Gå til innhold

3Dmark 01/03

Mushaboom

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har fått ny pc har jeg tatt noen benchmark tester for og se hva jeg fikk:

"test oppsettet" mitt finnes i signatur, :p

Dette var mine resultater:

'score: 3Dmark 01SE: 12255 points'

'score: 3Dmark 03: 3881 points'

Er resultatene som "forventet"?

Lastet ned programmene som de var og har ikke installert noen som helst for for patcher e.l, Skjermdriver(ene?) er heller ikke forandret på, kun de som fulgte med på cden som fulgte skjermkortet er installert.

Er det mulig for meg å oppnå bedre resultat enn de jeg fikk her?

Selvfølgelig uten overklokking, eller patcher som lurer 3Dmark,

det er jo bare tullete...

-Mener her å oppdatere skjermdrivere og/eller laste ned patcher til 3Dmark- programmene.

Så lurer jeg på hva 3Dmark tester?

Hadde på forhånd hørt og trodd at kun skjermkortet ble testet, men etter å ha tatt '03' testen fant jeg ut at dete ikke kunne stemme...

Der var det jo i tillegg CPU og lyd(!)tester med...

Og så fps'en da, kan noen gi meg en forklaring på det begrepet 'FPS' som måles inni testene? Min varierte noe sykt, fra 3(!) til laaaaangt over 100...

Vet selvfølgelig at jo mer jo bedre teller her... men.. som sagt, hva er FPS?

mvh,

::sze::

edit:kjølte CPU'en med en Thermaltake Volcano 11+ som jeg kjørte på maks under hele testen.

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som forventa vil eg seia. Kanskje litt dårlig i 01. Ikkje sikker på den gitt.

Stilte du ned alt i Skjermkortdriverene. Testene rundt på nettet blir kjørt med AA og AF på application prefrence. Og resten på performance.

E vel ikkje mye du kan gjøra utenom å overklokka kortet. Eller å overklokke cpu eller bedre ram timings for å få bedre score.

Både 01 og 03 tester både cpu og grafikk kortet. Men 01 legger mye mer vekt på cpu enn 03 gjør.

Kun game testene(de 4 første) som har noe å si for scoren i 03. Og de 7 første i 01. Lyd og Cpu testene e bara noe "fancy" tilleggs greier :p

FPS betyr Frams pr. second eller Bilder Pr. Sekund. Synke og stige etter hva som blir testet, altså kor mye det greve av skjermkortet (og cpu for den del)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...