Eriksendrul Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Leste nettopp at en person skyldte over 200.000 kroner i skatt til en Kommune. For dette er han dømt til å betale en erstatning på 178.961 kroner. Så han tjente over 21.000 kroner på og snyte på skatten selv om han blir avslørt ? Han driver sitt eget firma og det er vell ikke slik at kommunen/fylke/stat kan fjerne dette firmaet ? Det er riktig nok ulovlig og ikke betale skatt, men han ble jo ikke akkurat straffet for det. Hva mer kommer til og skje med denne personen ? Svartelistet noe sted ? Eller betaler han erstatningen og beholder resten av pengene også er det glemt ? Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 20. juli 2017 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2017 Sannsynligvis kommer disse 178.961 på toppen av selve skatten han skal betale. 12 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 (endret) Sikker på at namsmannen ikke innkrever de 200.000, pluss at han fikk et erstatningskrav, eller bot på 178.961kr? I og med at tallene dine er så nøyaktige så regner jeg med at du har kilde. Endret 20. juli 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 De pengene kommer på toppen, så han taper på det. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 I tillegg risikerer han kanskje at Skatteetaten ikke vil levere tjenestene sine til han lenger 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Sikker på at namsmannen ikke innkrever de 200.000, pluss at han fikk et erstatningskrav, eller bot på 178.961kr? I og med at tallene dine er så nøyaktige så regner jeg med at du har kilde. Men vil ikke det kunne rammes av regler om forbud mot dobbelstraff. Hvis ikke retten har dømt han til å betale skatten i tillegg til bota? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 En må såklart betale bot + skatt, i tillegg kan en risikere fengsel. Så vill ikke si det er lukrativt å holde på slik. Det som dog kan svare seg er å betale lite skatt ila året for så å betale restskatt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Sikker på at namsmannen ikke innkrever de 200.000, pluss at han fikk et erstatningskrav, eller bot på 178.961kr? I og med at tallene dine er så nøyaktige så regner jeg med at du har kilde.Men vil ikke det kunne rammes av regler om forbud mot dobbelstraff. Hvis ikke retten har dømt han til å betale skatten i tillegg til bota? Nei. Å betale det du skylder er ikke straff. 3 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 For noen er det vell det... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 For noen er det vell det...Det er ikke straff i rettslig forstand. Rettssystemet, herunder forbudet mot dobbeltstraff, behandler det ikke som straff. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 I tillegg risikerer han kanskje at Skatteetaten ikke vil levere tjenestene sine til han lenger Geir 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 I tillegg risikerer han kanskje at Skatteetaten ikke vil levere tjenestene sine til han lenger Geir Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Sikker på at namsmannen ikke innkrever de 200.000, pluss at han fikk et erstatningskrav, eller bot på 178.961kr? I og med at tallene dine er så nøyaktige så regner jeg med at du har kilde.Men vil ikke det kunne rammes av regler om forbud mot dobbelstraff. Hvis ikke retten har dømt han til å betale skatten i tillegg til bota? Nei. Å betale det du skylder er ikke straff. Jeg så det nå, staten vant i EMD i den saken jeg tenkte på. Men der ble det seier til den Norske stat. Hadde fått med meg søksmålet mot den norske stat. Men hadde ikke fått med meg at den norske stat vant. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Hvilken sak tenker du på? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Regner med at det er Case of A and B v Norway han snakker om. Endret 21. juli 2017 av d'espresso Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Regner med at det er Case of A and B v Norway han snakker om.OK. Om Norge ble dømt i den saken ville det fortsatt ikke betydd at tilleggsskatt pluss betaling av det du skulle betalt i skatt var dobbeltstraff. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 Saken er fra en Lokal avis. Det kommer ikke frem at han må betale de 200.000 han skylder + Erstatning. Jeg kan lite om dette. men i saken virker det som om han bare må betale den summen jeg har oppgitt. Men om han må betale tilbake over 200.000 + 178.961 kroner. Da ser jeg poenget i straffen. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Regner med at det er Case of A and B v Norway han snakker om.OK. Om Norge ble dømt i den saken ville det fortsatt ikke betydd at tilleggsskatt pluss betaling av det du skulle betalt i skatt var dobbeltstraff. Det var den saken her https://www.aftenposten.no/norge/Norge-vant-storkammersak-om-dobbeltstraff-i-Den-europeiske-menneskerettsdomstol-609123b.html Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Regner med at det er Case of A and B v Norway han snakker om.OK. Om Norge ble dømt i den saken ville det fortsatt ikke betydd at tilleggsskatt pluss betaling av det du skulle betalt i skatt var dobbeltstraff. Det var den saken her https://www.aftenposten.no/norge/Norge-vant-storkammersak-om-dobbeltstraff-i-Den-europeiske-menneskerettsdomstol-609123b.html Det er den samme. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Og den saken gjaldt altså tilleggsskatt + fengsel, ikke ordinær skatt + tilleggsskatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå