Gå til innhold

Slik så frukt og grønnsaker ut i gamle dager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vet vel alle. 

Å nei, du. Folk er faktisk ikke veldig opplyste selv om vi lever i 2017.

Alle i min omgangskrets vet hvertfall hva selektiv dyrking er. Hva mener du med at folk ikke er veldig opplyste?

At det står dårlig til med kunnskapene. 

Lenke til kommentar

Det var liksom fire-fem grønnsaker og frukter... Hva med resten?

De fleste kornslag. Tonnevis av blomster. Mange forskjellige potetsorter. Salater. Omtrent alle masseproduserte planter har blitt selektivt dyrket for å gi mest av det vi vil ha fra dem.

For ikke å snakke om cannabis :p

Lenke til kommentar

Det vet vel alle. 

Å nei, du. Folk er faktisk ikke veldig opplyste selv om vi lever i 2017.

Alle i min omgangskrets vet hvertfall hva selektiv dyrking er. Hva mener du med at folk ikke er veldig opplyste?

At det står dårlig til med kunnskapene.

Bare fordi folk muligens ikke vet det du vil at de skal vite så betyr ikke det at det står dårlig til med kunnskapene.Folk vet forskjellige ting basert på interesser.

Lenke til kommentar

Mange vet mye, men folk flest er dessverre lite opplyste. 

Folk flest er gjennomsnittlig opplyste. Folk flest er alltid gjennomsnittlige uansett hva det handler om.

Ja, og dessverre er gjennomsnittet sjokkerende lavt. 

Lenke til kommentar

Mange vet mye, men folk flest er dessverre lite opplyste. 

Folk flest er gjennomsnittlig opplyste. Folk flest er alltid gjennomsnittlige uansett hva det handler om.

Ja, og dessverre er gjennomsnittet sjokkerende lavt.

Hva vet du om det? Du har ikke kontakt med folk flest. Eller kjenner du over halvparten av Norge? Det høres desverre ut som du baserer deg på mediene... Baserer vi oss på Diskusjon.no så er folk flest rimelig oppegående med mye kunnskap ;)

Edit; Etter min erfaring så snakker man ofte om mer eller mindre overfladiske ting også så den kunnskapen folk sitter med kommer ikke frem i en vanlig samtale og ved vanlig sosialt samvær.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

I det kverulerende hjørnet i kveld? ;)

Diskusjon.no er dessverre ikke noe speilbilde av befolkningen. Stort sett høyt utdannede IT-folk her, som tilbringer mye tid på internett og dermed blir opplyste. Folk flest er opptatt av å snappe selfies til vennene sine, se på Kardashians eller hjernevaske seg selv med Dagsrevyen.

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

I det kverulerende hjørnet i kveld? ;)

Diskusjon.no er dessverre ikke noe speilbilde av befolkningen. Stort sett høyt utdannede IT-folk her, som tilbringer mye tid på internett og dermed blir opplyste. 

Jeg kverulerer ikke, men å tro at folk flest er lite opplyste vitner om at du er lite opplyst. Faktum er at folk generellt sett har mye kunnskap i hodet, men det er så mange grener av kunnskap. En som liker X kan si at en som liker Y ikke kan noe om X og dermed trekke en idiotisk konklusjon om at den som liker Y vet lite....

Folk tar andres kunnskap for gitt eller mener at folk som ikke har samme kunnskap som dem selv har lite kunnskap.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt at jeg er noe unntak ;) Jo mer jeg leser, jo mer forbløffet blir jeg over hvor lite jeg vet. 

Og når jeg snakker om kunnskap så mener jeg  viktig kunnskap. Ikke kunne ramse opp alle eksene til Brad Pitt ;)

Lenke til kommentar

Har ikke sagt at jeg er noe unntak ;) Jo mer jeg leser, jo mer forbløffet blir jeg over hvor lite jeg vet. 

Og når jeg snakker om kunnskap så mener jeg  viktig kunnskap. Ikke kunne ramse opp alle eksene til Brad Pitt ;)

Hva er viktig kunnskap? Kunnskap som fører til et godt liv er viktig uansett hvor ubetydlig det virker for deg og andre.

Lenke til kommentar

Hva er viktig kunnskap? Kunnskap som fører til et godt liv er viktig uansett hvor ubetydlig det virker for deg og andre.

Enig. Men du får ikke et godt liv av å se på Kardashians ;)

Noe allmennkunnskap bør man uansett ha. Man har ikke et godt liv om man ikke forstår en puck av hva som foregår i verden. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...