Gå til innhold

Sette ARRIS boks i bro-modus?

Anbefalte innlegg

Jeg har internett fra Altibox med en ARRIS boks som fordeler signal til tv og trådløs data.

Jeg har fått beskjed om at jeg må sette ARRIS i bro-modus når jeg vil installere en switch, NETGEAR N300, Model WNR 2000v5. Denne må nødvendigvis kobles inn før ARRIS i kjeden, siden ARRIS bare har HDMI og optisk utgang, for tv. Altså ikke mulig å kjøre data gjennom ARRIS, og da må jeg ha switchen først. Men da stopper tv. Nå har switchen et passord, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne bruke det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Arris er TV-dekoderen din, den har ikke bridge mode. Du har en hussentral fra Altibox som er koblet før Arris, kan være en 2812ac eller en FMG. Det er denne du setter i bridge mode, det gjør du fra Mine sider. 

Men: WNR2000 er ikke en switch, men en router med wifi. Den er N300, og er kanskje 10 år gammel? Min siste N300 var fra ca 2008. Dersom du skal erstatte hussentralen med noe bedre, kjøp noe nyere, med dual band og 802.11ac. Dersom du skal ha en switch (uten router og wifi), kobler du denne til en LAN-port på hussentralen, som da IKKE skal stå i bridge mode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...