Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med brannmur


Anbefalte innlegg

Hvordan "skrur man ned" sikkerheten på brannmuren, alternativt slår den av.

 

Problemet mitt er at hver gang jeg prøver å sende en melding til en person gjennom MSN Messenger, så kobles jeg av internett, for så å bli koblet på igjen.

 

PC'en min er en av to som er koblet opp mot en router (det er vel den som er problemet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet ikke på den spesifike ruteren, har du et merke og modelnummer. Kanskje det finnes en brukermanual på nettet, eller så fikk du kanskje med noe dokumentasjon i papirformat  / PDF...?

Modellen heter IS050p. Internettsiden er http://www.unex-tech.com/, men det var ikke mulig å laste ned manual pga. at internettsiden http://www.unex.com.tw/ ikke lenger er oppe ("modersiden" der manualen osv. ligger).

 

Jeg får heller ta og lete etter manualen som fulgte med routeren, i morgen.

Endret av nkrystad
Lenke til kommentar

eh, hvis du har problemer med den firewallen bør du kanskje oppdatere programvaren, som et første, lite forsøk?

 

les readme-filen nøye og så laster du ned selve oppdateringen her. da blir du kanskje kvitt problemet med messengeren.

 

det er ikke en god idé å disable firewallen - har du internett-tilknytning - og ihvertfall bredbånd, så har selvsagt også installert firewall som beskytter deg - ellers kommer du garantert til å poste mye her fremover... :roll:

Lenke til kommentar
eh, hvis du har problemer med den firewallen bør du kanskje oppdatere programvaren, som et første, lite forsøk?

 

les readme-filen nøye og så laster du ned selve oppdateringen her. da blir du kanskje kvitt problemet med messengeren.

 

det er ikke en god idé å disable firewallen - har du internett-tilknytning - og ihvertfall bredbånd, så har selvsagt også installert firewall som beskytter deg - ellers kommer du garantert til å poste mye her fremover... :roll:

Får du lasta ned filene? Jeg får det ihvertfall ikke. Siden er lagt ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...