Gå til innhold

JVC GRDX55?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var på Elkjøp i dag for å se på kameraer, i første rekke Panasonic NV-GS50 og Sony DCRTRV 33. Etter å sett den lille størrelsen på GS50 (og det at vekten på GS50 er 110 gr mindre enn TRV33), samt lest endel på sidene her om problemer med motorstøy på TRV33, holder jeg en knapp på GS50.

Men selgeren på Elkjøp trakk også frem JVC GRDX55 fordi det er litt billigere (kr 5995), var temmelig nytt på markedet, har stor 3" LCD-skjerm, og "stor søker som slipper inn mye lys" (eller noe slikt, sa han). Det så også veldig lite og hendig ut, og ser ut til å ha de fleste funksjonene til TRV33 og GS50. Men jeg ser av spec.ene at det faktisk veier like mye som TRV33.

Har lett etter innlegg om JVD GRDX55 her på sidene, men det eneste jeg fant var en som hadde prøvd kameraet og frarådet det, MEN uten å begrunne det - og da føler jeg at jeg er like langt. Kameraet er heller ikke med i Forbrukerrapportens tester av videokamera i nr 09/2003.

Er det noen som har synspunkter på dette kameraet - lest tester eller prøvd det ut?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har dette kameraet og er fornøyd. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er baterikapasiteten på originalbatteriet.
Jeg sto faktisk med de samme kameraene, men valgte GRDX 55E.
Det er solid, hendig og passer mitt bruk meget bra. Flat form gjør at jeg får det med meg på innerlomma enten jeg står på ski, fisker eller skal lufte mine hunder.
De såkalte ekspertene vil nok si at Sony og Panasonic har bedre linse, men det er opp til deg og øynene som ser :xmas:
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Men siden det lenge ikke så ut til at jeg fikk noe svar på mitt spørsmål har jeg kjøpt et Panasonic GS50. Har dog ikke tenkt å pakke det opp før julaften (julegave til kona og meg - mest til meg kan en vel si - selv om det er ungene som blir mest filmet).

Er imidlertid fortsatt i tvil om jeg skulle satset på Sony. Kan jo bytte. Har et spørsmål til forumet om 16:9-funskjonen til dette kameraet, men det tror jeg passer best til å starte som en ny tråd.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Men siden det lenge ikke så ut til at jeg fikk noe svar på mitt spørsmål har jeg kjøpt et Panasonic GS50. Har dog ikke tenkt å pakke det opp før julaften (julegave til kona og meg - mest til meg kan en vel si - selv om det er ungene som blir mest filmet).

Er imidlertid fortsatt i tvil om jeg skulle satset på Sony. Kan jo bytte. Har et spørsmål til forumet om 16:9-funskjonen til dette kameraet, men det tror jeg passer best til å starte som en ny tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...