Gå til innhold

Over 3 millioner Mercedeser tilbakekalles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje på tide å legge diesel dødt? Diesel skulle jo være så sinnsykt miljøvennlig i forhold til bensin, men det tok ikke lange tiden før dieselen viste sitt sanne ansikt.

Jeg kjører Mercedes, men det er heldigvis bensin og ikke omfattet av dette. Og for fremtidige bilkjøp vil aldri diesel engang bli vurdert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje på tide å legge diesel dødt? Diesel skulle jo være så sinnsykt miljøvennlig i forhold til bensin, men det tok ikke lange tiden før dieselen viste sitt sanne ansikt.

Jeg kjører Mercedes, men det er heldigvis bensin og ikke omfattet av dette. Og for fremtidige bilkjøp vil aldri diesel engang bli vurdert.

Det kommer jo ann på om du bor i en storby eller ikke. Diesel har lavere CO2-utslipp, på bekostning av høyere lokalforurensning, noe som ikke betyr så mye om man ikke skal kjøre i bygater
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle produsentene prøver nok å få så lave utslipp som mulig under testing. Det VW gjorde var å detektere at nå er det test, også kjørte motoren i egen "test" mode. Men det kan også tenkes at biler er satt opp til lavt utslipp under test lignende kjøring, mens annen kjøring skjer uten tilsvarende vekt på utslipp.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Alle produsentene prøver nok å få så lave utslipp som mulig under testing. Det VW gjorde var å detektere at nå er det test, også kjørte motoren i egen "test" mode. Men det kan også tenkes at biler er satt opp til lavt utslipp under test lignende kjøring, mens annen kjøring skjer uten tilsvarende vekt på utslipp.

Har sett litt etter, målt og regnet nøye på det..

Utslippet eg har samsvarer bra med inslipp, som også punktlig er betalt avgift (og tidvis inkasso gebyr) for.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For fremtidige bilkjøp, er det like viktig å ikke høre på politikere. Hverken når det gjelder miljø eller bilkjøp.

• Liker 4
Lenke til kommentar

"– På denne måten bidrar Daimler betydelig til reduksjonen av NOx-utslipp fra dieselkjøretøyer i sentrum av europeiske byer, heter det i en uttalelse fra selskapet."

En smart uttalelse. - Litt synd at buksa nede på knærne og bæsjen på leggen er så tydelig.

Eller då kan det omskrives litt for å få frem det absurde. La oss si han danseren fra "Skal vi danse" som ble tatt for å ha voldtatt over 40 jenter. Han kunne da uttalt: "-Nå vil jeg bidra til å betydelig redusere antall voldtekter i landet".
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så fint at du koser deg med din Mercedes bensinbil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...