Mathias Klingenberg Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Kommer til Berlin.Her er heisen som svever sidelengs Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Nice. Glede seg til en slik får avsporing 1 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Javel... så nå har de altså oppfunnet muligheten for å kunne virkeliggjøre Cube, HyperCube og Cube Zero. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Tom Scott har en fin video om denne heisen: Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Nice. Glede seg til en slik får avsporing Slik som Togene..? eller nei vent Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Tom Scott har en fin video De der hjulene minner meg om sånn en ser i oppvaskmaskinskuffen. Den hopper titt og ofte av sporet sitt så Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Hva skjer hvis strømmen går? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Hva skjer hvis strømmen går? Ser for meg at du opplever det samme som andre heiser. Du blir stående. Problemet blir vel heller at man kan nødsenke vanlige heiser slik at folk kommer seg ut. Denne nyvinningen vil jeg tro trenger strøm uansett, men det er vel hensyntatt med batteribackup. I tillegg vil nok slike systemer primært bygges i større bygg som også er sikret med agregat. Mao. lite fare for langvarig strømbrudd. Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Hva skjer hvis strømmen går? Siden systemet er 100% strøm-avhengig så er det vel logisk å trekke den konklusjonen at det vil være krav om UPS med nødbatteribank og/eller generator som kjører på vanlig drivstoff for å kunne trygt få folk ut av vognene. Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 La oss si at den bare hadde gått sideveis, ville den fortsatt kunne blitt kalt for heis? Lenke til kommentar
Hogne04 Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 La oss si at den bare hadde gått sideveis, ville den fortsatt kunne blitt kalt for heis? Rulleboks? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Tom Scott har en fin video De der hjulene minner meg om sånn en ser i oppvaskmaskinskuffen. Den hopper titt og ofte av sporet sitt så Lol. Ikke akkurat... Ser mer ut som lignende de på jobben min. Til heisene som går sidelengs og vertikalt, til og med diagonalt. Og de hjula er et par titals kilo med svært kompakt plastikk og aluminium/stål med enormt kulelager, som er kalibrert slik at de enten så vidt toucher overflaten (for å stive opp og dempe oscilleringer) eller ligger godt i klem. De på oppvaskmaskiner er jo bare en plastikkknott med designet masse slark for at de er lett å fjerne, og koste tilnærmet null. Som å sammenligne et romskip med en nyttårsrakett. Bremser på alle slike systemer (ja nesten alt av bevegelige systemer), er fjærlastet slik at bremsene blir skrudd av ved hjelp av elektrisitet (når det skal kjøre), ikke motsatt. Mister systemet kontakt med en sensor eller strømmen, så vil bremsene slå inn. Utfordringene med et slikt system er nok heller at det ikke stopper opp i hytt og pine pga. Feil med sensorer som følge av bevegelser og temperaturforskjeller, da det skal lite til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå