Emil 1234 Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Takker for svar Håper det beste for deg Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 (endret) Noe her som kan si litt om praksis året? Er det slik man blir kastet rett ut i det? føler man seg klar da? Hei. De fleste plassene har en liten innføringsuke. Noen stedet begynner man rett på kurs etc så det er veldig variert. Det er ikke meningen at man skal føle seg helt klar, så det er nok mye spenning og usikkerhet knyttet til det å begynne i B2. Endret 3. juni 2018 av Krimt3k Lenke til kommentar
Meissner Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Ferdig med del 2. Umulig og lese slelektøren om man gjor det bra eller ikke. Var imøtekommende og blid, men ga ingen respons på det man sa under egnethetssamtalen. Utrolig spennende tid fremover! Hvordan fungerer det egentlig? Tar de samtalen opp på opptak eller skriver de ned det du sier? Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hvordan fungerer det egentlig? Tar de samtalen opp på opptak eller skriver de ned det du sier? De noterer forbered deg på noen helt stille øyeblikk. Selektøren noterer gjerne litt etter du har svart, før neste spørsmål kommer. Absolutt ikke noe farlig. Lenke til kommentar
BravoMike Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 "Politihøgskolen har i flere år hentet inn persondata ulovlig fra politiets registre når de skal sjekke bakgrunnen til nye søkere. Det hevder en ansatt som har varslet om at søkere feilaktig kan ha blitt avvist. Politihøgskolen mener de har holdt seg innenfor regelverket" https://www.nrk.no/norge/ansatt-mener-politihogskolen-bryter-loven-1.14065915 Tanker rundt dette? Lenke til kommentar
fornins Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hei. De fleste plassene har en liten innføringsuke. Noen stedet begynner man rett på kurs etc så det er veldig variert. Det er ikke meningen at man skal føle seg helt klar, så det er nok mye spenning og usikkerhet knyttet til det å begynne i B2. Hva skjer på innføringsuken da? eller kurs til og begynne med? Man har alltid veileder i nærheten hele året? Lenke til kommentar
Meissner Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 De noterer forbered deg på noen helt stille øyeblikk. Selektøren noterer gjerne litt etter du har svart, før neste spørsmål kommer. Absolutt ikke noe farlig. Takk Lenke til kommentar
Bygdeorginal123 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hei! Noen som har vært på intervju og vil dele noen av spørsmålene/casene dere fikk? Lenke til kommentar
majortom Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hei! Noen som har vært på intervju og vil dele noen av spørsmålene/casene dere fikk? Dette er nåk et lite pupulært spørsmål på denne tråden hehe. Tanken er vel at alle kandidater skal stille likt på opptaket og kunne snakke for seg selv 2 Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Hva skjer på innføringsuken da? eller kurs til og begynne med? Man har alltid veileder i nærheten hele året? Innføringsuken har flere lokale varianter med caser og sambandstrening. Enkelte starter feks rett på kjørekurs eller andre kurs som følger fagplanen til B2. Stort sett så har man en veileder med seg hele perioden ja. Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Dette er nåk et lite pupulært spørsmål på denne tråden hehe. Tanken er vel at alle kandidater skal stille likt på opptaket og kunne snakke for seg selv Støtter denne. Jeg vil hvertfall ikke vær den personen som skriker ut om spørsmålene man stilles. Er heller ikke sikkert det er noen fordel og kunne øve inn svar på forhånd heller, da jeg antar at selektørene er rimelig flinke på avsløring av løgn, eventuellt svar som er godt innøvd. 1 Lenke til kommentar
Melkesyra Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 "Politihøgskolen har i flere år hentet inn persondata ulovlig fra politiets registre når de skal sjekke bakgrunnen til nye søkere. Det hevder en ansatt som har varslet om at søkere feilaktig kan ha blitt avvist. Politihøgskolen mener de har holdt seg innenfor regelverket" https://www.nrk.no/norge/ansatt-mener-politihogskolen-bryter-loven-1.14065915 Tanker rundt dette? Jeg tror at jo mer informasjon PHS har om en søker, desto mer korrekt vurdering kan de ta ifht skikkethet etc. Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 (endret) .... Endret 21. juli 2018 av Twix1010 Lenke til kommentar
Melkesyra Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Så lenge de ikke sjekker messenger, Instagram osv haha:D Men fra spøk til maskingevær: ingen røyk uten ild... jeg håper ikke det er tilfelle. Lenke til kommentar
Max123 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Støtter denne. Jeg vil hvertfall ikke vær den personen som skriker ut om spørsmålene man stilles. Er heller ikke sikkert det er noen fordel og kunne øve inn svar på forhånd heller, da jeg antar at selektørene er rimelig flinke på avsløring av løgn, eventuellt svar som er godt innøvd. Dette forstår jeg egentlig ikke helt problemet med. Sjansen for at man får helt like spørsmål er ganske liten. Det er ikke akkurat slik at det er en eksamen man skal opp til. Dessuten vil jeg anta at de som intervjuer klarer å gjennomskue løgn til en viss grad. Jeg har ikke vært på intervju enda selv, men snakket med flere som har vært og de fortalte blant annet at de fleste spørsmålene er «hendelsesbasert». Altså fikk man for eksempel spørsmål om situasjon hvor du har vært med på å redde livet til en person, eller spørsmål rundt tanker om minoriteter i samfunnet osv. Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Dette forstår jeg egentlig ikke helt problemet med. Sjansen for at man får helt like spørsmål er ganske liten. Det er ikke akkurat slik at det er en eksamen man skal opp til. Dessuten vil jeg anta at de som intervjuer klarer å gjennomskue løgn til en viss grad. Jeg har ikke vært på intervju enda selv, men snakket med flere som har vært og de fortalte blant annet at de fleste spørsmålene er «hendelsesbasert». Altså fikk man for eksempel spørsmål om situasjon hvor du har vært med på å redde livet til en person, eller spørsmål rundt tanker om minoriteter i samfunnet osv. Sånn jeg forstår det, så følges det en identisk grunnmal på alle kandidater, og det kan selvsagt stilles oppfølgingsspørsmål som "hva mener du med det?" Etc. Jeg var på intervju i fjor, og fikk da inntrykk at det er likt for alle. Det er nok ikke hemmelighetsstemplet, men jeg føler det blir feil og vite spørsmål på forhånd, når de faktisk skal vurdere egnetheten til en person. Lenke til kommentar
BravoMike Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Dette forstår jeg egentlig ikke helt problemet med. Sjansen for at man får helt like spørsmål er ganske liten. Det er ikke akkurat slik at det er en eksamen man skal opp til. Dessuten vil jeg anta at de som intervjuer klarer å gjennomskue løgn til en viss grad. Jeg har ikke vært på intervju enda selv, men snakket med flere som har vært og de fortalte blant annet at de fleste spørsmålene er «hendelsesbasert». Altså fikk man for eksempel spørsmål om situasjon hvor du har vært med på å redde livet til en person, eller spørsmål rundt tanker om minoriteter i samfunnet osv. De samme spørsmålene blir stilt til alle kandidater, slik at det skal være mest mulig rettferdig. Om det er enkelthendelser hos en søker, kan dette bli spurt om, utover de allerede bestemte spørsmål alle får. 1 Lenke til kommentar
BravoMike Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 (endret) Hei! Noen som har vært på intervju og vil dele noen av spørsmålene/casene dere fikk? Vil ikke dele spesifikke spørsmål, da dette ikke blir tatt godt imot på denne tråden.. Men på generelt grunnlag kan jeg si: På forhånd reflekter over - Sterke og svake sider, holdninger ovenfor minoriteter/annerledeshet (Toleranse), Ansvar og mot, hva jobben innebærer. Det kan også være kjekt å reflektere/være bevisst på egen kommunikasjon i grupper, dvs kroppsholdning og språk. Ikke ta for mye plass, dog heller for lite. Det kan være vanskelig under gruppeintervju, da alle vil ha ordet for å vise seg frem. Annet tips- Stå på dine egne verdier, holdninger og meninger. Jeg har fått et intrykk av at folk under gruppedelen av intervjuet er redd for å være uenige, mulig fordi de tror dette vil være negativt. Ikke vær redd for å være uenig! Som politi må man stå på sitt, samtidig som man viser forståelse og lytter til andre! Lykke til alle mann! Endret 4. juni 2018 av BravoMike 1 Lenke til kommentar
majortom Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Vil ikke dele spesifikke spørsmål, da dette ikke blir tatt godt imot på denne tråden.. Men på generelt grunnlag kan jeg si: På forhånd reflekter over - Sterke og svake sider, holdninger ovenfor minoriteter/annerledeshet (Toleranse), Ansvar og mot, hva jobben innebærer. Det kan også være kjekt å reflektere/være bevisst på egen kommunikasjon i grupper, dvs kroppsholdning og språk. Ikke ta for mye plass, dog heller for lite. Det kan være vanskelig under gruppeintervju, da alle vil ha ordet for å vise seg frem. Annet tips- Stå på dine egne verdier, holdninger og meninger. Jeg har fått et intrykk av at folk under gruppedelen av intervjuet er redd for å være uenige, mulig fordi de tror dette vil være negativt. Ikke vær redd for å være uenig! Som politi må man stå på sitt, samtidig som man viser forståelse og lytter til andre! Lykke til alle mann! "På forhånd reflekter over - Sterke og svake sider, holdninger ovenfor minoriteter/annerledeshet (Toleranse), Ansvar og mot, hva jobben innebærer." Jeg har snakket med et par som har vært på intervju og det virker som dette går igjen. Vet også om en som ikke bestod egnetheten delvis pga at han ikke kom med egne meninger Lenke til kommentar
:))) Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 "På forhånd reflekter over - Sterke og svake sider, holdninger ovenfor minoriteter/annerledeshet (Toleranse), Ansvar og mot, hva jobben innebærer." Jeg har snakket med et par som har vært på intervju og det virker som dette går igjen. Vet også om en som ikke bestod egnetheten delvis pga at han ikke kom med egne meninger Du vet om en som ikke bestod egnetheten i år eller fra tidligere? Har hørt om folk som har fått vite av sensoren etter intervjuet at de ikke kom til å gå videre. Dette vet jeg ikke om er sant, men har hørt at det skal ha skjedd. Noen som har hørt om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg