Gå til innhold

Samsung UE50KU6075XXE vs LG 49UJ701V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer info.

TV'en skal bruker til generell tv-titting og litt PlayStation. Da jeg ikke bruker TV'en så ofte hadde jeg maks sett for meg 7-8000kr. Har tatt utgangspunkt i 49-55", men tror sistnevnte blir litt mye i forhold til avstanden, som forøvrig blir rett på. Kobles til en Altibox dekoder.

Lenke til kommentar

Både IPS og VA har sine fordeler og svakheter. Det har blitt forklart svært godt av andre brukere i flere av TV trådene under så ta en titt om du ønsker vite mer om det. :)

Uavhengig av VA/IPS så er imo 6075 en ganske dårlig tv. Den er ålreit i forhold til pris, men den er ikke bra :p

Får forresten 8 serie LG litt over budsjett, ser på prisjakt at den har vært nede på 7995,- et par ganger i det siste også. 

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/49SJ810V/lg-49-4k-super-uhd-led-smart-tv-49sj810v

Lenke til kommentar

Samsungen er også kun 50hz (såvidt meg bekjent) så LGen vil være bedre til spill.

Som en liten digresjon er 4K/HDR innhold mangelvare. Kan ikke nekte for at PS4 Pro i 4K+HDR ser utrolig skarpt og fint ut, men for vanlig tv/film er det veldig lite innhold å få tak i. UHD blu-ray spillerne er fortsatt dyre (absolutt billigste koster 1700 kr), og filmene koster rundt 300 kr stykket så det er en relativt dyr affære. Poenget er: Hvis du ikke har et entusiastisk forhold til TV-titting har disse teknologiene forsvinnende lite å si.

Lenke til kommentar

Samsungen er også kun 50hz (såvidt meg bekjent) så LGen vil være bedre til spill.

Det er da LG-en også, vet ikke om MU7-, MU8-, eller MU9-serien til Samsung har 100Hz panel, eller om det bare er QLED-modellene, men på LG er det først med UJ8-serien at du får 100Hz-panel.

Merk:

det finnes ingen LCD-TV med 200Hz panel, grunnen til at dette omtales i butikker er fordi "100Hz"-modellene i butikkene egentlig bare er 50/60Hz med interpolering av 24/25/30Hz-materiale.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Det er da LG-en også, vet ikke om MU7-, MU8-, eller MU9-serien til Samsung har 100Hz panel, eller om det bare er QLED-modellene, men på LG er det først med UJ8-serien at du får 100Hz-panel.

Merk:

det finnes ingen LCD-TV med 200Hz panel, grunnen til at dette omtales i butikker er fordi "100Hz"-modellene i butikkene egentlig bare er 50/60Hz med interpolering av 24/25/30Hz-materiale.

trudde det var fra UJ635 uten at jeg har no å knytte det mot :p 

Lenke til kommentar

trudde det var fra UJ635 uten at jeg har no å knytte det mot :p

På LG er det bare å se etter om det er en eller to justeringsmuligheter når du setter "Trumotion" til custom, den ene er for å gjøre ting mykere (judder), mens den andre er for å gjøre ting skarpere (blur). Om TV-en har de-blur er det 120Hz oppdatering på panelet, hvis ikke er det 60Hz oppatering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...