Zaetar Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Ett kjapt søk på finn viser over 700 stillinger i Norge, og over 90 i Oslo. Ja jeg vet at søket ikke blir helt riktig søkt, men forsatt det er sider med sider av firmaer som leter etter lagerarbeidere. Hvorfor er det ett så stort hul etter lagerarbeidere? Er det fordi det er en hardt jobb, men uansett så kan man ta trucklappen og gjøre det noe lettere. Trodde også lagerjobb var en jobb på vei ut og skulle bli tatt over av maskiner. Eller er det bare fordi mange i Norge handler på nett nå for tiden og de trenger haugevis med folk. Hvorfor søker ikke mer folk på slike stillinger, det må da være bedre enn å være arbeidsløs... Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Ett kjapt søk nå viser at de aller fleste er vikarstillinger.. Er jo trossalt fellesferie.... Lenke til kommentar
Zaetar Skrevet 19. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) Ett kjapt søk nå viser at de aller fleste er vikarstillinger.. Er jo trossalt fellesferie.... Hvor er det du har søkt? uansett man kan velge "fast" og "heltid" og jeg får forsatt 71 stillinger med dette, bare i Oslo. Endret 19. juli 2017 av Zaetar Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Er masser av lagerjobber ute hele året.. Mye deltid og mange jobber med ugunstige arbeidstider osv.Er nok relativt høy gjennomstrøm. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) Ett kjapt søk nå viser at de aller fleste er vikarstillinger.. Er jo trossalt fellesferie.... Hvor er det du har søkt? uansett man kan velge "fast" og "heltid" og jeg får forsatt 71 stillinger med dette, bare i Oslo. NAV sine nettsider.. Edit: På finn er jo mange av stillingene gjennom rekruteringsbyrå, så jeg tar de lagerjobbene med såkalt "fast" stilling med en klype salt... Endret 19. juli 2017 av Krozmar Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Er jo grei gjennomstrømming på de jobbene, ingen vil jobbe på lager hele livet. Lønna er god om du er 18, ellers er den ikke det. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 lav lønn , ubekvem arbeidstider, gjerne mye tungt arbeid, gjør det til en lite ettertraktet jobb. de krever gjerne at du har truck sertifikat for å søke som utelukker en del som kunne været interessert, det er vell heller ikke ikke og stikke under en stol at mye langer ligger ugunstig til som gjør at man må ha egen bil for og komme seg til og fra som utelukker enda litt av de som kunne søkt. dette kombinert med at det er høy gjennomstrømning av ansatte gjør at du ofte finner mange stillinger på nett innen dette Lenke til kommentar
MRN Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 1) Nav.no -> Ledige stillinger 2) Skriv inn "lagermedarbeider". Får opp 32 treff - ingen i mitt fylke. Det var bare meg som bomma litt eller? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Det er kun på Finn du sér. Det finnes nok mange flere. Noen arbeidsplasser er bedre enn andre. Alle har forskjellig ledelse, miljø, rutiner, og ikke minst utstyr og arbeidsforhold. Noen steder bryr ledelsen seg mer om driten, da blir det mindre bytte og bedre kvalitet. Andre steder bryr ikke ledelsen seg overhodet, da blir det bare kaos. Trucklappen er helt greit å ta, men ikke tro at det er en gratisbillett ^^ Du må kunne få erfaring og mestre den også. Ikke bare enkelt. Mye som kan gå galt. Anbefaler å se gjennom "Truck fails" på youtube for å unngå de verste flausene og se hva du i hvert fall -ikke- skal gjøre. Generell regel: Er man usikker, spør om råd. Det kan være millioner av kroner på en pall, det er mye vekt, og du kjører et mordvåpen på tre/fire hjul. En liten historie er fra et sted jeg jobbet .. det kom inn en fyr som skulle prøve seg. Vi ga beskjed om at han ikke kunne kjøre ut på lasteområdet via en viss inngang, siden en bærebjelke som var for lav der til skyvemasttrucken. Noen timer etterpå stod han bom fast der ^^ Angående teorien din om at det er bedre enn å være arbeidsledig, holder ikke helt mål ^^ Mange steder har sjefer som er direkte tyranner, og ikke minst giftige miljøer. Du hadde kanskje ikke holdt ut én uke med dem en gang. Endret 28. juli 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Eneste lageret jeg kunne ha tenkt meg å jobbe på er IKEA (evnt. lignende) å kjøre ut varer til lastebiler etc høres ut som bare stress og varene må inn i en bestemt rekkefølge Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Jeg kan jo dele litt av min erfaring fra lagerarbeid. Jeg hadde min første jobb på ett lager som sommerjobb gjennom en bekjent, sommeren 2014. Siden den gang har det blitt to somre, 8 mnder før Forsvaret, samt noen måneder nå etter Forsvaret. Min erfaring er at så og si alle som starter på ett lager, starter gjennom ett bemanningsbyrå. De starter også med de dårligste jobbene (Typisk det å tømme containere og gjøre annet robotarbeid). Her blir de på sett og vis "testet" i hvor motiverte de er for å jobbe, og hvor interessert de er i å beholde jobben. Her er man typisk i ett par-tre måneder. Gjør man en god jobb her, blir man fort ansatt, og rykker videre opp til mer spennende og interessante arbeidsoppgaver. Samtidig er det ufattelig mange som kommer inn, totalt umotiverte og overhode ikke interessert i å gjøre noe på jobb, annet enn å heve lønn. Disse blir gjerne kastet ut etter en uke eller to. Notér at mine erfaringer er fra to store selskaper innenfor bransjen. Det er mulig det er anerledes i mindre lagerbedrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå