Silfsurf Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Hei! Etter noen måneder i Sør-Amerika sitter jeg nå med mange bilder fra turen. Jeg lurte på om jeg kunne fått litt hjelp til å kjøpe ekstern harddisk. Det er første gang jeg kjøper noe slikt, og jeg tror ikke jeg vil trenge større lagringsplass enn 1 TB, men er vel greit å kjøpe 2 TB når man først skal kjøpe. Jeg har sett litt på noen aktuelle fra nettet, men tenkte det er lurt å høre hva dere vil anbefale før jeg kjøper noe. På forhånd takk Silfsurf Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 De kommer i forskjellige fysisk størrelse. Hvis du ønsker noe lite og hendig er WD My Passport et bra valg. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Bilder lagrer jeg på minst 2 harddisker i tillegg til eksterne lagringsplasser. Jottacloud.no, Google drive og Google foto. Litt paranoid når det kommer til bilder. Hørt nok om folk som har mistet alle bildene sine i innbrudd, branner og datakræsj. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 19. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2017 Bilder lagrer jeg på minst 2 harddisker i tillegg til eksterne lagringsplasser. Jottacloud.no, Google drive og Google foto. Litt paranoid når det kommer til bilder. Hørt nok om folk som har mistet alle bildene sine i innbrudd, branner og datakræsj. Jeg må også sjekke muligheter for å lagre på en eller annen sky. Må være syyykt kjipt å miste alle bildene :x Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 OneDrive er et ganske greit valg mtp plass. I tillegg lurt å følge disse reglene: https://www.veeam.com/blog/how-to-follow-the-3-2-1-backup-rule-with-veeam-backup-replication.html Du må ut med store summer hvis din eneste harddisk tar kvelden, så jeg siterer min IKT-sensor: "Ordentlige menn tar ikke backup, men de gråter mye." 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Ja for all del ha backup. Å ha filene kun på en ekstern disk er ikke lurt. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 19. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2017 Ser at OneDrive har blitt foreslått nå. Noen erfaring i forhold til Dropbox eller Google Drive? Kommer nok til å måtte kjøpe Premium-versjonen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Om du klarer deg med 16mpx på bildene dine så har google photos ubegrenset gratis backup av bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå