Gå til innhold

C&C Generals Zero Hour Multiplayer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet om dette funker? jeg vil spille med en kamerat og koble meg direkte til hans ip.. har åpnet alle mulige porter i firewallen .. men når jeg prøver direct ip så funker det ikke  :(

Sjekk i readme'en. Der står det som regel hvilke porter som trengs for å spille.

har lest i readme osv.... :\

Lenke til kommentar
noen som vet om dette funker? jeg vil spille med en kamerat og koble meg direkte til hans ip.. har åpnet alle mulige porter i firewallen .. men når jeg prøver direct ip så funker det ikke  :(

Har du NextGentel??

 

Da funker det ihvertfall ikke :(..... Du må isåfall ringe dem og be dem skru av firewallen for deg. Før var dette mulig via www.broadpark.no sidene, men de fjernet desverre dette. :cry:

 

Ellers må jeg desverre meddele at generals er det mest elendigste online spillet til dags dato. Det er MANGE som ikke klarer å spille på grunn av elendig koding fra EA. (Ahh DØD over EA )

 

Håper at det komme en patch snart som kan fixe opp dette.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
noen som vet om dette funker? jeg vil spille med en kamerat og koble meg direkte til hans ip.. har åpnet alle mulige porter i firewallen .. men når jeg prøver direct ip så funker det ikke :(

Er lov å søke på nettet og assa...

 

Tok meg ca. 15 sek å finne dette:

 

10. FIREWALL PORT OVERRIDE OPTIONS ITEM - Firewall Port Override values can now be set on the Options menu from the Main Menu.

 

The game will need to talk to external servers that use the following port numbers. These ports need to be open in your firewall in order to play on Generals Online:

 

TCP ports: 80, 6667, 28910, 29900, 29920

 

UDP ports: 4321, 27900

 

If your firewall does not allow outgoing packets to open ports to incoming traffic, or you experience problems connecting to other players, you will have to specify which port you want Command & Conquer Generals Zero Hour to use for communicating with other players. To do this, go to the Main Menu and then select Options. There is a box labeled ‘Firewall Port Override’. Assign the port you want to use to the port override entry. After you enter a port number, be sure to hit Accept.

 

You will need to open the chosen port in your firewall for communication with players external to your firewall or NAT device. If you use the port override feature, the port you have chosen can not be masqueraded by a NAT device.

 

“Direct Connect” does not support firewalls.

Lenke til kommentar
noen som vet om dette funker? jeg vil spille med en kamerat og koble meg direkte til hans ip.. har åpnet alle mulige porter i firewallen .. men når jeg prøver direct ip så funker det ikke  :(

Har du NextGentel??

 

Da funker det ihvertfall ikke :(..... Du må isåfall ringe dem og be dem skru av firewallen for deg. Før var dette mulig via www.broadpark.no sidene, men de fjernet desverre dette. :cry:

 

Ellers må jeg desverre meddele at generals er det mest elendigste online spillet til dags dato. Det er MANGE som ikke klarer å spille på grunn av elendig koding fra EA. (Ahh DØD over EA )

 

Håper at det komme en patch snart som kan fixe opp dette.

Funker ikke lengre..? er ikke så lenge siden jeg var inne på [http://endring.nextgentel.no] og åpnet porter. Må hjem å sjekke!

Lenke til kommentar
noen som vet om dette funker? jeg vil spille med en kamerat og koble meg direkte til hans ip.. har åpnet alle mulige porter i firewallen .. men når jeg prøver direct ip så funker det ikke  :(

Har du NextGentel??

 

Da funker det ihvertfall ikke :(..... Du må isåfall ringe dem og be dem skru av firewallen for deg. Før var dette mulig via www.broadpark.no sidene, men de fjernet desverre dette. :cry:

 

Ellers må jeg desverre meddele at generals er det mest elendigste online spillet til dags dato. Det er MANGE som ikke klarer å spille på grunn av elendig koding fra EA. (Ahh DØD over EA )

 

Håper at det komme en patch snart som kan fixe opp dette.

Funker ikke lengre..? er ikke så lenge siden jeg var inne på [http://endring.nextgentel.no] og åpnet porter. Må hjem å sjekke!

Hmm har ikke sett den adressen før. Tror neimen jeg drar hjem å sjekker jeg og :)

Lenke til kommentar

hei zandzpider

 

her er en liste over de portene du burde åpne for å spille generals/zero hour

relativt.net

 

har du husket å skru av xp brannmur? har begge samme versjon av generals?

sitter dere på LAN eller skal dere spille over internet?

 

Zlash:

Jeg har nextgentel bredbånd og brannmur og har spilt hundrevis av kamper uten prolemer, og spiller fortsatt. Grunnen til at folk ikke får spilt generals og zero hour er fordi de ikke vet hvordan de åpner portene på rutern sin eller skrur av brannmuren. Og når "cannot connect to the other players. please check your firewall" erroren kommer, hyler de ut ting som "EA sucks!" osv osv. Nå skulle det ikke være noe problem heller da det til og med er lagt til en valgmulighet i valg menyen der du kan anngi en spesifikk port som generals/zero hour skal bruke (firewallportoverride).

 

Mvh henrik

Endret av .Brusfisk
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

velger override port i C&C zero hour.. men den finner fortsatt min local ip når jeg ser på (internett ip)

Har vel ikke noe å si om den finner lokal ip der?

Så lenge man har åpnet de nødvendige porter skal den vel klare å connecte, selv om man sitter bak NGT-ruteren. For sikkerhets skyld åpnet jeg alt for å teste. Første gang funket det likevel ikke, nå prøver jeg med en annen løsning på subnet mask, om det skal ha noe å si for direct connect play.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...