Martin Braathen Røise Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Var den flinkeste utvikleren det norske selskapet hadde. Nå må han tilbringe de neste årene i et amerikansk fengsel Lenke til kommentar
Populært innlegg Kikert Skrevet 21. juli 2017 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) "*** og 27-åringens gjenvunnede sterke tro på kristne verdier, sørget for at han slapp unna med bare fem" Kan dette utdypes eller bevises? Et rettsvesen som tar religion med i straffeutmålingen er ikke bra. Edit; Jeg kunne også sagt at Jesus var flottners hvis det gjorde at jeg slapp billigere unna Endret 21. juli 2017 av Soseks 14 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Et rettsvesen som tar religion med i straffeutmålingen er ikke bra. Enig i at det ikke er bra, men det er vel nokså standard i USA? Vi snakker et land hvor det, i praksis, omtrent er umulig å bli president med mindre man definerer seg som personlig kristen. 3 Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Et rettsvesen som tar religion med i straffeutmålingen er ikke bra. Enig i at det ikke er bra, men det er vel nokså standard i USA? Vi snakker et land hvor det, i praksis, omtrent er umulig å bli president med mindre man definerer seg som personlig kristen. Hvis du så innvielsen til Trump, så stemmer nok dette. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 dette sier litt om hvor helsevesenet rekruterer fra og hvor nøye di er på hvem di rekruterer,, og det sier litt om hvor dårlige di er på lønninger og ta vare på ansatte. og det sier mye om hvor korrupt rettsvesen er. det er kansje det verste. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 dette sier litt om hvor helsevesenet rekruterer fra og hvor nøye di er på hvem di rekruterer,, og det sier litt om hvor dårlige di er på lønninger og ta vare på ansatte. og det sier mye om hvor korrupt rettsvesen er. det er kansje det verste. Di? 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Vent nå litt, både Vartanyans selv og selskapet han arbeidet i, Dignio, har jo hele tiden hevdet at han er fullstendig uskyldig og ikke har hatt noe som helst med Citadel å gjøre ... «Nei, jeg er ikke involvert i dette. Jeg er ikke skyldig i dette. Jeg utviklet ikke dette», hevder Mark ... https://www.nrk.no/ostfold/xl/varetekt-pa-ubestemt-tid-1.12737558 Nå har han altså tilstått, og er dømt til en forholdsvis kort fengselsstraff. Bra for han! De fleste, inkludert amerikanske myndigheter, mener vel fremdeles han er Aquabox, og tidligere medlem av "The Business Club". Heldigvis for Vartanyans finnes det ikke klare beviser for at han virkelig er Aquabox, kun indisier på at han har medvirket til å utvikle og drifte Citadel, som altså er en slags "malware-as-a-service", å trenger en del vedlikehold. Endret 21. juli 2017 av adeneo Lenke til kommentar
G Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 (endret) .. og 27-åringens gjenvunnede sterke tro på kristne verdier, sørget for at han slapp unna med bare fem. WTF kan vel bare skje i USA? Endret 22. juli 2017 av G Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Er det bare meg som tenker at slike mennesker bør få en mye lengre straff? Samme straff som tiden det har tatt å rette opp 11 millioner datamaskiner. I andre land hadde han mistet hendene eller fingrene tvert. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Skremmende at kristendom gir lavere straff. Helt absurd i 2017. Jeg stoler ikke på at folk som inrømmer skyld er skyldige, etter alle avsløringer fra både her, i Sverige og USA om hvordan politiet arbeider for å presse uskyldige til å innrømme skyld. 5 Lenke til kommentar
oppat Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 "*** og 27-åringens gjenvunnede sterke tro på kristne verdier, sørget for at han slapp unna med bare fem" Kan dette utdypes eller bevises? Et rettsvesen som tar religion med i straffeutmålingen er ikke bra. Edit; Jeg kunne også sagt at Jesus var flottners hvis det gjorde at jeg slapp billigere unna Det er ikke religion, men verdier. De kristne verdiene er grunnlaget for vestlig sivilisasjon. Synes det er helt greit at de tør å si dette i USA. Jeg skjønner ikke hvorfor vi i Norge har et så fornektende holdningssett til dette. Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 det er ganske så problematisk hvis noen i norske myndigheter har pågrepet og utlever en person over til et land de ikke har statsborgerskap eller oppholdstillatelse. og hva har USA med citadel å gjøre...? usa får bare utlevere han tilbake slik at vi også kan gi straff. citadel var et angrep på hele verden og ikke bare lille usa.. jeg regner med at forbrytelsen ble begått fra en russisk datamaskin på russisk jord..? i så fall er det russiske myndigheter som har rett på utlevering fordi det da er det en russer som har brutt russisk lov i russland... Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 dette sier litt om hvor helsevesenet rekruterer fra og hvor nøye di er på hvem di rekruterer,, og det sier litt om hvor dårlige di er på lønninger og ta vare på ansatte. Dignio er en leverandør til helsevesenet, og ikke en del av helsevesenet. Skal du kritisere ansettelsesprosess, så må du rette kritikken din mot hvordan privat næringsliv rekrutterer. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 det er ganske så problematisk hvis noen i norske myndigheter har pågrepet og utlever en person over til et land de ikke har statsborgerskap eller oppholdstillatelse. og hva har USA med citadel å gjøre...? usa får bare utlevere han tilbake slik at vi også kan gi straff. citadel var et angrep på hele verden og ikke bare lille usa.. jeg regner med at forbrytelsen ble begått fra en russisk datamaskin på russisk jord..? i så fall er det russiske myndigheter som har rett på utlevering fordi det da er det en russer som har brutt russisk lov i russland... Programmet er kanskje laget på en russisk maskin og på russisk jord, men om selve forbrytelsen er begått i USA, er det naturlig at rettssaken går der, og at ansvarlig dermed utleveres dit. Eventuelle forbrytelser begått i utlandet med våpen fra Kongsberg vil ikke nødvendigvis få en rettslig konsekvens i Norge. 1 Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Ville en muslimsk kriminell eller muslimsk terrorist fått samme rabatt for å gjenfinne sin muslimske religion og verdier? Når man først blander inn religion inn i straffeutmåling må de vel ha samme ordning for alle religioner... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Et rettsvesen som tar religion med i straffeutmålingen er ikke bra. Enig i at det ikke er bra, men det er vel nokså standard i USA? Vi snakker et land hvor det, i praksis, omtrent er umulig å bli president med mindre man definerer seg som personlig kristen. Og det har bare blitt verre etter siste President tok over skuta. Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Ville en muslimsk kriminell eller muslimsk terrorist fått samme rabatt for å gjenfinne sin muslimske religion og verdier? Når man først blander inn religion inn i straffeutmåling må de vel ha samme ordning for alle religioner... Hva gjør man ikke for rabatt... Forøvrig er det kristendommen som står sterkt i U.S.A. ikke Islam (tuillingene har jo samme guden da men...) På dollaren står det vel fortsatt "In god we trust". Så da så... Burde vel nesten være grunnlag for økt straff, når man som utdannet fortsatt er religiøs? Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 dette sier litt om hvor helsevesenet rekruterer fra og hvor nøye di er på hvem di rekruterer,, og det sier litt om hvor dårlige di er på lønninger og ta vare på ansatte. Dignio er en leverandør til helsevesenet, og ikke en del av helsevesenet. Skal du kritisere ansettelsesprosess, så må du rette kritikken din mot hvordan privat næringsliv rekrutterer. Så når helsevesenet krever leveranse er det leverandøren og ikke helsevesenet som krever produktet jeg bør slå ? Nei takk begge to ?! Klart når du er et "vesen" at du BØR ha noe kontroll med leverandørene dine, men tar gjerne begge to under samme kam. Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 dette sier litt om hvor helsevesenet rekruterer fra og hvor nøye di er på hvem di rekruterer,, og det sier litt om hvor dårlige di er på lønninger og ta vare på ansatte. og det sier mye om hvor korrupt rettsvesen er. det er kansje det verste. Di? ..helsevesenet ? Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Et rettsvesen som tar religion med i straffeutmålingen er ikke bra. Enig i at det ikke er bra, men det er vel nokså standard i USA? Vi snakker et land hvor det, i praksis, omtrent er umulig å bli president med mindre man definerer seg som personlig kristen. Trump ble vitterlig president. Når han sier "God bless America," blir jeg kvalm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå