Brulejus Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 For rundt 5-10 år siden så jeg et program, mener det var på NRK. Det var en slags dokumentar eller et reiseprogram om en slags "luksushytter" i fjellheimen. Mener det var i Sør-Amerika (Andesfjellene?), men ikke helt sikker. Stedet var uten kloakk/strøm, men hyttene fikk litt strøm fra aggregater. Mener det var snakk om at man kunne gå turer og terrengsykle blant annet, og at man var helt avskåret fra omverden mens man var der. Det var mange hytter der, og stedet ble drevet som en slags hotell. Noen andre som husker dette, og eventuelt vet hva stedet het/om programmet ligger på nettet et sted? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Kan det ha vært om Colonia Tovar, en gammel tysk koloni om lenge har ligget helt isolert i fjellene i Venezuela? Det er en veldig spesiell opplevelse å reise dit, men jeg ville ikke anbefalt å reise til Venezuela nå. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Veldig farlig i Venezuela nå. Finnes vel knapt mat der? Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 (endret) Kan det ha vært om Colonia Tovar, en gammel tysk koloni om lenge har ligget helt isolert i fjellene i Venezuela? Det er en veldig spesiell opplevelse å reise dit, men jeg ville ikke anbefalt å reise til Venezuela nå. Hmm, hvis jeg har Googlet rett ser det ikke slik ut. Det ser mer ut som en by. Dette lå (slik jeg husker) over tregrensen (lignende f.eks. hardangervidden), og hyttene (kanskje 30-40 stk) var stort sett runde trehytter. Endret 20. juli 2017 av Brulejus Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Når jeg tenker meg om kan det være at det var en svenske eller danske som var programleder, så mulig det var et innkjøpt program. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 (endret) Selve konseptet minner veldig om Three Camel Lodge i Mongolia. Jeg får ikke området rundt til å passe helt, da jeg mener det var mer fjellrikt, samt at det var noe busk-vegetasjon i området og en del beplantning rundt hyttene. Men, da det er 10 år siden kan det være hukommelsen spiller meg et puss. Endret 20. juli 2017 av Brulejus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå