verdenskrig er nok første prioritert å først bekjempe fienden, da kan det være viktigere å slå ut kritisk infrastruktur enn å bevare det, selv om man har planer å ta over området senere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...