Vampyrinne Janne Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Så vidt jeg vet bruker ntnu en gpa. og der vil c tilsvare 2.5, men jeg har også fått med meg at c er lik 3. prøver å beregne snittet mitt. Noen råd? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 (endret) (Svak) C i snitt er fra 2.5 og opp på den norske skalaen, hvor A = 5 og F = 0. Ren C vil da være 3.0 Endret 20. juli 2017 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Stian Hammer Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Hvis du skal søke til noe som krever C i snitt eller B i snitt (som Mastergrad og PhD), så er henholdsvis 2,5 og 3,5 nok til å komme innenfor kravene deres på alle universiteter i Norge. De skiller ikke mellom god og svak C i så henseende. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Du regner ut gjennomsnittet av karakterene vektet med studiepoengene dine. https://www.ntnu.no/studieinformasjon/siving/eldre/01-02/ny-karakterskala.pdf Linken over har en veiledning til hvordan du kan regne ut gjennomsnittskarakteren din. Endret 21. juli 2017 av Kubjelle Lenke til kommentar
Vampyrinne Janne Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 Jeg antar hvis jeg ikke er helt på ordet. Da må jeg ha 2.5 på de første 3 årene av siving og 3.5 de siste 2 årene for å komme inn på phd? Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 (endret) Nå gjetter jeg, men jeg vil vel tro du må ha 3.5 over hele løpet, siden masteren er integrert. Ikke for å tråkke noen på tærne, men har man noe særlig under B i snitt, burde man kanskje revurdere om doktorgrad er riktig. Endret 21. juli 2017 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Vampyrinne Janne Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 Nå gjetter jeg, men jeg vil vel tro du må ha 3.5 over hele løpet, siden masteren er integrert. Såpass. Å herregud. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. juli 2017 Del Skrevet 21. juli 2017 Sånn som jeg forstår denne siden holder det med B (>=3.5) de siste to årene av masterutdanningen (men det kan være spesielle krav utover dette satt av det enkelte fakultetet). 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 (endret) Jeg har kontroll på dette. Ved opptak for phd kreves det: - Minst C (2,5) i gjennomsnitt fra bachelorstudiet (tre første årene i 5-årig master). - Minst B (3,5) i gjennomsnitt fra masterstudiet (de to siste årene i 5-årig master) - Må ha A eller B på masteroppgaven I tillegg kreves meget gode kunnskaper i norsk og engelsk. Det er disse fire kravene søkerne blir vurdert etter. Endret 22. juli 2017 av Fast Jobb 2 Lenke til kommentar
Vampyrinne Janne Skrevet 23. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2017 Jeg har kontroll på dette. Ved opptak for phd kreves det: - Minst C (2,5) i gjennomsnitt fra bachelorstudiet (tre første årene i 5-årig master). - Minst B (3,5) i gjennomsnitt fra masterstudiet (de to siste årene i 5-årig master) - Må ha A eller B på masteroppgaven I tillegg kreves meget gode kunnskaper i norsk og engelsk. Det er disse fire kravene søkerne blir vurdert etter. Hvordan sjekker de kunnskapene i norsk og engelsk? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Jeg har kontroll på dette. Ved opptak for phd kreves det: - Minst C (2,5) i gjennomsnitt fra bachelorstudiet (tre første årene i 5-årig master). - Minst B (3,5) i gjennomsnitt fra masterstudiet (de to siste årene i 5-årig master) - Må ha A eller B på masteroppgaven I tillegg kreves meget gode kunnskaper i norsk og engelsk. Det er disse fire kravene søkerne blir vurdert etter. Hvordan sjekker de kunnskapene i norsk og engelsk? Les heller slik: "Du har ikke lese og skrivevansker i norsk og engelsk". De har for gitt at du har gode kunnskaper i norsk og engelsk da du har fullført mastergrad i Norge. Eventuelt vil ett intervju eller lesing av masteroppgaven vise svake språk kunnskaper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå