labrekke Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Dessverre går livet til mine tre Squeezebox Radioer mot slutten, da de slutter å støtte Spotify 20. juli. I den forbindelse har jeg begynt å sjekke markedet for en erstatning som tilfredsstiller kravene mine (eller samboeren min...): Innebygd wifi Internettradio Minst 6 fysiske forhåndsinnstillingsknapper ("presets") Innebygd støtte for flere Spotifykontoer Preset-knappene må kunne lagre både Spotify-spillelister og radiokanaler Display for navigering/musikkvalg direkte på boksen (må altså kunne brukes uten app) Podcast (ikke et krav, men et ønske) Multirom/synkronisert spilling av musikk fra Spotify mellom flere bokser (ønske) Pris mellom 1000 - 2000 kr Noen som har en idé om radioer eller trådløse høyttalere som passer til (nesten) alle disse kravene? Det nærmeste jeg har kommet til nå, er Bose SoundTouch 10, men vil gjerne ha noen alternativer før jeg bestemmer meg. De skal brukes på bad og kjøkken, så det er ikke behov for veldig god lydkvalitet. En del bokser har Spotify Connect, men da må man altså være villig til å bruke mobil eller lignende til å styre avspillingen. Vet heller ikke hvor sømløst Spotify Connect fungerer når alle i huset ønsker å bruke sin egen Spotify-konto på den samme boksen. Tar gjerne i mot noe god informasjon om det også. :-) Endret 21. juli 2017 av labrekke Lenke til kommentar
labrekke Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 Prøvde først å starte denne tråden i et annet forum, men fikk faktisk ikke et eneste forslag, så jeg forsøker igjen, i et forum som kanskje passer bedre enn Lyd >> Annet. Det finnes aux-inngang på boksene mine, så den enkleste løsningen er kanskje rett og slett å forsette med Squeezebox Radio, og gå til innkjøp av en Chromecast Audio til hver av dem. De koster for øyeblikket kr 369,- per stk, og er kanskje beste løsning, selv om man da må leve med å bruke mobilen til å styre Spotify. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 høres ut som du ber om mye til en lav pris? Ut i fra jeg kan se støtter ikke bose saken alt du refererer til heller? For min del har jeg nettopp kjøpt sonos og er utrolig fornøyd. Den har dog ikke preset knapper, display og koster fra den øvre prisklassen din. Men du får noe ekstremt bra for de kronene spør du meg. For min del styrer jeg sonos via hjemme automasjonen min og amazon alexa så sånnset kan jeg lage presets og bare be alexa kjøre dette på i X room. Så det er jo noe å tenke på, ellers finnes det vell et hav av andre systemer som andre vill anbefale. Men jeg har bare erfaring i fra sonos:) Lenke til kommentar
Truttelu Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Dessverre går livet til mine tre Squeezebox Radioer mot slutten, da de slutter å støtte Spotify 20. juli. I den forbindelse har jeg begynt å sjekke markedet for en erstatning som tilfredsstiller kravene mine (eller samboeren min...): Innebygd wifi Internettradio Minst 6 fysiske forhåndsinnstillingsknapper ("presets") Innebygd støtte for flere Spotifykontoer Preset-knappene må kunne lagre både Spotify-spillelister og radiokanaler Display for navigering/musikkvalg direkte på boksen (må altså kunne brukes uten app) Podcast (ikke et krav, men et ønske) Multirom/synkronisert spilling av musikk fra Spotify mellom flere bokser (ønske) Pris mellom 1000 - 2000 kr Noen som har en idé om radioer eller trådløse høyttalere som passer til (nesten) alle disse kravene? Det nærmeste jeg har kommet til nå, er Bose SoundTouch 10, men vil gjerne ha noen alternativer før jeg bestemmer meg. De skal brukes på bad og kjøkken, så det er ikke behov for veldig god lydkvalitet. En del bokser har Spotify Connect, men da må man altså være villig til å bruke mobil eller lignende til å styre avspillingen. Vet heller ikke hvor sømløst Spotify Connect fungerer når alle i huset ønsker å bruke sin egen Spotify-konto på den samme boksen. Tar gjerne i mot noe god informasjon om det også. :-) Om du har Logitech media server kan du installere spotty, 3 part som er bedre enn gamle offisielle appen fra spotify Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå