Colin. Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ikke alle som snylter og stjeler heller. Om man betaler for HBO Nordic men velger å laste ned likevel, er det da snylting og stjeling? Nei. Da kan linjen "ikke alle som har så store krav" stå. Du har rett i det, da har man hvertfall gjort sitt for å betale for produktet, og kan bevise det i en eventuell rettsak der man blir beskyldt for å laste ned et produkt uten å betale for det, selv om det er uvisst om dette uansett ville vært godtatt av produsentene. Men jeg har ingen som helst tro på at folk generelt har den plikt-følelsen av at de må betale for produktet de ser, desverre. Jeg tror heller det er mer det at man gjemmer seg bak en unnskyldning for å slippe å betale. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Vel, jeg er en av de. Har HBO og ser flere serier der. Men GoT laster jeg ned likevel for å få best kvalitet. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Vurderer å laste ned de neste episodene selv, forrige episode fungerte greit nok da det var få mørke scener. Med HBO Nordic er kvaliteten faktisk så dårlig i mørke scener at HDR modusen på OLED TV-en faktisk sliter med å forstå hva den skal gjøre med de sorte detaljene da de er så gromsette at TV-en ikke ser ut til å registrere det som sort. 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Testet S07E03 med WEB-DL fra Amazon nå, har jo sett hele sesongen via HBO Nordic og forskjellene var større enn jeg hadde trodd. Har jo følt at HBO Nordic kvaliteten har vært temmelig laber, men det de får servert i USA er jo krystallklart sammenlignet med det vi får levert her hjemme. Faktisk nitrist at vi må godta sånt. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hadde HBO nordic i 2012, glad jeg ikke ventet på bedre kvalitet, men sa opp etter ca et halvår.... AtW Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ser faktisk ut til at man har et annet alternativ til HBO Nordic i Norge. Selv om TV2 ikke har rettigheter til å sende HBO serier via TV2 Sumo og sin C-More pakke som er tilgjengelig via TV2 Sumo (TV2 eier jo C-More) så har du faktisk tilgang på Game of Thrones og andre HBO-serier om du abonnerer direkte på C-More og bruker C-More sin egen streamingtjeneste. Om denne er noe bedre enn HBO Nordic og hvorvidt de gir deg høyere kvalitet/båndbredde aner jeg ikke. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Finnes absolutt null unnskyldninger for å ikke betale 89kr om man vil se GoT når det kommer ut. Er bare patetisk når folk skylder på dårlig kvalitet for å kunne slippe å betale. Forbaska gjerrigknarker. Kvaliteten er god nok. Overhodet ikke. Kvaliteten er en fornærmelse. Kvaliteten er den aller laveste av alt tilgjengelig. I tillegg er innholdet er knapt tilgjengelig for å få på TVn. Jeg hater android-appen fordi den sliter med å starte strømmen mot min chromecast, i motsetning til Netflix. De gangene det virker, er altså kvaliteten dismal. Kjøpte nyere chromecast men det var ikke noe bedre. Kjøpte en kablet Android TV-boks som kjører Netflix flott, men HBO Nordic hakker, mindre enn fem bilder i sekundet, pluss svarte felter fra appen over bildet. Den nye TVn min har Netflix, men HBO Nordic finnes ikke. WebOS er en ting, men Xbox har heller ikke HBO Nordic, bare Netflix. Og på Windows bruker den altså Flash. Jeg har trukket 15 meter HDMI-kabel til PCen. For å se HBO Nordic. Men nettleserne mine har begynt å fjerne flash-pluginet, en etter en, og det er jo ikke akkurat praktisk å slå på 4k-TVn som fjerdeskjerm. Det eneste lyspunktet er at Adobe har erklært de legger ned Flash. Da har ikke HBO lengre en unnskyldning til å ikke leie inn noen utviklere. Ja, jeg abonnerer har HBO Nordic og vurderer seriøst å si det opp og gå tilbake til å kjøpe Game of Thrones på DVD. Det var en langt mindre smertefull opplevelse. HBO Nordic, skjerp dere eller gå konkurs. Vi sitter her med dyre 4K smart-tver og vil gi dere penger men ærlig talt. Hva tror dere at dere slipper unna med? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Colin synes det er greit å betale for første klasse, men sitte i økonomi Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Finnes absolutt null unnskyldninger for å ikke betale 89kr om man vil se GoT når det kommer ut. Er bare patetisk når folk skylder på dårlig kvalitet for å kunne slippe å betale. Forbaska gjerrigknarker. Kvaliteten er god nok. Overhodet ikke. Kvaliteten er en fornærmelse. Kvaliteten er den aller laveste av alt tilgjengelig. I tillegg er innholdet er knapt tilgjengelig for å få på TVn. Jeg hater android-appen fordi den sliter med å starte strømmen mot min chromecast, i motsetning til Netflix. De gangene det virker, er altså kvaliteten dismal. Kjøpte nyere chromecast men det var ikke noe bedre. Kjøpte en kablet Android TV-boks som kjører Netflix flott, men HBO Nordic hakker, mindre enn fem bilder i sekundet, pluss svarte felter fra appen over bildet. Den nye TVn min har Netflix, men HBO Nordic finnes ikke. WebOS er en ting, men Xbox har heller ikke HBO Nordic, bare Netflix. Og på Windows bruker den altså Flash. Jeg har trukket 15 meter HDMI-kabel til PCen. For å se HBO Nordic. Men nettleserne mine har begynt å fjerne flash-pluginet, en etter en, og det er jo ikke akkurat praktisk å slå på 4k-TVn som fjerdeskjerm. Det eneste lyspunktet er at Adobe har erklært de legger ned Flash. Da har ikke HBO lengre en unnskyldning til å ikke leie inn noen utviklere. Ja, jeg abonnerer har HBO Nordic og vurderer seriøst å si det opp og gå tilbake til å kjøpe Game of Thrones på DVD. Det var en langt mindre smertefull opplevelse. HBO Nordic, skjerp dere eller gå konkurs. Vi sitter her med dyre 4K smart-tver og vil gi dere penger men ærlig talt. Hva tror dere at dere slipper unna med? Lurer virkelig på hvordan menneskeheten greide å overleve før HD kvalitet kom Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Colin synes det er greit å betale for første klasse, men sitte i økonomi Ja, 89kr er virkelig første-klasse pris... lol. Lurer på hvor mye du har å rutte med. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 (endret) Kvaliteten er god nok. Overhodet ikke. Lurer virkelig på hvordan menneskeheten greide å overleve før HD kvalitet kom Fint du kommer med slikt innsiktsfylt bidrag, sånn at jeg kan klarifisere på akkurat det. Før man hadde UHD og før man hadde full HD og igjen før man hadde HD, hadde man SD. SD er bedre kvalitet enn det jeg fikk på HBO Nordic da jeg så forrige episode av Game of Thrones. En påkostet serie laget for å være storslagen. Og nå får jeg det på en 60-tommer. Da fikk man det på opp til 28-tommer. TV har *aldri* levert så dårlig kvalitet som HBO Nordic, ikke så lenge jeg har levd. Det eneste som er sammenlignbart er piratkopier fra Libanon på VHS. Endret 13. august 2017 av tommyb 5 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Kvaliteten er god nok. Overhodet ikke. Lurer virkelig på hvordan menneskeheten greide å overleve før HD kvalitet kom Fint du kommer med slikt innsiktsfylt bidrag, sånn at jeg kan klarifisere på akkurat det. Før man hadde UHD og før man hadde full HD og igjen før man hadde HD, hadde man SD. SD er bedre kvalitet enn det jeg fikk på HBO Nordic da jeg så forrige episode av Game of Thrones. En påkostet serie laget for å være storslagen. Og nå får jeg det på en 60-tommer. Da fikk man det på opp til 28-tommer. TV har *aldri* levert så dårlig kvalitet som HBO Nordic, ikke så lenge jeg har levd. Det eneste som er sammenlignbart er piratkopier fra Libanon på VHS. Merkelig, har flott HD kvalitet på min HBO konto. Kanskje noe galt med oppsettet ditt? Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Kvaliteten er god nok. Overhodet ikke. Lurer virkelig på hvordan menneskeheten greide å overleve før HD kvalitet kom Fint du kommer med slikt innsiktsfylt bidrag, sånn at jeg kan klarifisere på akkurat det. Før man hadde UHD og før man hadde full HD og igjen før man hadde HD, hadde man SD. SD er bedre kvalitet enn det jeg fikk på HBO Nordic da jeg så forrige episode av Game of Thrones. En påkostet serie laget for å være storslagen. Og nå får jeg det på en 60-tommer. Da fikk man det på opp til 28-tommer. TV har *aldri* levert så dårlig kvalitet som HBO Nordic, ikke så lenge jeg har levd. Det eneste som er sammenlignbart er piratkopier fra Libanon på VHS. Merkelig, har flott HD kvalitet på min HBO konto. Kanskje noe galt med oppsettet ditt? Tror du han innrømmer at det kanskje er oppsettet hans det er noe gale med? Skjer ikke. Har også HD-kvalitet på min HBO-konto. Folk kommer med bs-unnskyldninger for å slippe å betale. Sånn er det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Ikke alle som stiller like store krav og det har blit bevist at Nordic strømmer maks 3 MB og USA får 7-8MB, noe som er en enorm stor forskjell Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Merkelig, har flott HD kvalitet på min HBO konto. Kanskje noe galt med oppsettet ditt? Tror du han innrømmer at det kanskje er oppsettet hans det er noe gale med? Skjer ikke. Har også HD-kvalitet på min HBO-konto. Folk kommer med bs-unnskyldninger for å slippe å betale. Sånn er det. "HD-kvalitet" er ikke et reelt begrep. Hva innebærer det i så fall? Oppløsning, bitrate, codec? At noe er 1080p for eksempel er ikke en garanti for at det ser bra ut. Du, Colin, kommer med bs-argumenter der du påstår alle gjør alt for å slippe å betale. Men totalt ignorerer at mange som betaler faktisk laster ned GoT i stedet. 5 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 (endret) Merkelig, har flott HD kvalitet på min HBO konto. Kanskje noe galt med oppsettet ditt? Tror du han innrømmer at det kanskje er oppsettet hans det er noe gale med? Skjer ikke. Har også HD-kvalitet på min HBO-konto. Folk kommer med bs-unnskyldninger for å slippe å betale. Sånn er det. Det er forskjell på HD og HD.While there is no standardized meaning for high-definition, generally any video image with considerably more than 480 horizontal lines (North America) or 576 horizontal lines (Europe) is considered high-definition. I tillegg er det meir enn oppløysing som betyr noko. I dag er det sjølvsagt at alt er "HD", men bitrate er det store forskjellar på. At HBO leverer dårlegare kvalitet enn Amazon og det som finnes er fakta. Folk har forskjellig meining om kva som er bra og kva ein bør vente av ein serie som GoT i dag. At du synest HBO sin kvalitet er bra nok er heilt fint, men det betyr ikkje at alle deler ditt syn. Eg har ikkje prøvd Amazon sjølv, men alle som reagerer på kvaliteten til HBO tyder at kvaliteten ikkje når opp til forventningane og at det finnes potensiale for noko betre. Mange har veldig gode TV-apparat og gode nettlinjer, og blir skuffa av at dei ikkje får sjansen til å nytte utstyret fullt ut med GoT i ein kvalitet som faktisk finnes. Endret 13. august 2017 av Zeph 5 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Ja "HD" beskriver egentlig ingenting i dagens samfunn. Det var et begrep som oppsto da vi bevegde oss bort fra 480i/p og 576i/p oppløsning som vi hadde for en tid tilbake. Så per definisjon så kan er jo selv en video i 640i/p defineres som "HD". Med andre ord så havner altså video i 640i/p og 1440i/p i samme kategori til tross for at sistnevnte har over fire ganger så mange piksler. Også har jo dessverre streaming tvunget frem overkomprimering. Tidligere så forholdt vi oss stortsett bare til digital-TV og Blu-Ray, her er det såpass stor kapasitet at overkomprimering var sjeldent et tema. TV-sendinger i Norge er sjeldent mer enn 720P (noen sender i 1080i) og på grunn av kapasiteten i nettet så sendes det meste med en båndbredde på 9-14mbps. Blu-Ray på sin side har jo fordelen av at det er fysisk medium og filmer er jo gjerne 1,5-3 timer lang så du har liksom aldri hatt noen grunn til å overkomprimere innholdet da det å benytte mindre plass på en disc ikke har noen betydning. Blu-Ray gir deg 1080P med en båndbredde på hele 20-45 mbps. Nå skal det sies at det gjerne er noen forskjeller her, Blu-Ray benytter AVC som codec, TV bruker dessverre fremdeles ofte MPEG-2 og streames er gjerne H.264 (som er det samme som AVC, men av en eller annen grunn så sier man gjerne AVC når man refererer til Blu-Ray og H.264 når man refererer til streams). Med forskjellige codecs så er jo ikke båndbredde direkte sammenlignbar da de gir forskjellig resultat og vil prioritere forskjellig da algoritmene ikke er like. Ta MPEG-2 for eksempel, selv med dobbelt så høy båndbredde sammenlignet med AVC/H.264 så vil fremdeles detaljer når bildet er i rask bevegelse se langt mer blocky ut enn det gjør med AVC/H.264 som er langt mer komprimert. Poenget er jo det at "HD" slettes ikke er HD. Og dette er noe streamingleverandører er svært gode til å trikse med. Alt de trenger å gjøre for å kunne navngi noe som "HD" er ved å sørge for at det har riktig oppløsning. De kan veldig ofte også navngi ting mer spesifikt for ren markedsføring som at noen definerer videoer som "Full-HD" som da skal bety 1080P. Men hvorvidt noe er 720P, 1080P, eller 2160P spiller ingen rolle om du overkomprimerer innholdet. De fleste forsøker å slippe unna med så lave driftskostander som mulig, derfor komprimerer de alt, alt for hardt for å få ned båndbreddekravene. Dette gjør at belastningen og kostnadene på servere blir langt lavere, de trenger mindre lagringskapasitet osv osv.. Per definisjon før streaming kom på banen så betydde normalt "Full-HD" at du fikk servert en video i 1080P med en båndbredde på hele 20-45mbps. De fleste streamingtjenester gir deg 1080P med 3-8mbps. Det er klart denne kvaliteten ikke blir tilsvarende. I de fleste tilfeller så er det faktisk bedre å streame i 720P fremfor 1080P rett og slett fordi 720P utgaven ofte har ca samme båndbredde som 1080P utgaven og blir ikke like båndbreddesultet og ender derfor opp med å ha bedre bildekvalitet. Det at det ikke stilles større krav til spesifisering av hva disse tjenestene faktisk leverer er jo smått utrolig. Som med HBO Nordic så er det faktisk helt umulig å finne noen dokumentasjon på hva de faktisk leverer. Og det er relativt få tilbydere der ute som faktisk gir deg streaming med god kvalitet, de som er tilgjengelig her i Norge er vel stortsett bare Amazon Prime Video og Netflix. 6 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Det skal godt gjøres å ikke se forskjell på HBO Nordics GoT og nedlastet 1080p-rip av GoT, hvertfall. Som nevnt ser en det latterlig godt spesielt i mørkere scener som lider av fragmentering i den grad at det blir en grå smørje. 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Tror du han innrømmer at det kanskje er oppsettet hans det er noe gale med? Skjer ikke. Har også HD-kvalitet på min HBO-konto. Folk kommer med bs-unnskyldninger for å slippe å betale. Sånn er det. Nå sa jeg spesifikt at jeg betaler, og at alternativet er å kjøpe, så din "sånn er det" er det eneste BS-et her. Det er også klin umulig å få feil i oppsettet. Appen har ingen innstillinger og chromecasten har ingen innstillinger. Så ta den BSen din og legg den på noen andres dørmatte, jeg har ikke bruk for den. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå