ivara Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 link til interessant artikkel om en linux-bruker som prøver hvordan det er å leve utelukkende med windows en hel uke : From linux to windows Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 When I want to find out the day and date, or check a date a few months ahead, I'm used to clicking on my little KDE clock and having a calendar pop up for me. I can't seem to do this in Windows, even though I've tried. Again, this may be a feature only super-geeks can can use in Windows that is hidden from us ordinary desktop people. Han satt i en hel uke uten å finne ut at man skulle dobbeltklikke på klokken for å få frem datoen? *ler litt* Men, ellers litt småmorsom lesning. De skulle tvingt han til å bruke all software som mesteparten av Windows-brukere faktisk bruker, slik at han satt fast med IE, OE, notepad og MSNM da Da hadde han klagd dypt da. Ellers var jo Ctrl+key-tingen sjokkerende for meg som Windows-bruker; at det kan gjøres enklere. Må se om jeg kan skaffe meg et stilig program som gjør det i Windows også Lenke til kommentar
ivara Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Ja , det var enkelte ting som var litt teit, men poengene hans ang. IE og Outlook Express var ganske bra. Tenk på alle med "noe begrenset" datakunnskap som sitter å banner i sitt stille sinn over all spamen og pop-ups'ene de får inn på maskina , og tror det skal være sånn...:o Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Meget interessant og morsom artikkel. Er litt det samme når jeg våger meg inn på widowsen min også. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Selvfølgelig har han brukt windows en hel masse før. Det kommer tydlig frem Han skriver dog _ikke_ om noen negative sider (unntatt mangelen på photoshop) om linux, så jeg har problemer med å ta artikkelen som noe annet enn en enkel morsomthet. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Kan man "alt" om Linux så er det ikke noe problem å få det til å gjøre "alt" heller, så jeg ser ikke noe problem liggende i at Linux "ikke kan". Wine +- X er nok veldig greit Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Vell, Windows er ikke så vanskelig, men etter å ha lest denne artikkelen får jeg mer lyst til å innstallere Linux. Men jeg har verken plass på harddisken eller PC Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tror han overdriver en smule... Det tar ikke en uke å klare å adde et nettverk i mIRC, LOL. Artig lesestoff var det jo, men det virker som om han på forhånd hadde bestemt seg for at Linux er mye bedre. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 poenget er at Xchat nesten gjør det for deg da Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Artig lesestoff var det jo, men det virker som om han på forhånd hadde bestemt seg for at Linux er mye bedre. Er det ikke litt derfor det er morsomt da? De fleste som tester Linux har allerede bestemt seg for at Windows er best. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Artig lesestoff var det jo, men det virker som om han på forhånd hadde bestemt seg for at Linux er mye bedre. Er det ikke litt derfor det er morsomt da? De fleste som tester Linux har allerede bestemt seg for at Windows er best. Og alikevel velger utrolig mange å fortsette med linux... Personlig så har jeg aldri hørt om en som har lært seg linux/unix og gått over til windows av egen fri vilje.. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Personlig så har jeg aldri hørt om en som har lært seg linux/unix og gått over til windows av egen fri vilje.. Nå har du hørt om en i alle fall - meg Har brukt linux og FreeBSD (og bruker de forsåvidt enda), men for mine behov er det ingenting som slår Windows for desktopbruk. Lenke til kommentar
Ferrari250gto Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Vell, Windows er ikke så vanskelig, men etter å ha lest denne artikkelen får jeg mer lyst til å innstallere Linux. Men jeg har verken plass på harddisken eller PC Men da kjøper du deg ny harddisk og eventuell pc, det er på alle måter verdt det! Sitter selv her med Fedora (red hat linux), men var en uvitende windows-bruker for et par måneder siden. Og jeg har ikke sett en startmeny på flere dager nå Endret 7. desember 2003 av Ferrari250gto Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Paull: Og på hvilket kompetansenivå er du? Og dersom du fremdeles har linux/BSD så har du vel ikke gått over til windows, det er vel kun ett suplemang? Ikke tror jeg du har gitt det noe helhjertet forsøk heller.. Høres i det minste ikke sånn ut på de to setningene du klarer å spytte ut av deg. Endret 7. desember 2003 av xeon Lenke til kommentar
Paull Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tja, vet ikke helt hvordan man måler kompetansenivået sitt, men jeg kan i alle fall konfigurere/kompilere kjerner for Linux/FreeBSD, synkronisere kildekodetrær via CVS, legge til patcher på kildekode osv. (husker det var stor stas da jeg endelig fikk patcha 2.0.X-kjerna mi til å takle nuke-forsøk). Egentlig vil jeg anse meg som en rimelig kompetent bruker, og grunnen til at jeg fremdeles bruker FreeBSD er at jeg synes det er morsomt å holde på med. Men som sagt tidligere, for arbeid og daglig bruk er det Windows som gjelder. Vet ikke om det regnes som et supplement til FreeBSD, men.. Helhjertet forsøk? Har prøvd en del forskjellige VM's (tror enlightenment er den jeg liker best), og brukt for det meste linux som desktop OS i ca. 2 år. Men jeg greide bare ikke å oppnå samme produktivitetsnivået som da jeg brukte Windows uansett hvor mye jeg prøvde og ville. Sånn - nå fikk jeg spytta ut litt flere setninger. Håper de falt bedre i smak. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Paull:Og på hvilket kompetansenivå er du? .... Ikke tror jeg du har gitt det noe helhjertet forsøk heller.. Høres i det minste ikke sånn ut på de to setningene du klarer å spytte ut av deg. Så med en gang noen foretrekker windows-desktop foran linux-desktop, så skorter det enten på vilje eller kunnskap ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Eg gidder ikkje gå inn på Linux når Windows funker til mitt behov. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Paull:Og på hvilket kompetansenivå er du? .... Ikke tror jeg du har gitt det noe helhjertet forsøk heller.. Høres i det minste ikke sånn ut på de to setningene du klarer å spytte ut av deg. Så med en gang noen foretrekker windows-desktop foran linux-desktop, så skorter det enten på vilje eller kunnskap ? Vel noe må det være.. Akkurat hva det skulle være ser jeg ikke helt.. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Tja, vet ikke helt hvordan man måler kompetansenivået sitt, men jeg kan i alle fall konfigurere/kompilere kjerner for Linux/FreeBSD, synkronisere kildekodetrær via CVS, legge til patcher på kildekode osv. (husker det var stor stas da jeg endelig fikk patcha 2.0.X-kjerna mi til å takle nuke-forsøk).Egentlig vil jeg anse meg som en rimelig kompetent bruker, og grunnen til at jeg fremdeles bruker FreeBSD er at jeg synes det er morsomt å holde på med. Men som sagt tidligere, for arbeid og daglig bruk er det Windows som gjelder. Vet ikke om det regnes som et supplement til FreeBSD, men.. Helhjertet forsøk? Har prøvd en del forskjellige VM's (tror enlightenment er den jeg liker best), og brukt for det meste linux som desktop OS i ca. 2 år. Men jeg greide bare ikke å oppnå samme produktivitetsnivået som da jeg brukte Windows uansett hvor mye jeg prøvde og ville. Sånn - nå fikk jeg spytta ut litt flere setninger. Håper de falt bedre i smak. Jau.. forsåvidt greit nok det.. Er det noen spesiell grunn til at windows er mer produktivt? Er det lenge siden du har brukt linux på desktoppen? Hvis det er det så tror jeg du vil få deg noen gledelige overraskelser hvis du prøver på nytt.. Jeg har forøvrig aldri vært noen stor fan av BSD og har heller egentlig aldri prøvd det skikkelig heller så jeg kan ikke uttale meg på BSD-saken.. Og en annen ting.. `For det meste brukt linux' vet ikke helt hvordan jeg skal kommentere det, men det høres ut som jeg nevnte noe halvhjertet ut... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Eg gidder ikkje gå inn på Linux når Windows funker til mitt behov. Hvorfor er du inne på linux-forumet hvis du ikke gidder gå inn på linux? Vil seriøst anbefale deg å prøve linux. Personlig er det mer enn godt nok og med mindre du har store spille behov (finnes mange fine spill til linux, se annen tråd her, men de fleste spill lages ikke til linux) så har du vel egentlig ingen grunn til å holde deg til spyware/virus/usikre windows? Alltid moro å prøve noe nytt vel EDIT: `Hvor for' er ett teit ord.. Endret 7. desember 2003 av xeon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå