Kobraz Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Hei. Jeg jobber med en timeliste i excel som noen ganger må korrigeres (legge inn minustid). Se vedlegg for å se hvordan jeg har bygd opp listen min. På første linje stempler vedkommende inn kl 10:00 og ut 12:40. Summen tar Utstempling minus Innstempling som blir 02:40 i dette tilfellet. Så bruker jeg funksjonen time(C2) og minutt(c2) for å trekke ut timer og minutter fra summen. på linje to skal det samme skje, men pga at summen er minus-tid så fungerer ikke time() og minutt() Hvordan kan jeg ordne dette? Endret 21. juli 2017 av Kobraz Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Hei på deg. Du kan ta en kikk på dette eksemplet: http://www.excelguru.no/timeregistrering-i-excel/ Formlene her tar høyde for at klokken er mindre når du slutter enn når du starter. Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) ER det negativ tid som skal trekkes fra, eller er det varighet over midnatt og egentlig en haug med timer? Beste hilsen Harald Endret 21. juli 2017 av Harald Staff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå