Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva ved andre er det vi tiltrekkes av? To former for tiltrekning?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva det er vi tiltrekkes av, om det er kropp, ansikt, smil/utrykk, lukt etc.

Det varierer fra person til person såklart.

For meg er det to ulike måter å tiltrekkes andre på, som selvsagt ikke er gjensidig utelukkende. Når jeg ser en deilig kropp blir jeg kåt, og føler den "kraften" der, andre ganger så føler jeg meg "forelsket" når jeg møter blikket til noen... helt fremmede, det er ikke kjærlighet eller "å elske", men det er definitivt noe annet enn kåthet!

Må være fint å kunne leve ut slike følelser. Være med noen man liker så godt, og ha det fantastisk. Såklart ikke fint heke tiden, men de stundene hvor man opplever romantikk og seksualitet er nok verdt det. Det tror jeg fast og holdent på.

Anonymous poster hash: 7d3c0...c66

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Attitude!

Har tenkt mye på dette, og litt på om jeg selv har noen preferanser for det ene eller andre av kropp og utseende, om det er rødhårede, blondiner, brunetter eller svarthåret.

Øyer, rompe, pupper, kropp generel.

Mager og tynn eller formfull. Ung eller moden.

Sannheten er at jeg digger pupper, men bryr meg ikke om de er store eller små, så lenge jeg kan finne dem uten å slå på lyset.

Attitude og holdning derimot, det må til.

Anonymous poster hash: 3423b...192

Lenke til kommentar

For meg er det forskjellige typer av dette her.

Jeg kan fint tiltrekkes rent visuelt av noen. Da blir det rent "objektifiserende" - jeg tenner på denne personens fysiske form, og kan "bruke" vedkommende i fantasier, f.eks.

Men i det øyeblikk jeg begynner å interagere med dette mennesket, begynner personlig kjemi å spille inn. Jeg kan fint miste tenning på et menneske jeg ellers synes ser fin ut hvis den personlige kjemien ikke passer. Eller motsatt: et menneske som ikke nødvendigvis tenner meg voldsomt visuelt sett kan plutselig tenne meg hvis den personlige kjemien er på topp.

I enda lenger tidsperspektiv vil måten dynamikken oss to imellom også påvirke tenning. Hvis vårt forhold utvikler seg dithen at det ikke er et spesielt intimt forhold, vil tenningen også forsvinne. Eller igjen, motsatt: det kan tenkes at jeg og noen jeg har kjent lenge men ikke hatt et spesielt intimt forhold til utvikler oss i en mer intim retning, og da vil tenning kunne komme krypende.

Så, kort fortalt: det er komplisert.

Anonymous poster hash: 3794e...f89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...