Gå til innhold

Vil studiebyttet gjennom halve utdanningen bli sett ned på?

Tsukeo

Anbefalte innlegg

Jeg tar nå Informasjonsbehandling ved NTNU (nettbasert) og er ikke spesielt fornøyd med valget mitt. Tar opp matematikk R1 og R2 nå til høsten, og tenker å ta datateknikk (dataingeniør) ved UiT, siden det blir fysisk oppmøte (studiet jeg går nå er helt nettbasert og vil heller være tilstede på skolen) og mer sentralt. Jeg lurer dermed på om det kommer til å ha noen negativ effekt på CVen om jeg bare går halve studiet ferdig før jeg begynner på et nytt studie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare svare for meg selv.

Jeg ville spurt deg om det i et jobbintervju, og bedømt det som positivt at du velger et studie på skolen med alt det sosiale som følger med en fysisk skole fremfor å sitte hjemme på heltid.

Å innrømme at du valgte feil, og så korrigere feilen er bare bra som jeg ser det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så lenge du får redegjort for valgene dine på en god måte så ser jeg ingen problemer. Her går du fra et valg til et bedre og smartere valg. Så lenge du fullfører og gjør det bra på det nye valget så tror jeg de fleste vil være enig at det du gjorde var helt riktig. Det vil nok arbeidsgiver også forstå.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Jeg velger å gå fra Informasjonsbehanding til data ingeniør fordi det faget jeg nå tar er et nettbasert studium ved NTNU (men lærere som er veldig lite tilstede), dette faget viste seg å bare gi en grunnleggende introduksjon til programmeringsfaget: noe jeg ikke innså før etter jeg hadde gått en liten stund. Dessuten virker det som om fagene jeg tar bare har en slags introduksjons-"feeling" over dem; jeg har seks ulike fem-poengers fag som ikke virker så veldig sammenhengende, og det gjør det mer tungvint enn det trenger å være.

Dataingeniør (eller datateknikk) faget vi har her i byen tilbyr mye mer programmeringsfag, som også går mye mer i dybden (første året med programmering går mer i dybden enn noen av programmeringsfagene jeg tar på skolen nå). Dessuten tilbyr de spillprogrammering som en siste studieretning - noe jeg synes virker fryktelig interessant, og det er mange mattefag som også interesserer meg. Det gir meg også en mulighet til å sosialisere meg selv i litt større grad enn jeg allerede gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...