Redaksjonen. Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Her er de ulike løsningene for å få helikoptre til å fly raskere.Airbus bruker to skyvepropeller for å øke hastigheten på det nye helikopteret Lenke til kommentar
blinc Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Interessant. Bra artikkel. 1 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Mye burde være gjort med å skifte skrog til kompositt. Den stadige fortsatte bruke av alu til fly og helikopter synes latterlig. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 (endret) Ikke det smarteste jeg har sett i tilfelle noen må evakuere. Pilot må kunne drepe de propellene rimelig kjappt, om de ikke blir drept av "impact against the ground/water" da. Ser for meg at folk blir sugd inn i de propellene. Man har jo noen ekle besnærlige hendelse® av sånt på hangardekk inn i jagerflyturbiner. Endret 22. juli 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Hver gang jeg ser denne videoen, blir jeg enda mer forundret over at det er teknisk mulig å fly et helikopter: https://m.youtube.com/watch?v=83h6QK-oJ4M Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 tja, burde vel konsentrere seg om å få holdbare deler, så de ikke detter ned først og fremst??... Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Ikke det smarteste jeg har sett i tilfelle noen må evakuere. Pilot må kunne drepe de propellene rimelig kjappt, om de ikke blir drept av "impact against the ground/water" da. Ser for meg at folk blir sugd inn i de propellene. Man har jo noen ekle besnærlige hendelse® av sånt på hangardekk inn i jagerflyturbiner. Tja, det er vel ikke verre enn med fly??? 1 Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Mye burde være gjort med å skifte skrog til kompositt. Den stadige fortsatte bruke av alu til fly og helikopter synes latterlig. ...Skrogene er allerede i kompositt, der alu inngår som ett av materialene i komposisjonen. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 (endret) Ikke det smarteste jeg har sett i tilfelle noen må evakuere. Pilot må kunne drepe de propellene rimelig kjappt, om de ikke blir drept av "impact against the ground/water" da. Ser for meg at folk blir sugd inn i de propellene. Man har jo noen ekle besnærlige hendelse® av sånt på hangardekk inn i jagerflyturbiner. Tja, det er vel ikke verre enn med fly??? Fly forlater du ikke før du har nådd bakken. Med unntak av fly som har bakluke (Hercules med mange flere), eller utskytning som i jagerfly. Disse helikopterne som vist egner seg sannsynligvis ikke til redningstjenesten, eller SWAT-uttrykkelser. Endret 22. juli 2017 av G Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 (endret) Mye burde være gjort med å skifte skrog til kompositt. Den stadige fortsatte bruke av alu til fly og helikopter synes latterlig. Selv gamle Lynx har mye kompositt. Kabintak, vegger, deksler, radom og alle rotorblader er i kompositt. Du finner glassfiber, honeycomb og karbonfiber. På NH90 er hele skroget kompositt. Endret 22. juli 2017 av Lynxman Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Er vel de små vingene som er nøkkelen her. Utfordring 1 med hastighet er når rotor mister løft på den siden som rotoren går samme vei som vindhastigheten. Utfordring 2 er energiforbruk, der vil foroverpropellene hjelpe. De trenger ikke nødvendigvis å rotere når helikopteret står stille på bakken eller i luften. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 (endret) Er vel de små vingene som er nøkkelen her. Utfordring 1 med hastighet er når rotor mister løft på den siden som rotoren går samme vei som vindhastigheten. Utfordring 2 er energiforbruk, der vil foroverpropellene hjelpe. De trenger ikke nødvendigvis å rotere når helikopteret står stille på bakken eller i luften. De må motarbeide dreiemomentet fra hovedrotoren når helikopteret hovrer eller bakkekjører, så de må gå hele tiden. En stor grunn til at dette helikopteret er mer energieffektivt enn konvensjonelt helikopter er fordi man unngår halerotoren. Propellene bidrar til fremdriften, noe halerotoren ikke gjør. Endret 22. juli 2017 av Lynxman Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Ikke det smarteste jeg har sett i tilfelle noen må evakuere. Pilot må kunne drepe de propellene rimelig kjappt, om de ikke blir drept av "impact against the ground/water" da. Ser for meg at folk blir sugd inn i de propellene. Man har jo noen ekle besnærlige hendelse® av sånt på hangardekk inn i jagerflyturbiner. Tja, det er vel ikke verre enn med fly??? Fly forlater du ikke før du har nådd bakken. Med unntak av fly som har bakluke (Hercules med mange flere), eller utskytning som i jagerfly. Disse helikopterne som vist egner seg sannsynligvis ikke til redningstjenesten, eller SWAT-uttrykkelser. Så det kommer, som på Hercules, an på om utgangen er plassert slik at det kan brukes til slike ting ;-) Lenke til kommentar
LaKilla Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Airwolf: http://www.antsinafrica.co.za/images/resources/gifs/Airwolf.gif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå