Carpe Dam Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 De sa at GoT krever 8mbit, ikke at det var det de leverte ut... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Hehe, tok kontakt med HBO Nordic og de driver jo med regelrett løgn. De påstår at Game of Thrones krever 8 mbit/mbps for full kvalitet, det samme som i USA. Men jeg har testet med samtlige sesonger her og det trekkes aldri mer enn 2,5 mbit/mbps.. Selvsagt gjør de det, er jo dårlig business å innrømme at plattformen deres er søppel Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg har brukt HBO i en uke nå. Det er så mye bugs, det er helt utrolig. De bryr seg åpenbart ikke i det hele tatt. Ting som er så lette å fikse, men de har åpenbart ingen vilje om å gjøre noe som helst med det. Dette produktet koster penger, men ærlig så kunne en gjeng studenter på et universitet laget bedre på en uke. Serverene klarer åpenbart heller ikke selv den ekstremt lave kvaliteten HBO gir på tidspunkter der mange begynner å se. Så da får jeg se den store HBO nordic logoen ofte. Det er jo gøy når en skal se, eller hva.... Logoen er forresten latterlig lav kvalitet den også. Må ha vært vanskelig å lage logoen i vanlig oppløsning eller som vektorgrafikk. Jeg forstår veldig godt hvorfor pirater HBO serier altså. Og HBO kan ikke forvente så mye annet heller. Hvis de ikke er i stand til å lage en distribusjonplastform, så la vær. La noen andre gjøre det. Men når de faktisk har laget en, så gjør det hvertfall skikkelig. Den trenger ikke være verdens beste, men det må være mulig at helt vanlige features er med, ikke fylt med masse bugs overalt og at kvaliteten er vanlig streaming-kvalitet. Egentlig, siden det er HBO, så burde den være bedre. Hele poenget deres er jo liksom at de lager kvalitet. Så du betaler like mye for HBO som Netflix, fordi HBO har høy kvalitet på filmer og serier, til tross for at Netflix har mye mer. Og da er det helt bak mål at de gir deg så elendig kvalitet på innholdet. Plutselig bryr de seg ikke så mye om kvaliteten lengre... OK nok for meg når jeg bare ser på laptopen likevel, men å se på TV i stuen, ja da er åpenbart pirating eneste mulighet for å få minimumskvaliteten en burde ha. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Jeg har brukt HBO i en uke nå. Det er så mye bugs, det er helt utrolig. De bryr seg åpenbart ikke i det hele tatt. Ting som er så lette å fikse, men de har åpenbart ingen vilje om å gjøre noe som helst med det. Dette produktet koster penger, men ærlig så kunne en gjeng studenter på et universitet laget bedre på en uke. Serverene klarer åpenbart heller ikke selv den ekstremt lave kvaliteten HBO gir på tidspunkter der mange begynner å se. Så da får jeg se den store HBO nordic logoen ofte. Det er jo gøy når en skal se, eller hva.... Logoen er forresten latterlig lav kvalitet den også. Må ha vært vanskelig å lage logoen i vanlig oppløsning eller som vektorgrafikk. Jeg forstår veldig godt hvorfor pirater HBO serier altså. Og HBO kan ikke forvente så mye annet heller. Hvis de ikke er i stand til å lage en distribusjonplastform, så la vær. La noen andre gjøre det. Men når de faktisk har laget en, så gjør det hvertfall skikkelig. Den trenger ikke være verdens beste, men det må være mulig at helt vanlige features er med, ikke fylt med masse bugs overalt og at kvaliteten er vanlig streaming-kvalitet. Egentlig, siden det er HBO, så burde den være bedre. Hele poenget deres er jo liksom at de lager kvalitet. Så du betaler like mye for HBO som Netflix, fordi HBO har høy kvalitet på filmer og serier, til tross for at Netflix har mye mer. Og da er det helt bak mål at de gir deg så elendig kvalitet på innholdet. Plutselig bryr de seg ikke så mye om kvaliteten lengre... OK nok for meg når jeg bare ser på laptopen likevel, men å se på TV i stuen, ja da er åpenbart pirating eneste mulighet for å få minimumskvaliteten en burde ha. HBO Nordic har ingenting med den amerikanske HBO å gjøre, de er eid av Home Box Office Nordic Investment som har kjøpt rettighetene til å sende HBO-serier, og streaming plattformen har de utviklet selv. Så sånn sett så de har lykkes med å lure folk til å tro at de er HBO. Dere husker kanskje det arrogante utspillet til den tidligere HBO Nordic sjefen da de ble kritisert for at de ikke hadde noe prøveperiode. – Vi er HBO. Vi er ingen nykommer på markedet, og folk vet hva de går til. Det er ikke vits med en gratisperiode, fordi folk vet hva de får. Endret 3. august 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Og alle serier på HBO er ikke laget av HBO heller. De kjøper inn serier også. Poenget er at de markedsfører det som 100% HBO. Dette er ikke som Sky som sender HBO programmer, eller har kanalen deres. Dette er en nettside som på alle måter bærer deres navn, og på alle måter er en nettside fra HBO. Hvem de lisensierer til for å gjøre jobben er irrelevant. Mange selskaper som lisensierer ut. Det endelige ansvaret for kvaliteten ligger hos HBO. Og hvis de mener dette er en god tjeneste, så tar de veldig feil. Og da bør de enten fortelle dem å gjøre det bedre, eller finne en annen løsning. Det at dette ikke er HBO USA betyr ikke at det er ok at det er dårlig. Det fraskriver ikke HBO noe ansvar for kvaliteten. Selskapet de lisensierer fra bryr seg jo ikke. De følger bare hva enn krav som er minimum fra HBO for mest mulig profitt. Det er slik det fungerer. Det er derfor HBO burde stille klare krav til en viss kvalitet. Sånn som det er nå? Virker som at HBO bare skrev avtale om å lage en nettside som kan spille av video, og ingenting annet. Som ikke helt fungerer heller (jeg hadde en 40 min episode stoppe 3 ganger pga at jeg pauset nettop ). Når noen bruker innleide selskaper så er det fortsatt selskaper som leier de inn som blir kritisert, fordi de er ansvarlig. Hvis det offentlige legger sykehussystemene til et privat selskap og ting går galt, er det sykehuset som (rettmessig) kritiseres. Så jeg bryr meg ikke hvem som egentlig driver siden, så lenge dette på alle måter er en direkte streaming side fra HBO. Det må jo garantert være HBO som eier både navn og domene. Så de kan bare bytte selskap som står bak når kontraktperioden med eksisterende er over. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 I stand corrected. Den opprinnelig eieren var visstnok HBO og den nye eieren er tilknyttet HBO, så de solgte på en måte til seg selv. HBO ser forøvrig ikke ut til å bry seg så mye om bildekvalitet. TV-kanalen HBO sender ikke akkurat GoT i super kvalitet, ikke streaming heller for den saks skyld. De beste kildene har tidligere vært europeiske kanaler og i år så er det Amazon som kommer seirende ut. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 HBO Now skal i likhet med Amazon Prime sende 1080P@[email protected], det er ganske så brukanes. Direktesendingene i USA er så vidt jeg vet 1080P@[email protected]. Akkurat hva Game of Thrones er vet jeg ikke. Det er såpass bra at man er i grenseland til hvorvidt man ville merket noe forskjell selv med mindre komprimering. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Ved 8mbit per sekund så vil en episode på 60 min havne på ca 3.6GB. Som ikke er så forferdelig langt unna det man laster ned (mellom 4-5, avhengig av lengde). Likevel ser man klar forskjell på torrent-versjonen og det man streamer via HBO så den hastigheten blir nok ikke holdt jevnt (selv om jeg sitter på 150 mbit linje). Er det noen måte jeg kan teste hvilken bitrate man får fra HBO Nordic når man streamer GoT? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Du streamer vel neppe fra HBO Now i Norge? HBO Nordic er noe helt annet, her må vi ta til takke med snevre 2-2,5mbit. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Whoops. Leste HBO Nordic på ditt innlegg, derfor jeg trodde noe skurret. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Koser meg med GoT på hbo nordic. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Koser meg med GoT på hbo nordic. Jeg brukte 70 minutter på å se en 40 minutter lang episode på HBO Nordic i går Gjett om jeg koste meg 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Koser meg med GoT på hbo nordic. Ikke alle som stiller så store krav Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Koser meg med GoT på hbo nordic. Ikke alle som stiller så store krav Ikke alle som snylter og stjeler heller. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ikke alle som snylter og stjeler heller. Om man betaler for HBO Nordic men velger å laste ned likevel, er det da snylting og stjeling? Nei. Da kan linjen "ikke alle som har så store krav" stå. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 HBO taper ingenting på at folk laste ned. Og ingen som laster ned stjeler fra HBO. Og jeg ser ikke hvordan snylting kommer inn her. Det HBO taper penger på er folk som ser uten å betale. Men omm du betaler er det faktisk likegyldig for HBO om du laster ned eller streamer. Faktisk så sparer de jo penger på om folk laster det ned, da det sparer serverne. Er det virkelig mulig å være så utrolig firkantet i synet på ting? Hvis en betaler for det, så betaler en for det. Du kan ikke både betale for noe og stjele det samtidig. Det er bare idiot-logikk benyttet av bransjen for å beholde sine gamle, konservative distribusjonsmetoder. Men vi er i 2017, og verden går fremover. Og folk har ikke tenkt å akseptere at film står stille. Og filmbransjen har ingen andre å skylde på enn seg selv. Det var ikke helt lovlig å frata kongen makten heller, men verden går fremover, og folk lar seg ikke stoppe av folk som tviholder på konservatisme. Nettopp derfor politiet og gjør veldig lite med det. Det er hovedsaklig et problem hos filmbransjen. Og det gir ingen mening å bruke skattepenger på å hjelpe selskaper å opprettholde en håpløs gammel distribusjonsmodell. Tipper det er masse politimenn som laster ned GoT også 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Episode 4 er tilgjengelig på torrent Står screener så usikker på kvaliteten ([Resolution]: 640 x 360 pixels) Kommer ikke til å laste ned Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Kjipt da. Finner 1080p med DDP5.1 lyd her Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ganske imponerende med tanke på at den kun har lekket i SD kvalitet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ganske imponerende med tanke på at den kun har lekket i SD kvalitet. SD 480p oppskalert til 1080p for den autentiske HBO følelsen sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå