Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilke muligheter har jeg for billån?

Alest96

Anbefalte innlegg

Hei, er 20 år (snart 21). Jeg har fast jobb som elektriker og har da en grei og fast inntekt. Har lenge hatt lyst på bil, og har bestemt meg for å slå litt på stortromma når jeg først skal kjøpe. Den bilen jeg har lyst på koster ca 100-150k, og er en 2002-2005 modell.

Jeg ringte santander å hørte hva slags muligheter jeg har, men alt de kom frem til var at jeg måtte finne en bil nyere enn 2006 for å kunne innvilge lån. Og om jeg da skal kjøpe den bilen jeg ønsker blir det fort 200k, istenfor 150k. 

Jeg lurer da på om dere vet av noen gode løsninger for å kunne få dette til? Ser helst til at nedbetalingstiden er minst 3-4 år. Har mulighet for 30-40k i egenkapital. Har heller ikke noe huslån å sette dette på. Har KANSKJE mulighet for kausjonist, men hadde først lyst å se på muligheter uten dette. Om det medbringer store fordeler så bare rop ut. 

Endret av Alest96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en person som er litt mer spesielt interessert i biler enn de fleste, og har derfor lyst på noe som ikke alle andre har, derfor er bilen så dyr i forhold til alder. 

Hadde mitt forrige billån for 2 år siden hos Santander hos dem, Da lånte jeg 110k uten noe egenkapital med kausjonist, med 2 år nedbetalingstid. Så har gode kundeforhold med dem

Har mulighet til å spare ca 3-5k i mnd til bil, så har ikke noe mulighet til å spare opp alt i løpet av 6 mnd til 1 år, så dette er ikke en mulighet

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med billån, men man får jo kredittkort og forbrukslån på 100.000,-+ med rimelig lav inntekt. At bilen er "for gammel" er også merkelig da det er liten forskjell på trøbbel generellt på en 2006 kontra en 2002-2005, det kommer jo helt an på bilens stand. Å stille årstallskrav er for meg skikkelig merksnodig.

Hvilken bank det er har lite å si, det er renta som betyr noe. Bare søk hos "alle" bankene og ta de som gir deg det beste tilbudet. Jeg tviler på at alle har årstallskrav :p

Lenke til kommentar

Min erfaringe er at de tilbyr lån til hvem som helst for "hva som helst".

Så lenge bilens verdi er reel og man betaler for seg får man lån på det meste.

Santander tilbyr jo tilogmed veteranbil lån?

Hvis Satander ikke vil innvilge er jeg ganske sikker på at hvis du tar kontakt med en bilforhandler som selger en bil du vil ha så ordner de med finansiering på 5min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...