Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Personlige bilskilt?

VRK18

23 stemmer

1. 1. Kunne du tenke deg å betale for et personlig bilskilt?

• Ja
      8
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

Kunne du tenke deg et personlig bilskilt? Her er en mann som betalte 9000 kr for TACO. Noen vil kanskje hevde at det viser at vi har for mye penger i Norge, og at morsomme bilskilt kan virke distraherende på sjåfører. Andre vil si at det er en kul ting i gjøre, og at det øker inntektene til trafikksikkerhetsformål.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil/personlig-bilskilt-taco-til-flere-tusen-kroner/a/24098019/

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville betalt for det om det var snakk om hundrelapper, men ikke den prisen det koster i dag. Det får de rike kose seg med.

Det eneste jeg ikke liker med ordningen er at skiltet blir noe som knyttes mot en person og ikke en bil. Dermed vil jeg tro det blir værre og finne bilen i forskjellige registere. Samtidig så skal vist bilen ha et annet mer vanlig reg nr i vognkortet som vel er "det ekte".

Det nye skiltene er vel egentlig ikke ekte skilt, det er mer en fasade man får lov å bruke mot et vederlag

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Ville betalt for det om det var snakk om hundrelapper, men ikke den prisen det koster i dag. Det får de rike kose seg med.

Det eneste jeg ikke liker med ordningen er at skiltet blir noe som knyttes mot en person og ikke en bil. Dermed vil jeg tro det blir værre og finne bilen i forskjellige registere. Samtidig så skal vist bilen ha et annet mer vanlig reg nr i vognkortet som vel er "det ekte".

Det nye skiltene er vel egentlig ikke ekte skilt, det er mer en fasade man får lov å bruke mot et vederlag

9000 for 10 år er 900 i året, mindre enn en betaler for veiavgift eller NRK lisens

Minre enn det meste faktisk

Bare å søke på bilen på vegvesen.no

TACO kommer opp som VH 83939 BMW X5 XDRIVE40D

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan du slutte å mislike med en gang.

Rettighetene til skiltet er eid av en person for en periode på 10 år, skiltet må knyttes til en spesifikk bil for å kunne brukes. Det kan overføres til en annen bil underveis i perioden.

Det er ekte skilter men de er knyttet opp mot et annet registreringsnummer.

Lenke til kommentar

9000 for 10 år er 900 i året, mindre enn en betaler for veiavgift eller NRK lisens

Minre enn det meste faktisk

Bare å søke på bilen på vegvesen.no

TACO kommer opp som VH 83939 BMW X5 XDRIVE40D

Aha, de burde ha et enkelt API for å konvertere nummer for 3. parts tjenester også (kanskje dem har, jeg har ikke sjekket).

Uansett. Ja, det er mindre enn veiavgift og NRK lisens. Men både det å kunne kjøre på veien og det å kunne høre på NRK er vesentlig viktigere for meg enn et bilskilt.

Men det er nå meg, andre kan ha  andre prioriteringer.

Lenke til kommentar

Syns det er litt for stivt priset. Selv bytter jeg nok bil hvert 2-3 år, og ønsker at mine bilskilt skal være personlige til bilen. Om jeg da kjøper et annet merke neste gang, blir det bare rart. Så er ikke noe for meg :)

Pengene de får inn er øremerket til trafikksikkerhet, hvertfall det jeg har lest. De har nok satt en ganske strategisk pris da 9.000,- er innafor for de fleste og det er såppas mye at det som kommer inn faktisk kan brukes til noe fornuftig. Trenger mer enn småpenger for å gjøre tiltak for å øke trafikksikkerheten ;)

Å selge skiltene billig blir etter min mening tullete. Selv om jeg kan regnes som fattig så hadde jeg tatt meg råd til skilter hvis jeg var mer enn ikke i det hele tatt interresert i bil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...