ray_ma Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Er på utkikk etter en bil med automatgir i prisklassen 50000-80000kr, dette kan godt være en suv. Må sitte høyt og må være en driftsikker bil. Har sett litt på Honda Cr-v og Honda Hr-v, begge med bensinmotor. Hva vil dere anbefale i min prisklasse? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse. Neh. Vår Golf VII 2014 (bensin, 122 hk, automatgir) bruker rutinemessig under en halvliter på mila. Men så er ikke den en SUV heller da. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse. Neh. Vår Golf VII 2014 (bensin, 122 hk, automatgir) bruker rutinemessig under en halvliter på mila. Men så er ikke den en SUV heller da. Din moderne golf har vel kansje DSG automat, som i praksis er en automatisk styrt manuell? Får neppe en slik kasse på en suv i den prisklassen. Må nok gå for vanlig hydraulisk slurekasse. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse. De siste årene har det faktisk blitt omvendt. 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse. De siste årene har det faktisk blitt omvendt. Ja med moderne automatgirkasser som ikke har noe tap, vil man kunne spare inn da giringen er mye bedre enn man får til med manuell. Men på en suv for under 80 tusen skal man slite med å finne en slik moderne kasse. Lenke til kommentar
ray_ma Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse.De siste årene har det faktisk blitt omvendt.Ja med moderne automatgirkasser som ikke har noe tap, vil man kunne spare inn da giringen er mye bedre enn man får til med manuell. Men på en suv for under 80 tusen skal man slite med å finne en slik moderne kasse. Lenke til kommentar
ray_ma Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Det må ikke være en suv, det viktigste er høy sittestilling. Har veldig lite kunnskap når det kommer til automat, har kun hatt med manuell. Bilen skal brukes til øvelelseskjøring, hente levere skole/sfo og noen turer i ny og ne. Så derfor er vel bensin og foretrekke. Grunnen til at jeg nevnte Honda Cr-v, er for at jeg kjenner noen som har dette og de er fornøyde og har hatt lite problemer med sine, men dette har vært nyere biler enn i min prisklasse. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97637729 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse.Neh. Vår Golf VII 2014 (bensin, 122 hk, automatgir) bruker rutinemessig under en halvliter på mila. Men så er ikke den en SUV heller da. Din moderne golf har vel kansje DSG automat, som i praksis er en automatisk styrt manuell? Får neppe en slik kasse på en suv i den prisklassen. Må nok gå for vanlig hydraulisk slurekasse. Jeg har en bensin Toyota Avensis 1.8 2006 Automat får jeg lett på 0.7 og noe over 0.6 om jeg prøver på mila og det er mye eldre og større en golfen nevnt over. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Skal eleven kjøre opp til automat? Lenke til kommentar
ray_ma Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Skal kjøre opp på automat ja pga problemer med beina. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Bensin og automat bruker å tilsi ett himla høyt forbruk. Spesielt med tradisjonell automatkasse.Neh. Vår Golf VII 2014 (bensin, 122 hk, automatgir) bruker rutinemessig under en halvliter på mila. Men så er ikke den en SUV heller da.Din moderne golf har vel kansje DSG automat, som i praksis er en automatisk styrt manuell?Får neppe en slik kasse på en suv i den prisklassen. Må nok gå for vanlig hydraulisk slurekasse.Jeg har en bensin Toyota Avensis 1.8 2006 Automat får jeg lett på 0.7 og noe over 0.6 om jeg prøver på mila og det er mye eldre og større en golfen nevnt over. Jatco 5trins kasse? Har den i min Mondeo 2006 og mener den samme ble levert i avensis og på den tiden. Min ligger på mellom 0.5 - 0.6, mens samme bil og motor med manuell ligger 0.1 lavere. Mens f.eks en Subaru Legacy automat bensiner jeg kjørte en periode lå på over litern på mila. Fikk vel pressa den ned på 0.8 etter mange timers langkjøring en gang. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Jatco 5trins kasse? Har den i min Mondeo 2006 og mener den samme ble levert i avensis og på den tiden. Min ligger på mellom 0.5 - 0.6, mens samme bil og motor med manuell ligger 0.1 lavere. Mens f.eks en Subaru Legacy automat bensiner jeg kjørte en periode lå på over litern på mila. Fikk vel pressa den ned på 0.8 etter mange timers langkjøring en gang. Jeg vet ikke, hvis jeg drar en over i "manuell" modus har den bare 3 "gir" som de kaller ranges å gå opp/ned i. Forbruket er også høyere om jeg kun småkjører 3-5 km turer til/fra jobb og butikk, men det regner jeg nesten har noe med at jeg sitter i trafikk å gjøre. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 (endret) Jatco 5trins kasse? Har den i min Mondeo 2006 og mener den samme ble levert i avensis og på den tiden. Min ligger på mellom 0.5 - 0.6, mens samme bil og motor med manuell ligger 0.1 lavere.Mens f.eks en Subaru Legacy automat bensiner jeg kjørte en periode lå på over litern på mila. Fikk vel pressa den ned på 0.8 etter mange timers langkjøring en gang.Jeg vet ikke, hvis jeg drar en over i "manuell" modus har den bare 3 "gir" som de kaller ranges å gå opp/ned i.Forbruket er også høyere om jeg kun småkjører 3-5 km turer til/fra jobb og butikk, men det regner jeg nesten har noe med at jeg sitter i trafikk å gjøre.Okei må være en annen kasse da. Har alle 5 gir i "manuell" som man bytter mellom på knapper på rattet. Bensin er klart bedre om man skal småkjøre mye, men ofte er forbruk og ikke minst drivstoffprisen værre enn diesel. Slipper den stygge kaklingen dog Endret 20. juli 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Nyere diesel biler kakler ikke Lenke til kommentar
ray_ma Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Noen som vet om Suzuki Liana er en grei bil, og hvordan er automatkassen i disse? Ser man får disse innenfor min prisklasse, med ganske lav kilometerstand. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 (endret) Det er vel SUV og flerbruksbiler du sitter høyt i. Både Honda CR-V og Suzuki Liana er vel bra biler kvalitetsmessig. SUV og flerbruksbiler finner du lett på finn.no. Der er andre biler der en sitter høyt som jeg vil nevne: Mercedes B-Klasse og A-Klasse Nissan Qashqai Ford C-Max Golf Plus Endret 20. august 2017 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå