Eriksendrul Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Jeg lurer på om det er mulig og omregne Feet per second eller Meter per sekund til Joule ? 155m/s (510fps) Hvor mange Joule er dette ? ( Hvis det er mulig og regne det om) jeg kan ikke dette i det hele tatt. Om du vet hvor mange Joule det er, så trenger jeg og vite det. Takk Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Høres ikke ut som noe fornuftig i den sammenhengen du presenterer dette i. Blir ikke dette blanding av måleenheter som er designet for forskjellige formål ? Trenger du ikke en masse for å forbinde et energi-mål (som joule er) med hastighet for at det er løselig ? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 (endret) Høres ikke ut som noe fornuftig i den sammenhengen du presenterer dette i. Blir ikke dette blanding av måleenheter som er designet for forskjellige formål ? Trenger du ikke en masse for å forbinde et energi-mål (som joule er) med hastighet for at det er løselig ? Jeg sitter og ser på forskjellig type ammunisjon til en Co2 pistol og det står "Anbefalt minimum utgangsenergi er 7.5 Joule." og det står ikke hvor mye utgangsenergi min co2 pistol har, det står bare hvor mange Feet per second og Meter per sekunder co2 pistolen har.. Derfor tenkte jeg det var mulig og regne om Feet per second/meter per sekund til Joule. Som sagt, jeg kan ikke dette. Endret 20. juli 2017 av Eriksendrul Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Da blir jo massen kulen din som flyttes av energien i CO2-patronen. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Da blir jo massen kulen din som flyttes av energien i CO2-patronen. Så hvis en kule på 0.47GR blir skutt ut med en hastighet på 155 Meter per sekund, Hvor mange joule er det ? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Høres ikke ut som noe fornuftig i den sammenhengen du presenterer dette i. Blir ikke dette blanding av måleenheter som er designet for forskjellige formål ? Trenger du ikke en masse for å forbinde et energi-mål (som joule er) med hastighet for at det er løselig ? Jeg sitter og ser på forskjellig type ammunisjon til en Co2 pistol og det står "Anbefalt minimum utgangsenergi er 7.5 Joule." og det står ikke hvor mye utgangsenergi min co2 pistol har, det står bare hvor mange Feet per second og Meter per sekunder co2 pistolen har.. Derfor tenkte jeg det var mulig og regne om Feet per second/meter per sekund til Joule. Som sagt, jeg kan ikke dette. I den sammenhengen er beregningen enkel. Hvis vi antar de med utgangsenergi mener kulens energi, så er den gitt med E=0.5*m*v^2 Så da har du at v=sqrt(2E/m) bruk m gitt i kg og v i m/s. Skal du ha amerikanske tulleenheter så ber du google oversette ;-) Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 f/s er hastighet, joule er energi. Dette er to forskjellige ting, så du kan ikke oversette fra det ene til det andre. Det er som å sammenligne epler og pærer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Skal du ha amerikanske tulleenheter så ber du google oversette ;-) This comes to mind Endret 24. juli 2017 av vidor Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Skal du ha amerikanske tulleenheter så ber du google oversette ;-) This comes to mind Hm, celsius vs farenheit er en ganske dårlig sammenligning der. Celsius er en like tullete enhet som farenheit bare med andre referansepunkter (oprinnelig var 0F definert som frysepunktet for en saltløsning og 32F frysepunktet til vann) SI enheten for temperatur er Kelvin hvor 0 er absolutt null og 273.16 K er trippelpunktet til vann. Husk kokepunkt og frysepunkt er dårlige definisjoner for temperatur siden de er avhengige av trykk. 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Så hvis en kule på 0.47GR blir skutt ut med en hastighet på 155 Meter per sekund, Hvor mange joule er det ? 0,37 J med de tallene der, men du mener kanskje 0,47 g (gram) og ikke gr (grain), en vanlig måleenhet når det er snakk om ammunisjon? I så fall er energien 5,6 J. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 Så hvis en kule på 0.47GR blir skutt ut med en hastighet på 155 Meter per sekund, Hvor mange joule er det ? 0,37 J med de tallene der, men du mener kanskje 0,47 g (gram) og ikke gr (grain), en vanlig måleenhet når det er snakk om ammunisjon? I så fall er energien 5,6 J. Ja du har rett, Det er Gram Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 Skal du ha amerikanske tulleenheter så ber du google oversette ;-) This comes to mind Kul illustration Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Har du vekten på kula og utgangshastighet er det lett og regne ut hvor mange joules energi som er i kula når den flyr. Så kan du bruke denne enkle kalkulatoren om du ikke er så inne i fysikk http://www.shooterscalculator.com/bullet-kinetic-energy.php En spesifikk til luft våpen: https://www.pyramydair.com/airgun-resources/widgets/convert.php?Units&u=14 Endret 20. desember 2017 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå