Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er en misantropisk nihilistisk apatisk fyr

Anbefalte innlegg

Noen steg jeg kan ta for å like folk, verden, og bli en happy fyr?

Føler jeg er mye bedre enn alle andre, noe som ikke stemmer. Hvordan får man vekk denne tendensen?

Ser folk legger ut noe på mystory og surmuler for meg selv: "hvorfor legge ut det der, er jo ikke interessant eller nyttig?"

Overhører folk på bussen som sier så mye faktafeil og snakker om dustete ting.

Trodde jeg var så jævlig kul og edgy. Men hjelp, jeg har ikke noe til felles med noen lenger.

Ser på sære filmer og hører på weird musikk. Har ingenting å snakke med noen om.

Slik blir avstanden til mine medmennesker mye større. Blir en negativ fjott til slutt.

Anonymous poster hash: 6d492...841
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det gjelder deg, men noen høyst intelligente mennesker er svært ensomme, nettopp fordi de har vanskelig for å finne  mennesker som resonnerer og kommuniserer på samme nivå. Dette starter gjerne i barnealderen og medfører at disse barna ikke får samme tilhørighet og sosiale utvikling som andre, og  ensomhet kan fostre negativitet som en slags mangelsykdom. MENSA arrangerer derfor grill (!) fester for sine medlemmer, da det er mange av dem som sliter med problemet. Noen mennesker med høy IQ faller også utenfor arbeidslivet, fordi de ikke behersker de sosiale kodene.  En av disse kodene er å møte andre med respekt, en holdning om at det er NOE en kan lære av alle, selv om de ikke er så smarte på alle felt. Jeg vet at dette ikke alltid er så lett, og skriver dette også som en påminning til meg selv.

Samhandler en mye med andre, f. eks. i en arbeidssituasjon , kan en få et mer stabilt og realistisk selvbilde, da egne og andres svakheter og styrke ofte blir tydeligere. Vi mestrer noe, men blir kanskje også utfordret på andre felt. Vi kan også få utlignet "manglene" og dermed bli mere positive og tolerante.

Endret av Frankly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg blir selv beskrevet av folk som møter meg som en introvert

men om det skyldes min oppvekst eller gener er jo vanskelig å si. eller er jeg bare sjenert?

kan kjenne meg litt igjen i deg TS, men jeg vil overhode ikke annse meg som over gjennomsnittelig intelligent

Lenke til kommentar

Vet ikke om det gjelder deg, men noen høyst intelligente mennesker er svært ensomme, nettopp fordi de har vanskelig for å finne  mennesker som resonnerer og kommuniserer på samme nivå. Dette starter gjerne i barnealderen og medfører at disse barna ikke får samme tilhørighet og sosiale utvikling som andre, og  ensomhet kan fostre negativitet som en slags mangelsykdom. MENSA arrangerer derfor grill (!) fester for sine medlemmer, da det er mange av dem som sliter med problemet. Noen mennesker med høy IQ faller også utenfor arbeidslivet, fordi de ikke behersker de sosiale kodene.  En av disse kodene er å møte andre med respekt, en holdning om at det er NOE en kan lære av alle, selv om de ikke er så smarte på alle felt. Jeg vet at dette ikke alltid er så lett, og skriver dette også som en påminning til meg selv.

Samhandler en mye med andre, f. eks. i en arbeidssituasjon , kan en få et mer stabilt og realistisk selvbilde, da egne og andres svakheter og styrke ofte blir tydeligere. Vi mestrer noe, men blir kanskje også utfordret på andre felt. Vi kan også få utlignet "manglene" og dermed bli mere positive og tolerante.

Tusen takk for råd. Er ikke veldig intelligent. Er høflig og imøtekommende i sosiale settinger.

Alle sier jeg er veldig grei å snakke med osv. Problemet er vel egentlig bare innvendig hos meg? Er en grinete deprimert person på innsida, og "jovial" på utsida, det er veldig slitsomt.

Problemet er egentlig noe jeg kunne levd med akkurat nå, er bare utrolig redd for å at det skal bli verre. Derfor vil jeg snu det.

Anonymous poster hash: 6d492...841

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...